[O1] Efekt hamowania silnikiem?? :/

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dawis88
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O1] Efekt hamowania silnikiem?? :/

    gorąco polecam ASO POLMOT BIELANY ul. Sokratesa 17B a w szczególności Doradcę Serwisowego Pana Marcina Sz. :!:


    POLMOT BIELANY KONTAKT


    profesjonalista w 100% :!:
  • Garithos
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    [O1] Efekt hamowania silnikiem?? :/

    Witam.

    Mam niestety problem z moją niunią :/ O1 1.9TDI AGR.

    Problem polega na tym, że auto nagle zaczyna przerywać. Jest tak jakby efekt hamowania
    silnikiem. Ne reaguje na pedał gazu. Hamuje i przyspiesza na zmianę. Po wciśnięciu
    sprzęgła auto niekiedy gaśnie a czasami chodzi ale obroty mocno falują na luzie (nawet
    do 100 obr. różnicy).

    Auto jak zgaśnie samo to jest problem z odpaleniem. Czasami pomaga długie kręcenie
    stacyjką a niekiedy tylko na linkę wtedy od razu łapie. Jak chodzi to z czasem falowanie
    ustaje i auto chodzi w miarę dobrze do czasu ponownego złapania.

    Auto łapie to w rożnych momentach. przeważnie przy 100-110km/h na 4, podczas podjazdu
    na wzniesienie bądź przy przechyleniu na zakręcie.

    Auto co rusz u mechanika. Podziała 2-3 tyg i powrót. Wymienione filtr paliwa, pompa paliwa, gumki w pompie?? (jakoś tak mówił), była przepalona cewka zapłonowa.
    Jedno co mi się nasuwa to auto szwankuje tak, jak jest mniej paliwa w zbiorniku
    poniżej 1/4 czy przy rezerwie już. Przy pełnym nie ma problemu.

    Poszperałem trochę na forum ale podobne objawy dotyczyły silników benzynowych z
    instalacją LPG :/

    Ma ktoś może jakieś sugestie co sprawdzić itp.??

    Komentarz

    • jarezz
      Ambiente
      • 2013
      • 202

      #3
      Jak dla mnie to mogą być:

      a)zasyfiony od wszystkiego czym "chrzczone" jest mniej lub bardziej paliwo (ON w szczególności) w tym kraju bez względu na logo stacji na jakiej tankujesz - wszystko i tak dostarczają PKN albo Lotos...; to ze względu na objawy pojawiające się na przechyłach przy małej ilości paliwa w baku

      b)uszkodzony czujnik kąta otwarcia przepustnicy (zakładam że masz taki sam jak ja w ALH) i ewentualne wariacje ECU - u mnie podobne objawy występowały do czasu wymiany ww. podzespołu

      c)nieszczelność układu podciśnienia - jeśli jest podobny do tego jak w mojej Łasicy pomijając element sterujący geometrią turbiny

      d)słynny notlauf / przeładowanie (obu pojęć się obawiam, że mogą znać o sobie kiedyś w realu)

      e)ecodriving - jeśli uważasz za słuszny

      to oczywiście odpowiedzi laika i wiem, że ich jest za dużo aby postawić diagnozę, ale może chociaż Ciebie naprowadzą na sposób leczenia o ile zaraz ktoś z wiedzą odpowiednią się nie wypowie....
      Moja ex - Łasica
      BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Napisz doladnie jaki masz silnik bo z opsiu wynika ze masz motor benzynowy...
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Garithos
          Classic
          • 2010
          • 14

          #5
          Silnik jak napisalem. 1.9TDI AGR 90km.

          Jak pierwszy raz wystapily objawy (2 lata temu) majster odpowietrzal wtryski i byl czyszczony blywak w zbiorniku. Zasyfiony byl jakas galaretowata subst. Ponad pol roku byl spokoj problem wrocil. Plywak sprawdzony czysty.

          Co do notlauf wymieniany byl czujnik N75. Po wymianie bledy pokasowane.
          W weckend postaram sie wrzucic log z vag odnosnie bledow jakie wykazuje.
          Mam wolne wiec chcialbym posprawdzac wszystko wiec prosze o pomoc i sugestie co xd

          Pozdrowionka.


          Z ostatniej chwili ^^
          Auto zlapalo to samo. Jest troche mniejsze depniecie. Na postoju spala 0,8 - 0,9 zamiast jak zawsze 0,6.
          Srednie spalanie rowniez wieksze o okolo 1l. Kolega jarezz podpowie jak sprawdzic ten czujnik oraz ecu to jutro sie zabiore za robote.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Wiemy juz ze na pewno masz diesla a to duzo.
            Z tego mglistego opisu - na moje bryszczate oko... uklad paliwowy jest zapowietrzony albo sie zapowietrza.

            Odczytaj błedy... a jak bys zrobi logi statyczne to bylby miód.
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              a moze zacznij od wyczyszczenia zbiornika paliwa wogole....
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • jarezz
                Ambiente
                • 2013
                • 202

                #8
                Zamieszczone przez rss
                a moze zacznij od wyczyszczenia zbiornika paliwa wogole....
                Na moje nie "może", a "Na 100%" !!!

                Niech zgadnę.... Moja kryształowa kula mówi mi, ze tankujesz non - stop na jednej i tej samej stacji... i wierzysz, ze ecodriving jest nieszkodliwy dla auta...
                Moja ex - Łasica
                BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                Komentarz

                • Garithos
                  Classic
                  • 2010
                  • 14

                  #9
                  Nie nie nie kolega zmieni magiczną kule :P żaden ecodriving. Ja lubię czasem depnąć tym
                  bardziej, że mimo 90km pięknie się zbiera jak dla mnie No może częściej niż czasem ^^
                  A co do stacji to różnie co bliżej orlen, shell, bliska, lotos. Jedynie staram się omijać jakieś
                  wynalazki.

                  Natomiast mieliście racje. Podziękowania dla was. O ile zbiornik był czysty o tyle pływak już
                  nie ^^ Ciężko zasysał paliwo bo był zapchany od środka. Do tego brakuje uszczelki wewnątrz
                  i poluzowany plastik wraz z oringiem przy tej sprężynie. O ile przy pełnym baku nie ma żadnego problemu o tyle w momencie jak poziom spadnie poniżej tej uszczelki i "tego czegoś" to łapie już powietrze. Czas na wymianę na nowy.

                  Podziękowania jeszcze raz dla was

                  Komentarz

                  Pracuję...