Zamieszczone przez pstrykacz
temperatura silnika
Zwiń
X
-
temperatura silnika
Witam, mam problem. Od pewnego czasu temperatura silnika wzrasta ponad połowę. Dodam, że to już 2 termostat zamontowany do Octavii. Poczytałem trochę o działaniu termostatów w Oct i dowiedziałem się,że otwiera się od 87 C ,ale dopiero przy 102 C w pełni się otwiera termostat.
Na znalezionym zdjęciu zegarów od octavi zaznaczyłem kreskami temperatury jakie pokazują mi się przy zegarach w czasie jazdy.
-Mówię o co chodzi, gdy jeżdżę po mieście, (przy nawiewie nastawionym na środku grzania, na 1 biegu dmuchawy) to odpowiada kreska niebieska. Tak samo mam, gdy jadę samochodem po trasie, dopóki nie przejadę około 30km ( również przy nawiewie nastawionym na środku i na 1 biegu dmuchawy). Gdy wyprzedzam wskazówka zaczyna wzrastać i wychyla się ponad 90 C. Po wyprzedzeniu i utrzymywaniu mniej więcej równych obrotów temperatura opada do stany niebieskiej kreski.
- Gdy skręcę ogrzewanie i dmucha mi zimnym powietrzem, obojętnie czy jadę równo po trasie,czy w mieście temperatura podnosi się (zielona kreska). Nie ryzykowałem zbliżenia się temperatury do czerwonego pola, bo nie chcę zagrzać silnika i otwieram trochę ciepłego nawiewu i stan się wyrównuje.
Jeszcze jest pora roku,gdzie to za bardzo nie przeszkadza,ale gdy będzie cieplej, to będzie to bardziej kłopotliwe, bo w ciepłą wiosnę,czy lato,nie wyobrażam sobie jeździć z ciepłym nawiewem..
To jest drugi termostat,a silnik jest po generalce i nie chcę, żeby dostał za bardzo od za wysokiej temperatury..
Po przeczytaniu forum,to też winą tego może być czujnik temperatury,albo tego termostatu,ale to już drugi jest i myślę, że jest ok, wiecie przy jakiej temperaturze powinien otwierać się duży obieg? (bo na moje to już od 87 C ,ale to wtedy nie powinna temperatura wychodzić ponad 90C.
Wiecie może przy jakiej temperaturze zaczyna działać dmuchawa na chłodnicy?
Będę musiał chyba przejechać się trochę i przy wychyleniu ponad 90 C sprawdzić,czy wąż powrotny jest ciepły,to oznaczałoby,że otwiera się na duży.
Ma ktoś może jakieś pomysły co to może być? Z góry dzięki za rady
pozdrawiam.Załączone pliki
-
-
Trzeba wymienić czujnik temperatury. Mialem podobnie, stalo się nagle, wskazówka poszła aż na czerwone pole. Po zatrzymaniu, otwarciu maski, stwierdziłem, że temperatura silnika i "otoczenia" jest normalna, więc poczekałem chwilę i jazda dalej. Przez kilka minut wskazówka normalna, a póżniej znowu na czerwonym polu. Wymiana czujnika rozwiązała problem.
Komentarz
-
-
Doo sprawdzenia cały układ chłodzenia- przede wszystkim czy nie ma wyciekow i czy chłodnica nie jest pozatykana na zewnątrz błotem itp oraz czujnik temperatury.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
właśnie jak jechałem to raz słyszałem go, ale prawdopodobnie usterka jest zlokalizowana..
tzn, termostat wchodzi w króciec, który był obłamany z jednej strony,gdy otworzył się,ten szpikulec z termostatu nie miał o co się zaprzeć,żeby otworzyć duży obieg..
sprawdziłem w gotującej wodzie i widać,że termostat otwiera się..
[ Dodano: Sob 01 Mar, 14 21:48 ]
Marian 2 , dzisiaj jeździłem,żeby zbliżyła się wskazówka czerwonego pola i gdy była blisko na tablicy wyskoczyła czerwona kontrolka od temperatury i zapiszczała, jeśli trzeba będzie ,to i czujnik temperatury się wymieni.
Jak miałem passata,to czujnik pokazywał swoje,ale jak była za duża temperatura mimo wszystko,to wyskoczyła kontrolka czerwona,czyli jakieś 2 czujniki muszą być ,nie tylko czujnik temperatury,ale jeszcze jakiś inny, który włącza czerwoną kontrolkę między zegarami.
Jak uda się rozwiązać problem to dam znać
[ Dodano: Sob 01 Mar, 14 21:49 ]
bo jeśli nie otworzy dużego obiegu,to wentylator na chłodnicy moim zdaniem nie zadziała.
Jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Komentarz
-
-
Generalnie pierwsza sprawa niech ci się ktoś VAgiem podepnie i sprawdzi temperaturę. Nie wiem z jakiej przyczyny ale między czujnikiem a zegarami przy niektórych czujnikach nie dochodzi do zgrania - wygląda to tak że VAG podaje temperaturę prawidłowo a Zegar albo leży (czasami delikatnie się podniesie) albo wskakuje na czerwone pole już po paru sekundach (ale są też stany pośrednie zależne od licznika). U mnie wszyscy chcieli wymieniać zegary a dopiero obecny mechanik wypuszczał auto 4 razy zanim usterka ustąpiła ( i za każdym razem tylko wymiana czujnika ) a przypadki miałem takie jak opisałem - Tłumaczył że serie różnią się między sobą i choć w kodzie części nie ma różnicy to na części jest inny numer i jest tak że tylko któryś współpracuje z zegarami mimo że wszystkie są sprawne.
Dla lepszego zrozumienia
Numer części jest: X
Na części jest: XA lub XB
Z danym licznikiem współpracuje tylko XB
Tyle że liczników było 5 rodzai a czujników 4.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz