d00lar, kolega B_I_A_Ł_Y, ma benzynke :P
[O1] O1 Cieżkie palenie na zimnym. Brak pomyslów
Zwiń
X
-
[O1] O1 Cieżkie palenie na zimnym. Brak pomyslów
Witam.
Jako że jestem nowy na forum chciałbym wszystkich serdecznie powitac.
Od niedawna jestem właścicielem Octavki 1 FL 2003/2004rok model. z silniczkiem 1,9tdi ALH 90km.
Problem polega na długim kręceniu silnika by odpalił gdy jest zimny. Wiem że było to wałkowane tysiące razy ale moj przypadek jest troche inny i chcialem się nim podzielic.
Wiec jak już wyżej napisałem silnik zle pali gdy jest zimny. Co dziwnego zauwazyłem: 3 razy zdarzyło mi się teraz w zimę że aku padł podczas uruchamiania pojazdu (Dlugo musialem nakrecic sie aby aku padl) W momencie gdy wsadzilem swiezo naladowaną baterię, auto odpaliło od strzala i tak przez kilka dni. pozniej problem powraca. Dodam że predkosc obrotowa rozrusznika jest na "moje ucho" dobra,nie muli ani trochę (chyba że wymęcze aku). Początkowo Wymienilem świeczki na bosza, przekaznik swieczek (pstryka gdy grzeja swiece), filtry i oleje, ostatnio nawet zrobiłem rozrząd lecz poprawy niestety nie bylo. Akumulator z tego co poprzedni wlasciciel mi powiedzial jest na dzien dzisiejszy półtora roczny (Warta 72A). Co może być przyczyną takiego zachowania auta?
Pozdrawiam
-
-
Ale nikt nie zwrocil uwagi ze kolega napisal iz po wymianie bateri akumulatora na poczadku bylo oki a pozniej coraz gorzej.
Jak na moje rozumowanie zaczac od poczadku, czyli:
- zobaczyc czy samochodzik na postoju nioe bierze jakiegos lewego napiecia (zwarcie)
- zbadac ladowanie aku - alternator
- posprawdzac masy
Jak te zeczy beda NAPEWNO ok to bedziemy szukali dalej. Kat wrysku jak nabardziej poowinien byc ustawiany zawsze po zmianie rozrzadu, teraz oczywiscie dobrze bylo by tez go sprawdzic.
Komentarz
-
-
Dziekuje za odpowiedzi, niestety przez weekend mnie nie bylo (swietny internet). Dzis mialem w planie wybrac sie na sprawdzenie kata wtrysku i przy okazji dawki startowej, lecz wg porad zacznę od sprawdzenia czy gdzieś prąd nie ucieka i alternatora.
Filtr paliwa zmieniany z olejem (+/- 3kkm temu)
K_Popiel Jeżeli kolega ma doświadczenie z tego typu zagadnieniami z chęcią bym wpadł jeśli znalazł by kolega odrobinę czasu.
@Pomiary:
Pobór prądu w spoczynku 150-200 mA
Napięcie aku 12,1V
Napiecie ładowania 14,2V
Podczas kręcenia rozrusznikiem +/- 5 sekund z 12V spadlo do 9,8V
... więc wydaje się być wszystko ok.
Komentarz
-
-
Zaktualizuję trochę a więc:
-korekcja kąta wtrysku nie dało efektów;
-po odłaczeniu czujnika temp (grzanie świecami ok 5s) auto odpaliło od 2go czy 3go obrotu;
-nagrałem film na którym widać cały problem: https://www.youtube.com/watch?v=GkzWsI0fBgo
pozdrawiam.
Komentarz
-
Komentarz