Octavia I , 1.9 TDI blokuje turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kazik19021
    Classic
    • 2012
    • 16

    Octavia I , 1.9 TDI blokuje turbo

    Panowie właśnie podobno czeka się najdłużej miedzy innymi na O3 kombi 1.4 elegance. Ja zamawiałem taką wersję w połowie października i termin produkcji po 4 tygodniach pojawił się na 7 tydzień 2015.
    Pozdrawiam
    kazik19021
  • luki1304
    Drive
    • 2010
    • 55

    #2
    Octavia I , 1.9 TDI blokuje turbo

    Witam. Od 2 tyg jestem posiadaczem Octavii z 2003 r z silnikiem 1.9 TDI 110 KM dodatkowo z chipem do 142 KM. Auto całą zimę stało u poprzedniego właściciela i teraz gdy ja zaczełem je używac codziennie po około 100 km dziennie to dwa razy zauważyłem coś dziwnego... Dodam że jest to mój pierwszy TDI-k więc nie do końca wiem co boli te silniki i jak się z nimi obchodzić. Wracając do tematu, raz jadąc spokojnie około 100 km/h i redukując do 4 biegu i wciskając gaz do dechy przy 140 km/h poczułem szarpnięcie jak by się coś zblokowało , ale to tylko chwila i zaraz normalnie. I ostatnio sytuacja podobna... na 4 biegu tez się zblokowało przy wyższych obrotach i silnik stracił trochę mocy. Pomogło dopiero ponowne uruchomienie silnika i było wszystko ok.
    Grzebiąc trochę po forum poczytałem że turbina prawdopodobnie jest brudna i może się blokować przez PSJ poprzedniego właściciela (pierdołowaty styl jazdy).
    Tylko że u mnie problem nie występuje zawsze jak u większości forumowiczów...
    Co może być przyczną ?
    Jak się z tym uporać?

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Zamieszczone przez luki1304
      Tylko że u mnie problem nie występuje zawsze jak u większości forumowiczów...
      Jak zmienna geometria zawalona to zacznie się problem nasilać.
      Zrób komplet logów i wrzuć lub udaj się do kumatego mechanika.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Sebson
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        Siema właśnie jestem nowy i już miałem zakładać temat lecz zauważyłem ten i mam ten sam problem . Mam pytanie jak na Polskim Vagu uruchomić gruszkę żeby się ruszała i by ją zaobserwować . Wstawiam jej 150 km/h i dopiero po ostrym piłowaniu się odłacza zgasze silnik i włącze i turbo działa co to może być ? Wężyki sprawdzone N75 wymieniony .
        A wiec albo grucha albo turbo i nie wiem jak to sprawdzić a nie chce rozbierać pochopnie nic . Nie znam się zbytnio na Vagu tyle umiem błędy odczytać i nie wiem jak mierzyć . Proszę o pomoc . http://oi59.tinypic.com/2611092.jpg tu jakiś wykres wiem chyba robie to źle. PS bład to "przekroczona granica regulacji ciśnienia doładowania" 17965 Silnik to ALH 90 KM.

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez Sebson
          Siema właśnie jestem nowy i już miałem zakładać temat lecz zauważyłem ten i mam ten sam problem . Mam pytanie jak na Polskim Vagu uruchomić gruszkę żeby się ruszała i by ją zaobserwować . Wstawiam jej 150 km/h i dopiero po ostrym piłowaniu się odłacza zgasze silnik i włącze i turbo działa co to może być ? Wężyki sprawdzone N75 wymieniony .
          A wiec albo grucha albo turbo i nie wiem jak to sprawdzić a nie chce rozbierać pochopnie nic . Nie znam się zbytnio na Vagu tyle umiem błędy odczytać i nie wiem jak mierzyć . Proszę o pomoc . http://oi59.tinypic.com/2611092.jpg tu jakiś wykres wiem chyba robie to źle. PS bład to "przekroczona granica regulacji ciśnienia doładowania" 17965 Silnik to ALH 90 KM.
          zrób logi a ktoś na pewno na ich podstawie stwierdzi co jest.
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • Pixon
            Rider
            • 2013
            • 541
            • Fabia (NJ3)

            #6
            W tym filmiku masz pokazane w jaki sposób wejść do ustawień i wywołać sztuczny ruch sztangi.
            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

            Komentarz

            • tomek3369
              Classic
              • 2010
              • 32
              • Octavia III (5E3)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Witaj
              Możesz sprawdzić gruszkę od zmiennej geometrii jeszcze w ten sposób:
              Zaopatrz się w dużą strzykawkę a następnie podłącz ją do wężyka co idzie do gruszki Zaciągni a trzpień na gruszce powinien poruszyć się ok 2cm Pozostaw na ok 10sekund aby sprawdzić czy gruszka nie jest uszkodzona
              Odpisz co zaobserwowałeś
              tomek3369

              Komentarz

              • Sebson
                Classic
                • 2014
                • 5

                #8

                może ktoś to sprawdzic pewnie źle zrobiłem ale nie mogę w czasie jazdy zrobic logów ponieważ padła bateria w lapku ;p
                Może ktoś mi wytłumaczyc jak sprawdza się te logi skąd wiadomo że turbina na stół i w ogóle bo ja na tych wykresach się nie znam , może mi ktoś powiedziec coś o tym wykresie ?

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Poczytaj jak zrobic logi dynamiczne... z tego co zamiesciles nic nie wynika
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • Sebson
                    Classic
                    • 2014
                    • 5

                    #10
                    no jak trzeci bieg 1500 obrotów i but do 4200 tylko narazie nie mam tej możliwosci
                    ps a możecie wytłumaczyć jak rozumieć te logi ?

                    Komentarz

                    • Pixon
                      Rider
                      • 2013
                      • 541
                      • Fabia (NJ3)

                      #11
                      Sprawdzasz na nich ciśnienie z jakim turbo Ci doładowuje przy danej liczbie obrotów. Musisz wiedzieć od którego momentu zaczyna się już przeładowanie lub niedoładowanie. No i to chyba tyle.
                      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                      Komentarz

                      • Sebson
                        Classic
                        • 2014
                        • 5

                        #12
                        Witam ponownie . Bede zabierał się za czyszczenie turbiny i lepiej przy składaniu zastosować uszczelki czy pastę ?

                        Komentarz

                        • K_Popiel
                          Rider
                          • 2010
                          • 608

                          #13
                          Tylko i wyłącznie uszczelki, najlepiej nowe, nie bardzo wiem gdzie chcesz stosować pastę podczas składania ?
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz

                          • Sebson
                            Classic
                            • 2014
                            • 5

                            #14
                            Też myślałem żeby zakupić nowe uszczelki np wydechu , kolektora .

                            Komentarz

                            Pracuję...