Zamieszczone przez marpol
[O1] Problem z obrotami przy zmianie biegów
Zwiń
X
-
[O1] Problem z obrotami przy zmianie biegów
Witam wszystkich sympatycznych forumowiczów.
Mam mały problem z moim kochanym szkodnikiem.
Jakiś czas temu podczas zmiany biegu obojętnie którego obroty podskakują mi w górę. Odkąd pierwszy raz się tak stało - dzieje mi się to do dzisiaj. W dniu dzisiejszym zrobiłem sobie mały przegląd. Wymieniłem olej, filtr oleju powietrza i co najważniejsze tak myślałem wyczyściłem całą przepustnicę z nadzieją, że obroty przestaną skakać do góry podczas zmiany biegu. Niestety czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło.
Zauważyłem jeszcze, że mam pękniętą rurkę z "odmy" czy to może być powód tego, że dostaje gdzieś powietrze przed przepustnicą i dlatego mi skaczą obroty ? Czy może mieć na to wpływ czujnik z gazu ?
Czy polecacie coś jeszcze sprawdzić ?
-
-
Przeniesione z innego tematu...
Zamieszczone przez MistryWitam,
postaram się opisać problem najlepiej jak potafię :
Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegu (w momencie wciskania sprzęgła) obroty minimalnie się zwiększają. Najbardziej odczuwalne jest to przy zmianach biegów z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4. Problem najmocniej doskwiera przy nagrzanym silniku.
Dodatkowo w mojej Octavii fabrycznie był założony tempomat - podczas jazdy na tempomacie sprzęgło powinno go dezaktywować, a w moim przypadku po wciśnięciu sprzęgła obroty mocno rosną w górą i się utrzymują, nie odłączając tempomatu.
Wymienione lub wyczyszczone :
- wyczyściłem całą przepustnicę + adaptacja u mechanika
- wymieniłem czujnik sprzęgła
- wymienione filtry powietrza, paliwa etc.
Czy któryś z kolegów miał bądź ma podobny problem ? Czy wiecie jak go rozwiązać ?
Oczywiście może to być dalej wina przepustnicy, natomiast ciężko jest wydać 500-1000 zł nie mając jakiejkolwiek pewności.
Pozdrawiam
Wygląda ewidentnie na czujnik sprzęgła. Sprawdzałeś czy w blokach pomiarowych silnika widać reakcję na wciśnięcie sprzęgła? Może to nie czujnik tylko jego wiązka... Czujnik podaje +12V na sterownik silnika ( pin21 ), po drodze jest jeszcze biała 10-cio pinowa kostka na podszybiu pin4 przewód biały z czerwonym paskiem, może tam coś zgniło...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Podobny problem u mnie powodował uszkodzony/przerywający czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na zimno było dobrze, a po nagrzaniu, wciśnięcie sprzęgła powodowało bardzo duży wzrost obrotów. Poprostu ten czujnik dawał "złe wiadomości" do komputera silnika. Wymiana bardzo łatwa, i warto zacząć od niego. W przypadku nie trafienia, pozostanie na zapas, bo są dość awaryjne.
Jeżeli wymianę zrobić sprawnie szybko, to nawet nie trzeba spuszczać płynu, wyleje się kilka cm³.
Komentarz
-
-
Czujnik sprzęgła mam wymieniony na nowy i te same objawy..
Wiele osób uważa (nawet niektórzy serwisanci), że ten "typ" tak ma, wskakujące wyże obroty mają na celu łagodniejsze przejście z niższego na wyższy bieg (bez szarpania). Dla mnie to ściema ponieważ wcześniej takich objawów nie było.
pytam po prostu o jeszcze jakieś inne możliwości przed zakupem przepustnicy.
Komentarz
-
-
Mistry, wszystko fajnie, TTTM j takie tam, ale jeśli sprzęgło nie wyłącza tempomatu to znaczy, że ECU silnika nie dostaje informacji z czujnika sprzęgła, czyli jednak coś jest nie tak ( czujnik, wtyczki, wiązka ).
Takie tłumaczenie jest bez sensu, bo jak zmieniasz bieg na wyższy to docelowe obroty będą niższe niż na poprzednim biegu. Podwyższanie obrotów w tym momencie to właśnie większe szarpnięcie i dłuższy uślizg sprzęgła. W ECU faktycznie jest opcja, która działa po wciśnięciu sprzęgła, ale ona nie podwyższa obrotów tylko jakby spowalnia ich opadanie. Można to łatwo sprawdzić robiąc przygazówkę na postoju bez sprzęgła i potem w czasie jazdy wrzucić luz, wcisnąć sprzęgło i znów zrobić przygazówkę. Czas opadania do obrotów jałowych będzie całkiem inny ( przynajmniej tak było u mnie w 1,9 TDI ).
Tak jak pisałem podłącz VCDSa i sprawdź w blokach pomiarowych silnika informacje o położeniu pedału sprzęgła ( przy okazji sprawdzisz też ten czujnik temperatury ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz