Pytanie LOGI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek81
    Drive
    • 2010
    • 49

    Pytanie LOGI

    PieTrzaK, musze gdzies znalesc obciazenie osi. Moze diesle maja wiekszy nacisk na przod i stad u mnie kiepsko taranuje :P
    krzysiek nowy moto
  • roLLo
    L&K
    • 2008
    • 1063
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Pytanie LOGI

    Witam. Ostatnio mam problem z trybem awaryjnym w 1.9 TDI ASV. Otóż zauważyłem ze gdy na 3 biegu ciągnę do odcięcia ale nie od 1000 rpm tylko np od 2800 - 3000 to turbo ciągnie super, jak robię to od 1000 rpm do konca to przy 3500 mam koniec mocy i tryb aw. Wg mnie brakuje już podcisnienia na gruszce. Czy jeśli wężyki wszystkie są ok, EGR N75 etc. a jak zdejmę wężyk z N75 i spróbuję strzykawką wywołać podciśnienie tak jak N75 to robi to sztanga lekko wchodzi w pracę lecz podciśnienie ucieka i dźwignia wraca w neutralne położenie. Czy może to być przyczyną tj. grucha do wymiany ? Kierownice nie są zapieczone. Właśnie jadę zrobić logi - niestety tylko statyczne. Czy na podstawie tego coś można będzie juz powiedzieć ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #3
      wyglada wlasnie na problemy z wysterowaniem VNT. Od 1000 obrotów jak ciagniesz to przeladowaniem ewentualne trwa zapewne wiecje jak 5-6 sekund i dlatego wywala blad. Przy przyspieszaniu z 2800 w zwyż to nie trwa to az tak dlugo no chyba ze bedziesz przyspieszal z tkaich obrotów na najwyzszym biegu. Zeby odnotowac blad musi taka odchylka w parametrach trwac odpowiednuio dlugo.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        U mnie jak ręcznie zassam gruszke to ona od razu wraca - nie trzyma podcisnienia. Czy to przyczyna?

        [ Dodano: Sro 05 Mar, 14 20:52 ]
        Dodaje logi ale tylko statyczne(dynamiczne postaram się jutro dać):


        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Zrob 011 i 010 na 3 biegu...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Zamieszczone przez roLLo
            U mnie jak ręcznie zassam gruszke to ona od razu wraca - nie trzyma podcisnienia. Czy to przyczyna?
            siłowniki podciśnieniowe powinny być szczelne - u mnie taki pierdolnik stał się, jak gruszka wesoło sobie przerdzewiała na wylot - bałagan był w sterowaniu turbiną i układ łapał błędy EGR - to o EGRze to pewnie dlatego, że moje doświadczenia wynikają z silnika BXE, ale co do zasady, jest ona tożsama - gruszki mają być szczelne i trzymać jak dzwon pozycję, kiedy działa na nie podciśnienie. Jeśli wracają mimo tego, że jest podciśnienie - są dziurawe (membrana, korpus gruszki), jeśli nie wracają mimo cofnięcia podciśnienia - uszkodzona sprężyna w gruszce.

            Jakbym się gdzieś pomylił, prośba o skorygowanie mojej wypowiedzi.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • roLLo
              L&K
              • 2008
              • 1063
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              dodaję logi dynamiczne (3 bieg) :


              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Zrob jeszcze statyczną 011 Basic Settings
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • roLLo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1063
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  przemik, w moim drugim poscie są.

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Gruszka jest podejrzana... powinna byc dokladnie sprawdzona.
                    Ale na moje oko to masz kompletnie zawaloną zmienną geometrie.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      U mnie w żaden sposób nie da się zassac gruszki. Ucieka z niej podcisnienie ale geometria nie stoi w miejscu, po odpieciu sztangi geo chodzi. Grucha nie trzyma podcisnienia.

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        roLLo, to nie masz co logować auta - pierwsze co musi być sprawne i szczelne to gruszka. Dopiero po jej naprawie można prowadzić dalsze obserwacje, testy i cokolwiek gdybać dalej...
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • wesol
                          Rider
                          • 2008
                          • 689

                          #13
                          ale szczelnosc tutaj raczje jest zachowana bo mu przeladowuje od samego dolu praktycznie. Gdyby byla nieszczelna czy grucha czy gdzies wezyki to by turbo pozno wstawalo albo nie osiagalo zadnaego cisnienia. Tutaj jest problem z przeladowania. Co moze byc pryzczyna przeladowania ano tak: zapiecozna geoemtria, zacinajaca sie geometria( zeleznie od tego co sie wykrzaczylo w mechanizmie geometrii i zaleznie od marki turbiny), takze gruszka bywa skorodowana w srodku lub sprezna w tej gruszce peka. Moze tez byc wadliwy elektorzaworek N75.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #14
                            wesol, jesli gruszka jest dziurawa, nie ma poprawnego przelozenia z tego co oczekuje komp na to co robi turbina. Jak na poczatku turbina nie wstaje, to komp probuje sie adaptowac do sytuacji i w koncu przegina pałe w druga strone i byc moze stad przeladowanie w druga strone.

                            Diagnozowanie sposobu doładowywania jest WTÓRNE. PIERWSZE i podstawowe, co musi być sprawne, to siłownik podciśnieniowy. Potem dopiero można sobie gdybać o zaworkach, wężykach, łopatkach i różowych słoniach. Taka jest kolejność naprawy tej usterki.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • wesol
                              Rider
                              • 2008
                              • 689

                              #15
                              przeladowuje od dolu wiec geo stoi.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz

                              • roLLo
                                L&K
                                • 2008
                                • 1063
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                wesol, stoi bo wg mnie siłownik nie ma siły jej ruszyć bo puszcza ciśnienie bokiem. Ręką mogę ruszyć geometrie bez problemu, jest tylko opór sprężyny w siłowniku.

                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  #17
                                  zle rozumujesz. Nie idzi ebokiem bo gruszka jest w pozycji wlasnie juz wciagnietej. Nie odpuszcza jej by zmniejszyc doladowanie. Caly czas grucha jest wciagnieta i masz przeladowanie.

                                  A reka stwierdzisz jak chodzi geometria jak sciagneisz gruche z turbiny. Tak samo ta gruszke wybadasz jak ja bedziesz mial w reku. Na turbinie to sobie mozesz stwierdzic wiesz co.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • robreg
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1195
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez wesol
                                    przeladowuje od dolu wiec geo stoi.
                                    Przeładowuje od dolu ale obrotów, a nie od początku startu silnika po zapaleniu.

                                    Nie zrozumiałeś co miałem na mysli, pisząc o adaptowaniu się komputera do dziurawej gruszki.

                                    Zaraz po starcie na zimnym silniku przeładowania prawdopodobnie wcale by nie było.
                                    Pozdrawiam, Robreg.
                                    ----
                                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #19
                                      od dolu nie bedzie bo nei am tyle spalin by do 1500 obrotow napedzic suszarke.

                                      Przeciez to klasyczny pryzpadek ktorych mialem juz w disiatkach u siebie na podjezdzie. Wiem co mowie.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • roLLo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1063
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        czyli jaki wniosek na podstawie logów ?

                                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #21
                                          Wyjmij sprezarke.
                                          Zajrzyj do geometri czy nie jest zapieczona.... jesli jest to wiadomo.

                                          Mając sprezarka na wierzchu dokladnie sprawdzisz jak sie ma grucha.
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • wesol
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 689

                                            #22
                                            tak jak kolega pisze. To ze czyszczone nic nie oznacza bo znane sa przypadki ze po polrocznym smiganiu geo juz zawalone bywa. Albo grucha jest zatarta albo geometria. Elektrozaworek raczej nie ale tu jest chyba najlepiej ze wzgledu ze te elektorzaorki w wiekszosci pryzpadków sa rozbieralne i pieknie da sie je czyscic i usprawniac. Chyba ze w tym silniku jest zespolony system elektorzaowrków bo juz nie pamietam.
                                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                            Komentarz

                                            • roLLo
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1063
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Panowie w weekend zdjąłem gruszkę. Ruszałem geometrią i chodzi super w całym zakresie. gruszka gubi podcisnienie bo nawet sama luzem jak ją zassam to słabo działa.

                                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                              Komentarz

                                              • wesol
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 689

                                                #24
                                                juz lata ma swoje wiec ma prawo sie skonczyc. wymien gruche i wtedy logi zapodaj to zobaczymy co sie zmienilo.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                Pracuję...