[O1] czy to turbina, zawór EGR czy uszczelki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • teserro
    Classic
    • 2012
    • 6

    [O1] czy to turbina, zawór EGR czy uszczelki?

    PieTrzaK, w cenie około 40pln za 250ml znajdziesz bardzo dużo dużo lepszych odżywek do skóry niż Shiny Garage Np AutoFinesse Hide.
    A i do najlepszych masz już całkiem blisko (np. Furniture Clinic - 47pln, Zymol - 50pln).
    Taka ilość rzeczywiście wystarczy Ci do końca świata, ale tak jak kolega pisał, najpierw wyczyść skórę - na kierownicy zbiera się mnóstwo brudu :/
  • robsonw1
    Classic
    • 2011
    • 16

    #2
    [O1] czy to turbina, zawór EGR czy uszczelki?

    Witajcie,
    ostatnio robiłem czyszczenie turbiny - samo turbo w bardzo dobrym stanie ale zasyfione więc postanowilem wyczyścić (u speca, który zajmuje się turbinami). Po tym zabiegu mam problem, otóż zauważyłem że ubywa mi oleju silnikowego. Wyczyściłem to co było pod maską zawalone olejem i okazało się, iż cieknie z zaworu EGR. Teraz moje pytanie - co może być przyczyną? Moje podejrzenia:
    1. Zawór EGR (olej wycieka lekko z tej dziurki oraz z łączenia po prawej stronie)
    2. Turbina - problem z jej uszczelnieniem

    Co mogę dodać od siebie - słyszałem teorie, że przez zawór EGR w ogóle nie powinien przepływać olej i skoro tam się dostaje to go wywala i stąd wycieki. I prawdopodobnie to problem z uszczelnieniem turbiny - poprostu z niej wydostaje się olej. Sam zawór EGR i turbina pracują bardzo dobrze.

    Druga kwestia - przy zaworze EGR miałem drobne wycieki przed czyszczeniem turbo, ale mniejsze - nie musiałem dolewać oleju od wymiany do wymiany, a teraz muszę...

    Czy mieliście podobny przypadek? Jakieś pomysły na rozwiązanie aby zrobiło się tam całkiem sucho? Usłyszałem nawet, że musze wymienić całą turbine bo to ona przepuszcza a to niezbyt mały koszt...

    Dodatkowo załączam zdjęcie jak dokładnie to wygląda. Olej jak widać wycieka z dziurki w EGR oraz z prawej strony na łączeniu zaworu.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Podejrzewam ze cieknie sam EGR. A olej bierze się z szeroko rozumianego ukladu dolotowego.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • robsonw1
        Classic
        • 2011
        • 16

        #4
        Teraz pytanie czy ten olej z ukladu dolotowego pownien tam sie znalezc? W zaworze EGR? Czy wymiana EGR powinna zalatwic sprawe?

        Komentarz

        • d00lar
          Rider
          • 2014
          • 366

          #5
          olej w dolocie w małych ilościach jest normą i z egr coś tam moze ciec
          natomiast zbyt duża ilość oleju w dolocie może być np przez turbo właśnie np że puszcza olej i z powietrzem jakby 'wypluwa'
          czy przy czyszczeniu wymieniał ci uszczelnienia w turbinie ?
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            robsonw1, W mojej też mi sie lekko poci EGR,przebieg 202tys.turbina czyszczona na jesień,oleju bierze około 0,7l na 15tys.Podobno słyszałem że to norma.
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              robsonw1, widzę, że wersja ASZ lub inna 130-150HP.
              Zmień o-ring między EGR a kolektorem ssącym. Masz wywalony dolot od chodniczki spalin (tzw. wywalony EGR)?
              Dodatkowo sprawdź czy przypadkiem nie leci z tej dziurki w EGR (zaraz pod grzybkiem) lub uszczelniaczy na których pracuje klapa gasząca. (dziwnie biegnie ten ślad oleju na osłonie silnika)

              Turbo albo odma... innej opcji nie ma ;-) Idzie się skusić na sprawdzenie IC bo tam pewnie sporo oliwy się zebrało już

              aniol, dlatego baniaki mają 5l ;-), żeby móc dolać ;-)
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • robsonw1
                Classic
                • 2011
                • 16

                #8
                Uszczelnienie turbo nie było wymieniane. A da sie wymienić samo uszczelnienie turbiny?
                Będę monitorował ubytki oleju (pierwszy raz po czyszczeniu turbiny sporo mi uciekło, aż zapaliła się kontrolka, ale teraz po dolaniu jakby się unormowało).

                lukas_jg ASZ 131HP i 238 tys przelotu. Odma sprawdzona, na szczęście tam nie kapie ani kropelki z dziurki lekko leci, oraz tak jak widać na fotce - tak jak wspomniałeś uszczelka między EGR a kolektorem. Postaram sie sprawdzić również IC w najbliższym czasie. Więc co pozostaje? uszczelnić turbo i EGR?

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  robsonw1, Co do oringa to sprawa prosta.Co do turbiny to wiem że koszty są większe ale ja bym zrobił raz a porządnie.Bo sie będzie mściło
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • d00lar
                    Rider
                    • 2014
                    • 366

                    #10
                    no nie taka prosta w asv żeby ten oring wymienic trzeba cały dolot odkręcić
                    ten 3ci imbus jest nie do wykręcenia inaczej - w żadną stronę nie wchodzi
                    chyba że jakiś nie wiem przycięty

                    a w turbo pewnie że można same uszczelnienia ale mając rozebraną turbinę grzech jednak nie zrobić tego porządnie ;p
                    czipek by me >140 kucy
                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      d00lar, Te jedną srube to musisz mieć troche chudszą dłoń i styl ''na macanego; a i tak jest ciężko.
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • d00lar
                        Rider
                        • 2014
                        • 366

                        #12
                        ale klucz jakis specialny mini czy jak?paluchem? w życiu warszawy
                        czipek by me >140 kucy
                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          d00lar, Umnie jak czyściłem egr to były śruby "imbus".Wystarczyło ino popuścić i szły w palcach.Ino właśnie ta najgorsza przy skręcaniu mi uciekła,nie mogłem jej znaleść i dałem normalną.Klucz imbusowy to jak pamiętam 5 lub 6.

                          [ Dodano: Wto 06 Maj, 14 20:19 ]
                          Acha i wyciągłem wąż gumowy od egr co by mi lepiej wlazła ręka od spodu
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            robsonw1, to jest normalne zjawisko spowodowane powstawaniem ciśnienia w układzie smarującym ,przez co olej drogą kropelkową jest zasysany przez odmę do dolotu i częściowo do układu dolotowego , aby to wyeliminować możesz zastosować dodatkową odmę olejową ,ponieważ ta w pokrywie w PD-kach nie radzi sobie zbytnio ,zjawisko z olejem na pewno jest intensywniejsze po ostrzejszej jeździe , moja rada to zdemontować EGR dokładnie go umyć wyczyścić środkiem do przepustnic ,zmontować i pomyśleć nad dodatkową odmą , wymiana EGR nic nie zmieni a oprócz spustoszenia portfela .
                            co do dolewki oleju to podejrzewam ze po demontażu turbo były małe braki w kanale smarującym i częściowo został uzupełniony ubytek , pozostaje kontrolować .
                            ja u siebie ma ARL-a pod 200KM i dolewam 0.5l na 15kkm i to nie zawsze .ok
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              #15
                              Mam to samo. Silnik umyty i od razu olej pojawił się przy EGRze. Dolewki max. 1l od wymiany do wymiany. Zastanawiam się czy wymiana odmy pomoże? Tam jest chyba membrana, która ma za zadanie zatrzymać ten olej? Przebieg 354 tyś. km, silnik AGR po programie.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • parasite
                                L&K
                                • 2011
                                • 1368

                                #17
                                Hmm nie za tania ona? Jak ostatnio się dowiadywałem to 150zł krzyczeli.
                                Faktycznie wymiana może coś pomóc? Odkąd mam to auto to cieknie z EGRa i zawsze bierze tyle samo oleju, a przejechałem już 115 tyś. km.
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2320
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #18
                                  parasite, możesz zrobić tak zwaną samoróbkę z filtra do wody i też będzie spełnić swoją funkcję , albo kupić w ASO.
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • d00lar
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 366

                                    #19
                                    Zamieszczone przez aniol
                                    d00lar, Umnie jak czyściłem egr to były śruby "imbus".Wystarczyło ino popuścić i szły w palcach.Ino właśnie ta najgorsza przy skręcaniu mi uciekła,nie mogłem jej znaleść i dałem normalną.Klucz imbusowy to jak pamiętam 5 lub 6.
                                    no własnie a jak popuściłeś ? ja już raz podchodziłem do tematu i nie ma u mnie opcji żeby tam wogóle imbusa wsadzić.... za ciasno ;/
                                    czipek by me >140 kucy
                                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                    Komentarz

                                    • aniol
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 5228
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #20
                                      d00lar, No tak jak pisałem osłone silnika zdjąłem,gumowy wąż zdjąłem i na macanego wsadziłem imbus w śrube i popuściłem.Oczywiście pisze teraz o tej najgorszej.Ciasno jest to fakt no ale mi się udało ją popuścić.

                                      [ Dodano: Sro 07 Maj, 14 16:57 ]
                                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                      Pozdrawiam ANIOL

                                      Komentarz

                                      • d00lar
                                        Rider
                                        • 2014
                                        • 366

                                        #21
                                        no to czytałem wiem ze z całym dolotem się da
                                        ale bez tego ciężko - u mnie blokuje górne mocowanie tej rurki co dostarcza spaliny do egr
                                        rurę o której mówisz też ściągałem ale nic to nie dało
                                        widziałem śrubę ale imbusa tam za chiny ludowe nie wsadzę
                                        muszę któregoś pięknego z kolektorem to ogarnąć na razie próbowałem samego egr
                                        czipek by me >140 kucy
                                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                        Komentarz

                                        • ROBAL_26
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2320
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #22
                                          d00lar, szybciej i łatwiej jest wyjąć EGR po zdemontowaniu właśnie tej rurki od turbo , 2 nakrętki przy kolektorze wydechowym i 2 śrubki przy EGR i masz super dostęp do tej 3-ciej śrubki .
                                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #23
                                            Zamieszczone przez robsonw1
                                            Teraz pytanie czy ten olej z ukladu dolotowego pownien tam sie znalezc? W zaworze EGR? Czy wymiana EGR powinna zalatwic sprawe?
                                            wymiana zaworu EGR niczego Ci nie załatwi - to bardzo prosty, żeby nie powiedzieć prostacki element.

                                            żeby EGR się tak zapocił olejem możliwe jest kilka dróg:
                                            - podróż oleju z odmy przez turbo, intercooler, z powrotem do wysokopołożonego kolektora ssącego (tylko ile tego oleju musi się lać i jak długo, by zapluć znacząco zawór EGR)
                                            - podróż oleju z zimnej strony turbiny analogicznie do pierwszego punktu

                                            Mnie ostatnio jednak dopadła kolejna, na pierwszy rzut oka niemożliwa do ogarnięcia droga: mój silnik pluł sobie olejem silnikowym z głowicy w kierunku zaworu EGR poprzez kolektor dolotowy - objaw - po kompleksowym wyczyszczeniu zaworu i złożeniu wszystkiego do kupy, olej na zaworze EGR pojawił się od strony kolektora ssącego po jednym dniu jazdy, w momencie, kiedy reszta dolotu była kompletnie sucha.

                                            Przyczyna: głowica do remontu kapitalnego, kompletnie zużyte trzy prowadnice zaworowe i spore koszty przywrócenia silnika do ładu.

                                            A wyglądało na zapocony zawór EGR.
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • d00lar
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 366

                                              #24
                                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                                              d00lar, szybciej i łatwiej jest wyjąć EGR po zdemontowaniu właśnie tej rurki od turbo , 2 nakrętki przy kolektorze wydechowym i 2 śrubki przy EGR i masz super dostęp do tej 3-ciej śrubki .
                                              a no chyba że tak
                                              trzeba wymienić uszczelki przy takiej operacji ?
                                              czipek by me >140 kucy
                                              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #25
                                                Zamieszczone przez d00lar
                                                trzeba wymienić uszczelki przy takiej operacji ?
                                                powinno się zawsze, ale są twardziele mający w dupie tę starą zasadę...

                                                zawsze można drugi raz wszystko rozebrać i nieszczelności usuwać.
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                Pracuję...