[O1] O1 Cieżkie palenie na zimnym. Brak pomyslów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stefan599
    Classic
    • 2017
    • 1

    [O1] O1 Cieżkie palenie na zimnym. Brak pomyslów

    d00lar, kolega B_I_A_Ł_Y, ma benzynke :P
  • stefan599
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    [O1] O1 Cieżkie palenie na zimnym. Brak pomyslów

    Witam.

    Jako że jestem nowy na forum chciałbym wszystkich serdecznie powitac.
    Od niedawna jestem właścicielem Octavki 1 FL 2003/2004rok model. z silniczkiem 1,9tdi ALH 90km.

    Problem polega na długim kręceniu silnika by odpalił gdy jest zimny. Wiem że było to wałkowane tysiące razy ale moj przypadek jest troche inny i chcialem się nim podzielic.

    Wiec jak już wyżej napisałem silnik zle pali gdy jest zimny. Co dziwnego zauwazyłem: 3 razy zdarzyło mi się teraz w zimę że aku padł podczas uruchamiania pojazdu (Dlugo musialem nakrecic sie aby aku padl) W momencie gdy wsadzilem swiezo naladowaną baterię, auto odpaliło od strzala i tak przez kilka dni. pozniej problem powraca. Dodam że predkosc obrotowa rozrusznika jest na "moje ucho" dobra,nie muli ani trochę (chyba że wymęcze aku). Początkowo Wymienilem świeczki na bosza, przekaznik swieczek (pstryka gdy grzeja swiece), filtry i oleje, ostatnio nawet zrobiłem rozrząd lecz poprawy niestety nie bylo. Akumulator z tego co poprzedni wlasciciel mi powiedzial jest na dzien dzisiejszy półtora roczny (Warta 72A). Co może być przyczyną takiego zachowania auta?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Mimo iż "prędkość obrotowa rozrusznika na ucho jest dobra" mimo wszystko sprawdził bym rozrusznik, tym bardziej że jak aku był świeżo naładowany to problemu nie było.
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Sprawdz ustawienie statycznego kąta wtrysku...
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Zapomniałem o podstawowej sprawie o której napisał niezawodny kolega przemik, sprawdzenie kąta wtrysku. Jeżeli nie masz jak sprawdzić ewentualnie wyregulować mogę pomóc.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • patryk891
            Ambiente
            • 2010
            • 104
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            sprawdź kąt wtrysku obowiązkowo oraz czujnik temperatury a kiedy był zmieniany filtr paliwa ? ale na początek te dwie podstawowe rzeczy !!!
            148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

            Komentarz

            • poler654
              Drive
              • 2012
              • 50

              #7
              Ale nikt nie zwrocil uwagi ze kolega napisal iz po wymianie bateri akumulatora na poczadku bylo oki a pozniej coraz gorzej.

              Jak na moje rozumowanie zaczac od poczadku, czyli:
              - zobaczyc czy samochodzik na postoju nioe bierze jakiegos lewego napiecia (zwarcie)
              - zbadac ladowanie aku - alternator
              - posprawdzac masy

              Jak te zeczy beda NAPEWNO ok to bedziemy szukali dalej. Kat wrysku jak nabardziej poowinien byc ustawiany zawsze po zmianie rozrzadu, teraz oczywiscie dobrze bylo by tez go sprawdzic.

              Komentarz

              • stefan599
                Classic
                • 2014
                • 5

                #8
                Dziekuje za odpowiedzi, niestety przez weekend mnie nie bylo (swietny internet). Dzis mialem w planie wybrac sie na sprawdzenie kata wtrysku i przy okazji dawki startowej, lecz wg porad zacznę od sprawdzenia czy gdzieś prąd nie ucieka i alternatora.

                Filtr paliwa zmieniany z olejem (+/- 3kkm temu)

                K_Popiel Jeżeli kolega ma doświadczenie z tego typu zagadnieniami z chęcią bym wpadł jeśli znalazł by kolega odrobinę czasu.

                @Pomiary:
                Pobór prądu w spoczynku 150-200 mA
                Napięcie aku 12,1V
                Napiecie ładowania 14,2V
                Podczas kręcenia rozrusznikiem +/- 5 sekund z 12V spadlo do 9,8V
                ... więc wydaje się być wszystko ok.

                Komentarz

                • K_Popiel
                  Rider
                  • 2010
                  • 608

                  #9
                  stefan599 informacja na priv poszła.
                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                  ------------------------------------------------------

                  Komentarz

                  • stefan599
                    Classic
                    • 2014
                    • 5

                    #10
                    Zaktualizuję trochę a więc:
                    -korekcja kąta wtrysku nie dało efektów;
                    -po odłaczeniu czujnika temp (grzanie świecami ok 5s) auto odpaliło od 2go czy 3go obrotu;
                    -nagrałem film na którym widać cały problem: https://www.youtube.com/watch?v=GkzWsI0fBgo

                    pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Jak dla mnie... tak na słuch... to rozrusznik kreci za wolno...
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      Pracuję...