PieTrzaK, musze gdzies znalesc obciazenie osi. Moze diesle maja wiekszy nacisk na przod i stad u mnie kiepsko taranuje :P
Pytanie LOGI
Zwiń
X
-
Pytanie LOGI
Witam. Ostatnio mam problem z trybem awaryjnym w 1.9 TDI ASV. Otóż zauważyłem ze gdy na 3 biegu ciągnę do odcięcia ale nie od 1000 rpm tylko np od 2800 - 3000 to turbo ciągnie super, jak robię to od 1000 rpm do konca to przy 3500 mam koniec mocy i tryb aw. Wg mnie brakuje już podcisnienia na gruszce. Czy jeśli wężyki wszystkie są ok, EGR N75 etc. a jak zdejmę wężyk z N75 i spróbuję strzykawką wywołać podciśnienie tak jak N75 to robi to sztanga lekko wchodzi w pracę lecz podciśnienie ucieka i dźwignia wraca w neutralne położenie. Czy może to być przyczyną tj. grucha do wymiany ? Kierownice nie są zapieczone. Właśnie jadę zrobić logi - niestety tylko statyczne. Czy na podstawie tego coś można będzie juz powiedzieć ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
-
-
wyglada wlasnie na problemy z wysterowaniem VNT. Od 1000 obrotów jak ciagniesz to przeladowaniem ewentualne trwa zapewne wiecje jak 5-6 sekund i dlatego wywala blad. Przy przyspieszaniu z 2800 w zwyż to nie trwa to az tak dlugo no chyba ze bedziesz przyspieszal z tkaich obrotów na najwyzszym biegu. Zeby odnotowac blad musi taka odchylka w parametrach trwac odpowiednuio dlugo.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
U mnie jak ręcznie zassam gruszke to ona od razu wraca - nie trzyma podcisnienia. Czy to przyczyna?
[ Dodano: Sro 05 Mar, 14 20:52 ]
Dodaje logi ale tylko statyczne(dynamiczne postaram się jutro dać):
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez roLLoU mnie jak ręcznie zassam gruszke to ona od razu wraca - nie trzyma podcisnienia. Czy to przyczyna?
Jakbym się gdzieś pomylił, prośba o skorygowanie mojej wypowiedzi.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
przemik, w moim drugim poscie są.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
U mnie w żaden sposób nie da się zassac gruszki. Ucieka z niej podcisnienie ale geometria nie stoi w miejscu, po odpieciu sztangi geo chodzi. Grucha nie trzyma podcisnienia.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
ale szczelnosc tutaj raczje jest zachowana bo mu przeladowuje od samego dolu praktycznie. Gdyby byla nieszczelna czy grucha czy gdzies wezyki to by turbo pozno wstawalo albo nie osiagalo zadnaego cisnienia. Tutaj jest problem z przeladowania. Co moze byc pryzczyna przeladowania ano tak: zapiecozna geoemtria, zacinajaca sie geometria( zeleznie od tego co sie wykrzaczylo w mechanizmie geometrii i zaleznie od marki turbiny), takze gruszka bywa skorodowana w srodku lub sprezna w tej gruszce peka. Moze tez byc wadliwy elektorzaworek N75.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
wesol, jesli gruszka jest dziurawa, nie ma poprawnego przelozenia z tego co oczekuje komp na to co robi turbina. Jak na poczatku turbina nie wstaje, to komp probuje sie adaptowac do sytuacji i w koncu przegina pałe w druga strone i byc moze stad przeladowanie w druga strone.
Diagnozowanie sposobu doładowywania jest WTÓRNE. PIERWSZE i podstawowe, co musi być sprawne, to siłownik podciśnieniowy. Potem dopiero można sobie gdybać o zaworkach, wężykach, łopatkach i różowych słoniach. Taka jest kolejność naprawy tej usterki.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
wesol, stoi bo wg mnie siłownik nie ma siły jej ruszyć bo puszcza ciśnienie bokiem. Ręką mogę ruszyć geometrie bez problemu, jest tylko opór sprężyny w siłowniku.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
zle rozumujesz. Nie idzi ebokiem bo gruszka jest w pozycji wlasnie juz wciagnietej. Nie odpuszcza jej by zmniejszyc doladowanie. Caly czas grucha jest wciagnieta i masz przeladowanie.
A reka stwierdzisz jak chodzi geometria jak sciagneisz gruche z turbiny. Tak samo ta gruszke wybadasz jak ja bedziesz mial w reku. Na turbinie to sobie mozesz stwierdzic wiesz co.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wesolprzeladowuje od dolu wiec geo stoi.
Nie zrozumiałeś co miałem na mysli, pisząc o adaptowaniu się komputera do dziurawej gruszki.
Zaraz po starcie na zimnym silniku przeładowania prawdopodobnie wcale by nie było.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
czyli jaki wniosek na podstawie logów ?
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
tak jak kolega pisze. To ze czyszczone nic nie oznacza bo znane sa przypadki ze po polrocznym smiganiu geo juz zawalone bywa. Albo grucha jest zatarta albo geometria. Elektrozaworek raczej nie ale tu jest chyba najlepiej ze wzgledu ze te elektorzaorki w wiekszosci pryzpadków sa rozbieralne i pieknie da sie je czyscic i usprawniac. Chyba ze w tym silniku jest zespolony system elektorzaowrków bo juz nie pamietam.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Panowie w weekend zdjąłem gruszkę. Ruszałem geometrią i chodzi super w całym zakresie. gruszka gubi podcisnienie bo nawet sama luzem jak ją zassam to słabo działa.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
Komentarz