Witam.
Jestem świeżym użytkowanikiem, jak i świeżym posiadaczem(szczęśliwym bądź nie-to się okaże) Octavii I 2007r 1.6 twinpower.
Autko zakupiłem jakieś 3 tyg temu, zrobiłem nim rpezz ten czas ok 2tys km. i nie było z nią żadnych problemów, aż do przedwczoraj, kiedy wracając z wyjazdu weekendowego. Wiadomo stała prędkośc, trasa leśno-wiejska, dojeżdżam do łuku, hamulec, wysprzęglam, redukcja z 5 na 4 i.....zgasł(jechałem na gazie). Szok. Strach. Przerażenie. 200km do domu. Odpalam po chwili, mielił dosyć długo, po czym mam wrażenie, że chodzi na 3 garach. Na gaz już nie przełączałem. Doturlałem sie kilka kilometrów do stacji, maska w góre, akumulator odpiął, poczekał z 15 minut, odpalił i odziwo problem zgasł. Pomyślałem-pewnie coś z gazem-filtry czy coś. Więc kontynuuje jazdę na benzynie. Po przejechaniu kolejnych stukilku kilometrów, po jeździe ostatnich 30 ze stałą prędkością ok 140km/h ujżalem korek na końcu trasy, więc hamulec, dojazd do poprzedzającego(na obrotomieżu 1300) i zgasł znowu. Na benzynie. Dojechałem do domu. Znowu akumulator odpiąłem, 1- minut i znów po problemie. Wczoraj sytuacja podobna, też na benzynie. Z tym, że odpięcie akumulatora już nic nie dało. Poprostu po następnej godzinie stania problem sam zanikł.
Poprzedzając niektóre pytania(bo i takie dostałem wczoraj od znajomych)-tak jechałem na klimie za każdym razem, z głośno grającym radiem(nie wiem czy ma to coś do rzeczy).
Treaz troche opisu samochodu:
-6tys temu przegląd z wymianą filtrów płynów etc.(mam fv, więc mam też pewność, poza tym samochód od znajomego)
-instalacja gazowa fabryczna LandiRenzo
-gaz tankuje na orlenie/shellu/statoil
-benzyna tylko PB98 na stacjach powyżej.
No i teraz proźba- POMOCY.
Nie wiem co to, opinie mam różne, poprzez elektryke, przepustnice, cewke, świece,przewody. Ale nic mi nie pasuje idealnie.
Samochód jakby przechodził w stan awaryjny. I ograniczył moc do 70%. Obroty dają się wkręcić tylko do 5tys.
Jeżeli ktoś ma pomysł, albo miał podobną bolączkę-prosze o pomoc.
Pozdrawiam.
Popraw w profilu oznaczenie silnika na BFQ, bo zapewne taki masz.
Po wystąpieniu błędu nie odpinaj akumulatora bo kasujesz błędy z pamięci, a przydało by się je odczytać za pomocą interfejsu jeśli się jakieś zapisały.
wolne obroty masz stabilne czy "plywajace"?
swiece zaplonowe kiedy byly wymieniane?
umow sie na warszawskiem spocie z chlopakami na podpiecie pod VCDS/VAG-a
na zczytanie bledow, bedzie cos wiecej wiadomo wtedy
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz