Dwie foty cyknięte telefonem
zgasł w trakcie jazdy, nie odpala, kontrolka oleju
Zwiń
X
-
zgasł w trakcie jazdy, nie odpala, kontrolka oleju
Dzień dobry
dzisiaj rano, po przejechaniu niecałego kilometra nagle zapaliła się czerwona kontrolka oleju wraz z sygnałem dźwiękowym i auto po prostu zgasło w trakcie jazdy, no i teraz już nie odpala. Miał ktoś może taką sytuację? Bo jestem zupełnie bezradna, na razie odholowałam auto do elektryka, ale kompletnie nie wiem czy to był dobry wybór.
Octavia 1.9 TDI, 90 KM, nie mam pojecia jakie oznaczenie silnika i jak to sprawdzić
-
-
polakotek, a czy jak auto zgasło i próbowałaś odpalić to na liczniku pojawiała się taka jakby sprężynka żółta :?:Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Kolezanko przedewszystkim zmien silnik w opisie, bo jesli masz 90km to masz agr lub alh. Jak zapalila ci sie czerwona kontrolka oleju i zgasl to dobrze nie wrozy, bo byc moze zatarlas silnik z powodu zbyt malej ilosci oleju w silniku lub jego brak. Trzeba czasem zagladac pod maske i tam jest taki zolty bagnet, ktorym sprawdza sie co jakis czas poziom oleju w silniku.pekool
Komentarz
-
-
polakotek, czy sprawdzałaś stan oleju, jak zgasł silnik?
Zauważyłaś jakieś ślady wycieku na parkingu, w miejscu gdzie parkowałaś?
Jesli przejechałaś kilometr na suchym silniku, to mogłaś go zatrzeć, ale wtedy parkowałabyś w takiej kałuży oleju, że nie wiedziałabyś jak wsiąśc do samochodu...
chyba, że zgubiłaś olej wcześniej...
A co z pomarańczowa kontrolką oleju?
Oznaczenie silnika masz na wlepce w książce serwisowej i pod wykładziną bagażnika.
Komentarz
-
-
Jak odzyskam samochod, to poprawie. Napisalam zreszta, ze nie wiem jak to sprawdzic.
Prosze, nie traktujcie mnie jak jakas glupia babe, bo jakies tam pojecie mam i nigdy nie oszczedzalam na eksploatacji samochodu, olej od razu sprawdzilam i byla maksymalna ilosc, wiec to nie brak oleju, wycieków też zadnych nie zauwazyłam, bo parkuje auto w garazu, wiec byłaby plama. Tak, kontrolka swiec zarowych sie pojawiala, z miesiac temu je wymienilam.
Komentarz
-
-
polakotek, jeśli się pojawiała to dobrze ,a pytając o nią nie miałem na myśli świec żarowych które jak napisałaś wymieniłaś , chodzi o to jeżeli przy każdym przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon gdy zapalają się wszystkie kontrolki i by się nie zapalała ta od świec to oznaczałoby uszkodzenie przekaźnika 109 , jest to jeden z głównych przekaźników przez który może auto nie odpalać ,teraz rozumiesz mam nadzieję
ciekawe co ten mechanik znajdzie :|Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
polakotek, gasła by po każdym uruchomieniu silnika .Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
i to jest najlepsze , jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia a mianowicie zawór EGR czy czasem nie jest zatkany i się nie zawiesiła klapa gasząca w nim ,wówczas również nie uda się uruchomić auta , musi mechanik wszystko po sprawdzać bo skoro stan oleju był to ciekawa sprawa z tą kontrolką .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Jeszcze powiem Wam taka rzecz: padl mi pilot, nie moglam wiec odpalic auta, wymiana baterii nie pomogla. Auto odpalilam 2 pilotem. Pojechalam wiec do magika od alarmow i pilotow (nigdzie juz nie mozna bylo kupic nowego), zeby naprawil. Stwierdzil, ze to zbyt stare zeby zrobic, ze na razie wylaczy mi te piloty, no i ze zmodyfikuje i bedzie dzialalo. Odebralam auto, wszystko ladnie, probuje otworzyc, a tu sie wszystkie szyby otwieraja. Taki incydent mial miejsce raz i potem juz bylo spoko, dlatego olalam. Myslicie, ze to moglo miec jakis zwiazek?
Komentarz
-
-
polakotek
Nie chciałem Ciebie zdenerwować swoim pytaniem, chciałem dowiedzieć się czegoś więcej, bo nie wierzę, że mogłaś zatrzeć silnik.
Z doświadczenia wiem, jakie emocje wzbudza ta czerwona kontrolka oleju i pisk...
Rozwaliłem dwie miski olejowe.
Stąd wiem jak wygląda kałuża oleju pod samochodem. Musiałabyś ją zauważyć. :wink:
Gdybyś stopniowo gubiła olej, to żołta kontrolka zgłaszałaby problem wcześniej.
Jeśli po unieruchomieniu auta sprawdzałaś i olej był w silniku, to największy problem możesz wyeliminować.
Silnik jest OK.
Pozostaje kwestia elektryki/elektroniki.
Zasyfiony EGR zgłaszałby problem wcześniej.
Życzę szybkiego uruchomienia auta.
:wink:
alxxx zasadnicza sprawa. Jeśli alarm miał immobiliser, to problem z pilotem (ew. z alarmem) może skutecznie unieruchomić auto.
Myślę, że nawet w trakcie jazdy.
Miałem kiedyś alarm, który włączał się w trakcie jazdy.
Jak jechałem przez miasto z wyjącym alarmem, samochody zjeżdżały na pobocze, bo wszyscy brali mnie za nieoznakowany radiowóz.
Immobiliser też może narozrabiać podczas jazdy.
Komentarz
-
-
Wiesz, ja wiem jakie podejscie maja kobiety, zazwyczaj o auto dba maz/tata/brat/chlopak, a same nic nie wiedza ;p ja zadnym ekspertem nie jestem, ale jakies podstawowe pojecie mam. Teraz jak sobie tak przypominam to po wymianie tego pilota byla taka sytuacja, ze wlaczyl sie alarm w trakcie jazdy.
A, no i jeszcze jedna rzecz - mam taki guziczek do wcisniecia bez ktorego auta nie zapale. Moze on sie zepsul?
Komentarz
-
-
polakotek, ten guziczek, to po prostu dodatkowe zabezpieczenie. Wątpię, że nawet jakby coś mu się potentegowało to auto by zgasło w czasie jazdy - przecież jego musisz nacisnąć przy odpalaniu a nie trzymać w trakcie jazdy.Zamieszczone przez VoitJak jechałem przez miasto z wyjącym alarmem, samochody zjeżdżały na pobocze, bo wszyscy brali mnie za nieoznakowany radiowóz.
Komentarz
-
-
Voit, wiadomo.. dlatego pytam czy było ori czy dokładane coś. Jak było dokładane to po tylu latach z centralką, połączeniami itd mogły się cuda stać i dlatego może świrować.
Koleżanka może w profilu ustawić silnik AGR/ALH - to i tak bardziej naprowadzi chętnych do pomocy.
Jeżeli natomiast koleżanka ma ochotę sprawdzić jaki ma silnik to może kuknąć za naklejką gdzieś w okolicach koła zapasowego i tam znajdzie dokładny opis.. lub w książce serwisowej na naklejce skoroZamieszczone przez polakotekod 2000 w rodzinieVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
Komentarz