Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Problem z obrotami przy zmianie biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Problem z obrotami przy zmianie biegów

    Zamieszczone przez marpol
    Nie ma takiego tworzywa, którego nie można by przepiłowaćl
    I tyle w tym temacie... Dziękuję!
    był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
    skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
    jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO

  • #2
    [O1] Problem z obrotami przy zmianie biegów

    Witam wszystkich sympatycznych forumowiczów.

    Mam mały problem z moim kochanym szkodnikiem.

    Jakiś czas temu podczas zmiany biegu obojętnie którego obroty podskakują mi w górę. Odkąd pierwszy raz się tak stało - dzieje mi się to do dzisiaj. W dniu dzisiejszym zrobiłem sobie mały przegląd. Wymieniłem olej, filtr oleju powietrza i co najważniejsze tak myślałem wyczyściłem całą przepustnicę z nadzieją, że obroty przestaną skakać do góry podczas zmiany biegu. Niestety czyszczenie przepustnicy nic nie pomogło.

    Zauważyłem jeszcze, że mam pękniętą rurkę z "odmy" czy to może być powód tego, że dostaje gdzieś powietrze przed przepustnicą i dlatego mi skaczą obroty ? Czy może mieć na to wpływ czujnik z gazu ?

    Czy polecacie coś jeszcze sprawdzić ?

    Komentarz


    • #3
      Czujnik pedału sprzegła
      FIAT Service

      Komentarz


      • #4
        ten czujnik to sprawdza się przez kompa czy można jakoś manualnie ?

        Komentarz


        • #5
          Przeniesione z innego tematu...

          Zamieszczone przez Mistry
          Witam,

          postaram się opisać problem najlepiej jak potafię :

          Od jakiegoś czasu podczas zmiany biegu (w momencie wciskania sprzęgła) obroty minimalnie się zwiększają. Najbardziej odczuwalne jest to przy zmianach biegów z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4. Problem najmocniej doskwiera przy nagrzanym silniku.

          Dodatkowo w mojej Octavii fabrycznie był założony tempomat - podczas jazdy na tempomacie sprzęgło powinno go dezaktywować, a w moim przypadku po wciśnięciu sprzęgła obroty mocno rosną w górą i się utrzymują, nie odłączając tempomatu.

          Wymienione lub wyczyszczone :
          - wyczyściłem całą przepustnicę + adaptacja u mechanika
          - wymieniłem czujnik sprzęgła
          - wymienione filtry powietrza, paliwa etc.

          Czy któryś z kolegów miał bądź ma podobny problem ? Czy wiecie jak go rozwiązać ?

          Oczywiście może to być dalej wina przepustnicy, natomiast ciężko jest wydać 500-1000 zł nie mając jakiejkolwiek pewności.

          Pozdrawiam

          Wygląda ewidentnie na czujnik sprzęgła. Sprawdzałeś czy w blokach pomiarowych silnika widać reakcję na wciśnięcie sprzęgła? Może to nie czujnik tylko jego wiązka... Czujnik podaje +12V na sterownik silnika ( pin21 ), po drodze jest jeszcze biała 10-cio pinowa kostka na podszybiu pin4 przewód biały z czerwonym paskiem, może tam coś zgniło...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Podobny problem u mnie powodował uszkodzony/przerywający czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Na zimno było dobrze, a po nagrzaniu, wciśnięcie sprzęgła powodowało bardzo duży wzrost obrotów. Poprostu ten czujnik dawał "złe wiadomości" do komputera silnika. Wymiana bardzo łatwa, i warto zacząć od niego. W przypadku nie trafienia, pozostanie na zapas, bo są dość awaryjne.
            Jeżeli wymianę zrobić sprawnie szybko, to nawet nie trzeba spuszczać płynu, wyleje się kilka cm³.

            Komentarz


            • #7
              Marian 2, kolega napisał, że sprzęgło nie rozłącza mu tempomatu - czujnik temperatury nie ma nic do tempomatu - czujnik sprzęgła tak.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                Czujnik sprzęgła mam wymieniony na nowy i te same objawy..

                Wiele osób uważa (nawet niektórzy serwisanci), że ten "typ" tak ma, wskakujące wyże obroty mają na celu łagodniejsze przejście z niższego na wyższy bieg (bez szarpania). Dla mnie to ściema ponieważ wcześniej takich objawów nie było.

                pytam po prostu o jeszcze jakieś inne możliwości przed zakupem przepustnicy.

                Komentarz


                • #9
                  Mistry, wszystko fajnie, TTTM j takie tam, ale jeśli sprzęgło nie wyłącza tempomatu to znaczy, że ECU silnika nie dostaje informacji z czujnika sprzęgła, czyli jednak coś jest nie tak ( czujnik, wtyczki, wiązka ).
                  Takie tłumaczenie jest bez sensu, bo jak zmieniasz bieg na wyższy to docelowe obroty będą niższe niż na poprzednim biegu. Podwyższanie obrotów w tym momencie to właśnie większe szarpnięcie i dłuższy uślizg sprzęgła. W ECU faktycznie jest opcja, która działa po wciśnięciu sprzęgła, ale ona nie podwyższa obrotów tylko jakby spowalnia ich opadanie. Można to łatwo sprawdzić robiąc przygazówkę na postoju bez sprzęgła i potem w czasie jazdy wrzucić luz, wcisnąć sprzęgło i znów zrobić przygazówkę. Czas opadania do obrotów jałowych będzie całkiem inny ( przynajmniej tak było u mnie w 1,9 TDI ).

                  Tak jak pisałem podłącz VCDSa i sprawdź w blokach pomiarowych silnika informacje o położeniu pedału sprzęgła ( przy okazji sprawdzisz też ten czujnik temperatury ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • #10
                    W tytułowym poście niema mowy o żadnym tempomacie, i przypuszczam, że w tym samochodzie go niema. A jeżeli jest, to poprostu "nie dopowiedzenie" i zaczyna sie zgaduj-zgadula. W każdym razie sprawdzenie czujnika temperatury nie zaszkodzi.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X