zgasł w trakcie jazdy, nie odpala, kontrolka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • luket
    Classic
    • 2014
    • 14
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    zgasł w trakcie jazdy, nie odpala, kontrolka oleju

    Dwie foty cyknięte telefonem


  • polakotek
    Classic
    • 2012
    • 19

    #2
    zgasł w trakcie jazdy, nie odpala, kontrolka oleju

    Dzień dobry

    dzisiaj rano, po przejechaniu niecałego kilometra nagle zapaliła się czerwona kontrolka oleju wraz z sygnałem dźwiękowym i auto po prostu zgasło w trakcie jazdy, no i teraz już nie odpala. Miał ktoś może taką sytuację? Bo jestem zupełnie bezradna, na razie odholowałam auto do elektryka, ale kompletnie nie wiem czy to był dobry wybór.

    Octavia 1.9 TDI, 90 KM, nie mam pojecia jakie oznaczenie silnika i jak to sprawdzić

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      polakotek, a czy jak auto zgasło i próbowałaś odpalić to na liczniku pojawiała się taka jakby sprężynka żółta :?:
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • pekool
        Rider
        • 2012
        • 321
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Kolezanko przedewszystkim zmien silnik w opisie, bo jesli masz 90km to masz agr lub alh. Jak zapalila ci sie czerwona kontrolka oleju i zgasl to dobrze nie wrozy, bo byc moze zatarlas silnik z powodu zbyt malej ilosci oleju w silniku lub jego brak. Trzeba czasem zagladac pod maske i tam jest taki zolty bagnet, ktorym sprawdza sie co jakis czas poziom oleju w silniku.
        pekool

        Komentarz

        • Voit
          Elegance
          • 2010
          • 816

          #5
          polakotek, czy sprawdzałaś stan oleju, jak zgasł silnik?
          Zauważyłaś jakieś ślady wycieku na parkingu, w miejscu gdzie parkowałaś?
          Jesli przejechałaś kilometr na suchym silniku, to mogłaś go zatrzeć, ale wtedy parkowałabyś w takiej kałuży oleju, że nie wiedziałabyś jak wsiąśc do samochodu...
          chyba, że zgubiłaś olej wcześniej...
          A co z pomarańczowa kontrolką oleju?




          Oznaczenie silnika masz na wlepce w książce serwisowej i pod wykładziną bagażnika.

          Komentarz

          • polakotek
            Classic
            • 2012
            • 19

            #6
            Jak odzyskam samochod, to poprawie. Napisalam zreszta, ze nie wiem jak to sprawdzic.

            Prosze, nie traktujcie mnie jak jakas glupia babe, bo jakies tam pojecie mam i nigdy nie oszczedzalam na eksploatacji samochodu, olej od razu sprawdzilam i byla maksymalna ilosc, wiec to nie brak oleju, wycieków też zadnych nie zauwazyłam, bo parkuje auto w garazu, wiec byłaby plama. Tak, kontrolka swiec zarowych sie pojawiala, z miesiac temu je wymienilam.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              polakotek, jeśli się pojawiała to dobrze ,a pytając o nią nie miałem na myśli świec żarowych które jak napisałaś wymieniłaś , chodzi o to jeżeli przy każdym przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon gdy zapalają się wszystkie kontrolki i by się nie zapalała ta od świec to oznaczałoby uszkodzenie przekaźnika 109 , jest to jeden z głównych przekaźników przez który może auto nie odpalać ,teraz rozumiesz mam nadzieję
              ciekawe co ten mechanik znajdzie :|
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • polakotek
                Classic
                • 2012
                • 19

                #8
                No ale zgaslby w trakcie jazdy? I swiecilaby sie kontrolka oleju?

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  polakotek, gasła by po każdym uruchomieniu silnika .
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • polakotek
                    Classic
                    • 2012
                    • 19

                    #10
                    No dobra, nie odpala. Ale dlaczego zgasl i to w trakcie jazdy, jakies 3-4 minuty po odpaleniu. No i ta kontrolka... Dopytuje tak, bo sie denerwuje

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      i to jest najlepsze , jest jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia a mianowicie zawór EGR czy czasem nie jest zatkany i się nie zawiesiła klapa gasząca w nim ,wówczas również nie uda się uruchomić auta , musi mechanik wszystko po sprawdzać bo skoro stan oleju był to ciekawa sprawa z tą kontrolką .ok
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • polakotek
                        Classic
                        • 2012
                        • 19

                        #12
                        Jeszcze powiem Wam taka rzecz: padl mi pilot, nie moglam wiec odpalic auta, wymiana baterii nie pomogla. Auto odpalilam 2 pilotem. Pojechalam wiec do magika od alarmow i pilotow (nigdzie juz nie mozna bylo kupic nowego), zeby naprawil. Stwierdzil, ze to zbyt stare zeby zrobic, ze na razie wylaczy mi te piloty, no i ze zmodyfikuje i bedzie dzialalo. Odebralam auto, wszystko ladnie, probuje otworzyc, a tu sie wszystkie szyby otwieraja. Taki incydent mial miejsce raz i potem juz bylo spoko, dlatego olalam. Myslicie, ze to moglo miec jakis zwiazek?

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          polakotek, co ma pilot do palenia samochodu? Masz ori alarm i kluczyk scyzoryk?
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • polakotek
                            Classic
                            • 2012
                            • 19

                            #14
                            No bo moze cos z elektryka i dlatego nie odpala? Mam dwa oryginalne kluczyki i dwa piloty, raczej nie byly oryginalne, bo chyba pierwotnie nie bylo alarmu. No ale dzialalo przez ten czas, auto jest z 1999, od 2000 w rodzinie.

                            Komentarz

                            • Voit
                              Elegance
                              • 2010
                              • 816

                              #15
                              polakotek
                              Nie chciałem Ciebie zdenerwować swoim pytaniem, chciałem dowiedzieć się czegoś więcej, bo nie wierzę, że mogłaś zatrzeć silnik.
                              Z doświadczenia wiem, jakie emocje wzbudza ta czerwona kontrolka oleju i pisk...
                              Rozwaliłem dwie miski olejowe.
                              Stąd wiem jak wygląda kałuża oleju pod samochodem. Musiałabyś ją zauważyć. :wink:
                              Gdybyś stopniowo gubiła olej, to żołta kontrolka zgłaszałaby problem wcześniej.
                              Jeśli po unieruchomieniu auta sprawdzałaś i olej był w silniku, to największy problem możesz wyeliminować.
                              Silnik jest OK.
                              Pozostaje kwestia elektryki/elektroniki.
                              Zasyfiony EGR zgłaszałby problem wcześniej.

                              Życzę szybkiego uruchomienia auta.
                              :wink:


                              alxxx zasadnicza sprawa. Jeśli alarm miał immobiliser, to problem z pilotem (ew. z alarmem) może skutecznie unieruchomić auto.
                              Myślę, że nawet w trakcie jazdy.
                              Miałem kiedyś alarm, który włączał się w trakcie jazdy.
                              Jak jechałem przez miasto z wyjącym alarmem, samochody zjeżdżały na pobocze, bo wszyscy brali mnie za nieoznakowany radiowóz.
                              Immobiliser też może narozrabiać podczas jazdy.

                              Komentarz

                              • polakotek
                                Classic
                                • 2012
                                • 19

                                #16
                                Wiesz, ja wiem jakie podejscie maja kobiety, zazwyczaj o auto dba maz/tata/brat/chlopak, a same nic nie wiedza ;p ja zadnym ekspertem nie jestem, ale jakies podstawowe pojecie mam. Teraz jak sobie tak przypominam to po wymianie tego pilota byla taka sytuacja, ze wlaczyl sie alarm w trakcie jazdy.

                                A, no i jeszcze jedna rzecz - mam taki guziczek do wcisniecia bez ktorego auta nie zapale. Moze on sie zepsul?

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Koleżanko, wszyscy mamy nadzieję, że szybko autko się naprawi i będziesz mogła spokojnie go użytkować. Elektryk zapewne sobie poradzi. :wink:
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • rafiki
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 15975
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    polakotek, ten guziczek, to po prostu dodatkowe zabezpieczenie. Wątpię, że nawet jakby coś mu się potentegowało to auto by zgasło w czasie jazdy - przecież jego musisz nacisnąć przy odpalaniu a nie trzymać w trakcie jazdy.
                                    Zamieszczone przez Voit
                                    Jak jechałem przez miasto z wyjącym alarmem, samochody zjeżdżały na pobocze, bo wszyscy brali mnie za nieoznakowany radiowóz.
                                    fajnie, ja też tak chcę :twisted:
                                    رافال
                                    Spoty
                                    Cause freedom is a lonely road

                                    Komentarz

                                    • polakotek
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 19

                                      #19
                                      Ja juz nie wiem, dzisiaj z kolei ktos mi powiedzial, ze tak kiedys u siebie mial i to byly wtryski...

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #20
                                        Voit, wiadomo.. dlatego pytam czy było ori czy dokładane coś. Jak było dokładane to po tylu latach z centralką, połączeniami itd mogły się cuda stać i dlatego może świrować.

                                        Koleżanka może w profilu ustawić silnik AGR/ALH - to i tak bardziej naprowadzi chętnych do pomocy.

                                        Jeżeli natomiast koleżanka ma ochotę sprawdzić jaki ma silnik to może kuknąć za naklejką gdzieś w okolicach koła zapasowego i tam znajdzie dokładny opis.. lub w książce serwisowej na naklejce skoro
                                        Zamieszczone przez polakotek
                                        od 2000 w rodzinie
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        • polakotek
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 19

                                          #21
                                          Auto wrocilo, okazalo sie, ze jednogroszowka ktora wpadla do zapalniczki zrobila zwarcie :shock:

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8160
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez polakotek
                                            Auto wrocilo, okazalo sie, ze jednogroszowka ktora wpadla do zapalniczki zrobila zwarcie
                                            hmmmm i w tym przypadku bezpiecznik powinien "strzelić" i nic po za tym..... - toż to Ci 1gr narobil bałaganu.....
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • Voit
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 816

                                              #23
                                              ...Cieszę się, że już po wszystkim.
                                              :wink:

                                              Komentarz

                                              Pracuję...