Panowie właśnie podobno czeka się najdłużej miedzy innymi na O3 kombi 1.4 elegance. Ja zamawiałem taką wersję w połowie października i termin produkcji po 4 tygodniach pojawił się na 7 tydzień 2015.
Octavia I , 1.9 TDI blokuje turbo
Zwiń
X
-
Octavia I , 1.9 TDI blokuje turbo
Witam. Od 2 tyg jestem posiadaczem Octavii z 2003 r z silnikiem 1.9 TDI 110 KM dodatkowo z chipem do 142 KM. Auto całą zimę stało u poprzedniego właściciela i teraz gdy ja zaczełem je używac codziennie po około 100 km dziennie to dwa razy zauważyłem coś dziwnego... Dodam że jest to mój pierwszy TDI-k więc nie do końca wiem co boli te silniki i jak się z nimi obchodzić. Wracając do tematu, raz jadąc spokojnie około 100 km/h i redukując do 4 biegu i wciskając gaz do dechy przy 140 km/h poczułem szarpnięcie jak by się coś zblokowało , ale to tylko chwila i zaraz normalnie. I ostatnio sytuacja podobna... na 4 biegu tez się zblokowało przy wyższych obrotach i silnik stracił trochę mocy. Pomogło dopiero ponowne uruchomienie silnika i było wszystko ok.
Grzebiąc trochę po forum poczytałem że turbina prawdopodobnie jest brudna i może się blokować przez PSJ poprzedniego właściciela (pierdołowaty styl jazdy).
Tylko że u mnie problem nie występuje zawsze jak u większości forumowiczów...
Co może być przyczną ?
Jak się z tym uporać?
-
-
Zamieszczone przez luki1304Tylko że u mnie problem nie występuje zawsze jak u większości forumowiczów...
Zrób komplet logów i wrzuć lub udaj się do kumatego mechanika.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Siema właśnie jestem nowy i już miałem zakładać temat lecz zauważyłem ten i mam ten sam problem . Mam pytanie jak na Polskim Vagu uruchomić gruszkę żeby się ruszała i by ją zaobserwować . Wstawiam jej 150 km/h i dopiero po ostrym piłowaniu się odłacza zgasze silnik i włącze i turbo działa co to może być ? Wężyki sprawdzone N75 wymieniony .
A wiec albo grucha albo turbo i nie wiem jak to sprawdzić a nie chce rozbierać pochopnie nic . Nie znam się zbytnio na Vagu tyle umiem błędy odczytać i nie wiem jak mierzyć . Proszę o pomoc . http://oi59.tinypic.com/2611092.jpg tu jakiś wykres wiem chyba robie to źle. PS bład to "przekroczona granica regulacji ciśnienia doładowania" 17965 Silnik to ALH 90 KM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebsonSiema właśnie jestem nowy i już miałem zakładać temat lecz zauważyłem ten i mam ten sam problem . Mam pytanie jak na Polskim Vagu uruchomić gruszkę żeby się ruszała i by ją zaobserwować . Wstawiam jej 150 km/h i dopiero po ostrym piłowaniu się odłacza zgasze silnik i włącze i turbo działa co to może być ? Wężyki sprawdzone N75 wymieniony .
A wiec albo grucha albo turbo i nie wiem jak to sprawdzić a nie chce rozbierać pochopnie nic . Nie znam się zbytnio na Vagu tyle umiem błędy odczytać i nie wiem jak mierzyć . Proszę o pomoc . http://oi59.tinypic.com/2611092.jpg tu jakiś wykres wiem chyba robie to źle. PS bład to "przekroczona granica regulacji ciśnienia doładowania" 17965 Silnik to ALH 90 KM.był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Witaj
Możesz sprawdzić gruszkę od zmiennej geometrii jeszcze w ten sposób:
Zaopatrz się w dużą strzykawkę a następnie podłącz ją do wężyka co idzie do gruszki Zaciągni a trzpień na gruszce powinien poruszyć się ok 2cm Pozostaw na ok 10sekund aby sprawdzić czy gruszka nie jest uszkodzona
Odpisz co zaobserwowałeśtomek3369
Komentarz
-
-
może ktoś to sprawdzic pewnie źle zrobiłem ale nie mogę w czasie jazdy zrobic logów ponieważ padła bateria w lapku ;p
Może ktoś mi wytłumaczyc jak sprawdza się te logi skąd wiadomo że turbina na stół i w ogóle bo ja na tych wykresach się nie znam , może mi ktoś powiedziec coś o tym wykresie ?
Komentarz
-
Komentarz