temperatura silnika sdi.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adpf
    Classic
    • 2018
    • 0

    temperatura silnika sdi.

    Zamieszczone przez xtremesystems
    jest jak dudek pisze. w tej klasie opon i rozmiarze to mozesz koło od takczki zalozyc i bedzie dobrze.
    Nieprawda. Przy 195/65 R15 tym bardziej czuje się różnice w parametrach opony. Samochód potrafi się zupełnie inaczej zachowywać, wręcz nie do poznania. Więc nie wszystko jedno. Polecają koledze Conti - i dobrze, najpewniejszy wybór. Żeby nie było - u siebie mam drugi komplet CEC 3 i jestem zadowolony, nie bez przyczyny na takiej oponie Octavia wyjechała z fabryki.

    M.
  • adpf
    Classic
    • 2014
    • 7

    #2
    temperatura silnika sdi.

    Witam. Octavie posiadam ok miesiąca i zastanawia mnie zachowanie wskaźnika temperatury cieczy. Podczas jazdy po autostradzie po kilku kilometrach wskaźnik pokazuje niecałe 90 stopni lecz zależnie czy jadę z górki czy zwalniam wskazówka potrafi odpaść do 70 stopni i zaraz wraca do ok 90. Czy tak powinno być a jeżeli nie to co może być tego powodem?
    Z góry dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • buldoggg
      Rider
      • 2014
      • 347
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      termostat masz padnięty i tyle.

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        Albo i czujnik
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Raczej czujnik... Odczytaj błędy...
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            adpf, na pewno czujnik przy termostacie.
            Miałem dokładnie to samo w poprzedniej Fabii.
            Na sam koniec jego żywota pokazywał co tylko chciał.... Na postoju na światłach potrafiła wskazówka do zera spaść a jak ruszyłem to nagle się90 stopni robiło.... a potem huśtawka nastrojów...heh :lol:
            Z wymianą poczekaj do ostudzenia silnika, bo potrafi mocno walnąć ciśnienie płynu.
            Noi deczko ubędzie przy wymianie... na oko litr do dwóch wycieknie.

            [ Dodano: Sro 23 Lip, 14 10:27 ]
            Można upuścić taką ilość płynu z chłodnicy tuz przed wymianą czujnika.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zamieszczone przez paulob1
              adpf, na pewno czujnik przy termostacie
              W SDI/TDI nie ma czujnika przy termostatcie....
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • paulob1
                Rider
                • 2008
                • 470
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                przemik, skoro nie ma przy termostacie to jest w innym miejscu... u mnie w BFQ jest na pewno... ale jakoś umknął mi ten SDI 8)
                Nie mniej jednak efekty były takie jak opisałem wcześniej...

                Komentarz

                • adpf
                  Classic
                  • 2014
                  • 7

                  #9
                  Wiec tak Panowie.
                  Dzisiaj na trasie, temperatura na zewnątrz 26 stopni, wskazówki od temperatury opadła całkowicie, dopiero po wjechał do miasta , w korkach podniosła się do 90.
                  Wiec teraz kilka pytań.
                  1 Czy to na pewno czujnik czy lepiej wymienić i termostat bo koszt nie duży.
                  2 Czy mógłbym ktoś podrzucić mi linka jak ten czujnik wygląda?
                  3 Czy jazda z tą usterki jest bezpieczna.?
                  Dzięki za pomoc

                  Komentarz

                  • samtech84
                    Elegance
                    • 2008
                    • 988
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Na moje to termostat nie zamyka się i masz cały czas obieg płynu przez chłodnicę.
                    Zbyt zdrowe dla silnika nie jest, gdy nie jest odpowiednio dogrzany.

                    Komentarz

                    • Marcin230693
                      Drive
                      • 2012
                      • 66

                      #11
                      Jak wskazówka spada na 0 i podnosi się do 90 nagle to uszkodzony czujnik temperatury. Nie wiem jak w sdi ale w benzynowych to czujnik g2 (nazywany też g62), sam mam go uszkodzonego, objawy takie jak opisujesz wskazówka spada na 0 po czym momentalnie podnosi się na 90*. Jeżeli czujnik temperatury dla ecu daje poprawne wartości to możesz z tym jeździć bez konsekwencji.

                      Komentarz

                      • lookashECL
                        Rider
                        • 2009
                        • 416
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        adpf Wymieniłeś w końcu teń czujnik?
                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                        Komentarz

                        • adpf
                          Classic
                          • 2014
                          • 7

                          #13
                          Witam.
                          Jeździłem dzisiaj po mieście z podłączonym kompem.
                          I tak, gdy wskaźnik pokazywał 90 stopni na kompie temperatura wahała się od 60 do 65 max.
                          Więc tak jeżeli to czujnik to jaki? Chce kupić na eBay tyle że wyskakują mi dwa. Jeden z kwadratowa wtyczką a drugi z okrągłą. Termostat mam więc I tak wymienię tylko czekam z czujnikiem bo nie wiem który kupić.

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Wskaznik od wlasnie 65-70'C pokazuje juz 90'C. Trzeba pojezdzic dluzej, tak zeby zagrzal sie normalnie silnik i wtedy obserwowac wskazania silnika czy temperatura przy zjezdzie z gorki spada z 90-95'C na 70-80'C bo tak najczesciej sie dzieje.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • CaveMan
                              Classic
                              • 2014
                              • 28

                              #15
                              Popatrz na wtyczkę przy termostacie i będziesz wiedział jaki czujnik masz - owalny czy kwadratowy i kup odpowiedni

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Sam czujnik jak pokazuje dla silnika 70'C to tyle samo pokaze dla licznika... ale w wartosciach mierzonych, a nie na wskazniku na desce :idea:

                                Wiec jesli silnik pokazuje dobrze temperature to po co zmieniac juz czujnik :?:

                                Rownie dobrze, moze byc problem ze zgnitym pinem przy wtyczce i akurat tak sie objawia, ze raz pokazuje na liczniku, a za chwile opada.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                Pracuję...