Mam problem z turbiną. Od miesiąca auto łapie problem z turbiną. Czasem już po uruchomieniu jest bez mocy i tak sobie jeździ i jej nie odzyskuje, czasem złapie - nie ma reguły. Miałem następujące przypadki.
- uruchomienie muł, pojeździłem złapał moc, gaszę, następnego dnia uruchomienie muł.
- uruchomienie muł, jadę wyskakuje żółty błąd silnika, jadę parę kilo, gaszę, uruchamiam po kilku godzinach, muł, po kilku kilo łapie i idzie ok a po kilku kilometrach gaśnie błąd silnika.
- uruchomienie ok, jadę wszystko gra, lecę kilka kilometrów 150 (ok 3000obr) zwalniam do 80 turbina łąpie muła i wywala błąd silnika
Nie widzę żadnej prawidłowości, chciałem zainstalować jakiś interfejs diagnostyczny żeby odczytać błędy ale niestety nie interfejs nie skomunikował się z komputerem (usb) więc nie wiem jakie są błędy.
Czy ktoś ma pomysły co może dolegać tej turbinie albo miał podobne problemy ? Proszę o odp.
jak chcesz to moge ci ogarnac . z tego co opisujesz to masz problem ze sterowania turbina co moze byc spowodowane uszkodzona gruszka ,zacinajaca sie geometria lub uszkodzonym n75
jatoja, Tak jak kolega german81, pisał albo gruszka albo zawór N-75.Jeszcze mogą być wadliwe przewody podciśnieniowe,przetarte lub sparciałe.To na początek sprawdz.
jak oceniasz hamulce? u mnie problemy z turbo zaczeły sie od rozszczelnienia krocca na pompie vacum, a dalej to slabsze hamulce, zle dzialajacy egr etc.
Może to nic nie wniesie do tematu, ale identyczny problem miałem w Golfie III z 1.9 TDI (1Z). U mnie winny był przepływomierz - raz działał raz nie i po jego wymianie i za jakiś czas wymianie wężyków sterowania turbiny autko śmigało pięknie aż je sprzedałem. Wyglądało to tak, że przepływomierz nie latał i komputer podstawiał bazowe wartości - auto jeździło jakby miało 40 koni Ale czasami po odpaleniu działał przez jakiś czas lub włączył się w czasie jazdy. Możesz spróbować przełożyć z innego auta jeśli masz dawcę
nie wiem kolego czy mogę się przyłączyć do tego tematu u mnie też coś dziwnego się dzieje mam zegar od turbiny i bardzo mało pokazuje na nim na wolnych obrotach -0.3 wcześniej było -0.6 a jak jade tylko 0.3 a wcześniej nie raz było 0.5 a jak rozmawiałem z jednym kolegą z tego forum to powiedział że i tak za małe doładowanie aha i dodam że mam blow Off ale od jakiegoś czasu nie działa przy zmianie biegów tzn nie ma psss powyżej 5tyś obr. lekko słychać, co może być przyczyną takiego zachowania ?
grzesiek w twoim przypadku problemem jest blow off bo generuje on bład skaładu miesznki który powoduje przescie sterownika w tryb awaryjny i doładowanie jest obciete do 0.3 bara . dla pewnosci sprawdz szczelnosc układu turbo pod cisniem czy nie ma nieszczelnosci .a u kolegi juz problem rozwiazany miał przerdzewiała gruszke i zatkany przez rdze z gruszki n75 .
układ sprawdziłem był pęknięty wężyk powietrze uciekało cały czas teraz na zegarze wyświetla mi na wolnych obrotach -0.6 a jak jadę to 0.5 i więcej nie pójdzie w górę
Komentarz