[O1] Ja mu w gaz a on zgasł.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DanielWola
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

    [O1] Ja mu w gaz a on zgasł.

    Leje do AHF od 2 lat mobila 1 5w50
    lac dalej?
    jest ok, picie prawie nie występuje.
    przelot ~200 tys
  • DanielWola
    Classic
    • 2014
    • 4

    #2
    [O1] Ja mu w gaz a on zgasł.

    Witam.
    Jestem świeżym użytkowanikiem, jak i świeżym posiadaczem(szczęśliwym bądź nie-to się okaże) Octavii I 2007r 1.6 twinpower.
    Autko zakupiłem jakieś 3 tyg temu, zrobiłem nim rpezz ten czas ok 2tys km. i nie było z nią żadnych problemów, aż do przedwczoraj, kiedy wracając z wyjazdu weekendowego. Wiadomo stała prędkośc, trasa leśno-wiejska, dojeżdżam do łuku, hamulec, wysprzęglam, redukcja z 5 na 4 i.....zgasł(jechałem na gazie). Szok. Strach. Przerażenie. 200km do domu. Odpalam po chwili, mielił dosyć długo, po czym mam wrażenie, że chodzi na 3 garach. Na gaz już nie przełączałem. Doturlałem sie kilka kilometrów do stacji, maska w góre, akumulator odpiął, poczekał z 15 minut, odpalił i odziwo problem zgasł. Pomyślałem-pewnie coś z gazem-filtry czy coś. Więc kontynuuje jazdę na benzynie. Po przejechaniu kolejnych stukilku kilometrów, po jeździe ostatnich 30 ze stałą prędkością ok 140km/h ujżalem korek na końcu trasy, więc hamulec, dojazd do poprzedzającego(na obrotomieżu 1300) i zgasł znowu. Na benzynie. Dojechałem do domu. Znowu akumulator odpiąłem, 1- minut i znów po problemie. Wczoraj sytuacja podobna, też na benzynie. Z tym, że odpięcie akumulatora już nic nie dało. Poprostu po następnej godzinie stania problem sam zanikł.
    Poprzedzając niektóre pytania(bo i takie dostałem wczoraj od znajomych)-tak jechałem na klimie za każdym razem, z głośno grającym radiem(nie wiem czy ma to coś do rzeczy).
    Treaz troche opisu samochodu:
    -6tys temu przegląd z wymianą filtrów płynów etc.(mam fv, więc mam też pewność, poza tym samochód od znajomego)
    -instalacja gazowa fabryczna LandiRenzo
    -gaz tankuje na orlenie/shellu/statoil
    -benzyna tylko PB98 na stacjach powyżej.

    No i teraz proźba- POMOCY.
    Nie wiem co to, opinie mam różne, poprzez elektryke, przepustnice, cewke, świece,przewody. Ale nic mi nie pasuje idealnie.
    Samochód jakby przechodził w stan awaryjny. I ograniczył moc do 70%. Obroty dają się wkręcić tylko do 5tys.
    Jeżeli ktoś ma pomysł, albo miał podobną bolączkę-prosze o pomoc.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • logan_x
      Rider
      • 2011
      • 401
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Popraw w profilu oznaczenie silnika na BFQ, bo zapewne taki masz.
      Po wystąpieniu błędu nie odpinaj akumulatora bo kasujesz błędy z pamięci, a przydało by się je odczytać za pomocą interfejsu jeśli się jakieś zapisały.

      Zalecana benzyna to chyba noPb95.

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Podepnij cos do samochodu (najlepiej VCDSa) i odczytaj błędy. Ale najlepiej po tym "zgaśnieciu".
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          wolne obroty masz stabilne czy "plywajace"?
          swiece zaplonowe kiedy byly wymieniane?

          umow sie na warszawskiem spocie z chlopakami na podpiecie pod VCDS/VAG-a
          na zczytanie bledow, bedzie cos wiecej wiadomo wtedy
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          Pracuję...