Octavia 1 i zgrzyt na redukcji z 4 na 3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wariacik89
    Classic
    • 2018
    • 0

    Octavia 1 i zgrzyt na redukcji z 4 na 3

    Zamieszczone przez seba41
    1.6 benzyna rok 1999 102 konie

    przejechane ma 210 000 km.
    W tym rocznika to producent podaje 101KM. To musiałeś strasznie katować silnik bo mój ma 219 kkm i bez problemów jeszcze lata.
  • Wariacik89
    Classic
    • 2014
    • 5

    #2
    Octavia 1 i zgrzyt na redukcji z 4 na 3

    Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Octavi w kombi 1.9 TDI 90KM z 1999r. Niestety nie wiem jakie ma oznaczenie silnika. :? Mam taki problem , ze podczas redukcji biegu z 4 na 3 slychac lekki zgrzyt jakbym bieg bez sprzegla wrzucal , tylko ze ten zgrzyt jest delikatnijszy. Dzieje sie tak tylko na wyzszych obrotach gdzies od 2,5 tys , na nizszych obrotach tego problemu nie ma. Reszta biegow wchodzi bez zarzutow. Czy ktos sie z tym spotkal?? Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

    Komentarz

    • paulob1
      Rider
      • 2008
      • 470
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Sprawdź czy docisk sprzęgła jest sprawny,
      Można to zrobić w następujący sposób:
      Podnosisz auto za przód, tak by oba przednie koła były w powietrzu, wrzucasz dowolny bieg na odpalonym silniku, puszczasz sprzęgło i wciskasz.
      Jeśli koła się nadal obracają, tzn. Że docisk do roboty. Tarcza delikatnie trze o koło zamachowe i przenosi napęd.
      Na stojącym na asfalcie aucie tego nie wyczujesz, bo działają siły hamujące na koła.
      Jeśli to nie to, w takim razie synchronizator w skrzyni.

      Komentarz

      • Wariacik89
        Classic
        • 2014
        • 5

        #4
        A nie jest tak , ze jezli bylby to synchronizatro , to zarowno z 2 na 3 jak i z 3 na 4 by cos zgrzytalo ??A nie tylko przy redukcji z 4 na 3 ?

        Komentarz

        • paulob1
          Rider
          • 2008
          • 470
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Synchronizator wyrównuje prędkości obrotowe po dwóch stronach wałka.
          Po jego odwóch stronach są zatrzaski i pierścienie cierne.
          Zerknij tutaj:



          Jeżeli zgrzyta przy zmianie z 4 na 3kę, to może być wyrobiony pierścień przy kole pomocniczym biegu trzeciego, ale niech się wypowie jakiś specjalista od skrzyń przekładniowych.
          Ja bym zrobił najpierw test docisku tak jak pisałem w poprzednim poście.

          Komentarz

          • Wariacik89
            Classic
            • 2014
            • 5

            #6
            Na pewno to sprawdze . Njagorsze ze dopiero co kupilem to auto a juz jakies koszta wyskakuja ..... na jezdzie probnej jak na zlosc nic sie nie dzialo ;/

            Komentarz

            Pracuję...