[O1] Problem z obrotami (filmik z VAGa)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Shaarky
    Classic
    • 2016
    • 10

    [O1] Problem z obrotami (filmik z VAGa)

    Miałem kiedyś nowego Splasha, ale w sumie nie jest to za bardzo wygodne auto, no i dość ciasne. 3 osoby dorosłe i 2 dzieci to jest niemożliwe w tym aucie. Na plus należy zaliczyć to, że silnik w miarę dynamiczny.
  • g3rsu
    Drive
    • 2013
    • 49

    #2
    [O1] Problem z obrotami (filmik z VAGa)

    Witam.
    Na forum jest już trochę tematów związanych z obrotami lecz nie znalazłem takiego który by mi pomógł.
    Auto to octavia I, 1.6sr, AKL + sekwencja LPG
    Proszę was o pomoc, problem ten już dolega od bardzo dawna i nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie, jest tak samo.
    A więc tak, jeżeli samochód jest rozgrzany to występuje taka sytuacja, powiedzmy że jadę na 2 podciągam obroty do 3tys i wciskam sprzęgło, obroty spadają na 1000-1100 chwilę tak się utrzymają (parę sekund) i spadają na prawidłowe te ok 800 i jak już spadną na te 800 to już się tak się trzymają bez żadnego falowania. I tak jest cały czas na każdym biegu jeżeli są wyższe obroty wciskam sprzęgło i jest te ząbkowanie.
    No dobra, powiecie może że się czepiam lecz na zimnym jest gorsza sytuacja, tzn dzieje się w drugą stronę.
    Jadę np na 3 podciągam do 3tys wciskam sprzęgło i obroty spadają różnie, nieraz 500, czasem 400 trochę się tak utrzymają (parę sekund) i silnik wpada na prawidłowe obroty, albo jak się częściej trafia to po prostu silnik gaśnie a później już ciężko go odpalić.
    W mieście jest to bardzo uciążliwe jeżdżąc na nierozgrzanym silniku bo ciągle trzeba uważać żeby nie zgasł, trzeba albo go przeciągać na biegach do wyższych obrotów i szybko zmieniać bieg aby obroty nie spadły albo przeciągać go do ok 2000 i wtedy jak się wciśnie sprzęgło to aż tak drastycznie obroty nie spadają.
    Jeżeli na postoju sobie tak przegazuję bez obciążenia to obroty spadają jak należy bądź przyfałszują lecz w minimalnym stopniu.
    Jeszcze zauważyłem że jak włączę chwilowe spalanie to kiedy są te sfałszowane obroty to wskazuje duże wartości spalania, nieraz bardzo duże a jak spadnie na prawidłowe obroty to już jest wszystko dobrze.
    Silnik natomiast nie przerywa i nie wiem czy idzie tak jak powinien ponieważ pierwszy raz mam z nim do czynienia a nikt w okolicy nie ma takiego samego. Ale zdaje mi się że jest trochę przymulony.
    A więc tak w samochodzie była wymieniana przepustnica na regenerowaną oryginalną, zmieniłem też rurę od przepustnicy to filtra powietrza ponieważ harmonijka była pęknięta. Z tego co mi wiadomo to świece są świeże sekwencja również.
    Specjalnie kupiłem sobie kabel do skody i dowiedziałem się że mam do wymiany czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wywala błąd i temp w sterowniku nie pokrywa się z tą na zegarach, lecz czujnik będę już wymieniał któryś raz rzędu i jak jeździłem na prawidłowo działającym czujniku to był ten sam problem z obrotami.
    Pewnie ciężko będzie coś określić bez logów więc gdybyście mogli to podpowiedzcie jak zrobić te logi i na którym kanale to zaraz je zrobię.
    Tutaj jest filmik z vaga na LPG, na benzynie dodam później
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Może trochę się rozpisałem ale wszystko chciałem wyjaśnić jak najbardziej.
    Pomoże ktoś?

    Komentarz

    • michalrh
      Rider
      • 2012
      • 322
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      na dzień dobry sprwadź błędy z silnika i stan rur plastikowych od filtra powietrza do silnika. Wystarczy mała dziurka i trochę lewego powietrza i mogą falować obroty
      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

      Komentarz

      • g3rsu
        Drive
        • 2013
        • 49

        #4
        W silniku jest tylko jeden błąd od czujnika co już mówiłem o tym, czujnik może nawet jutro wymienię ale tak jak mówiłem jak jeździłem na sprawnym czujniku to problem z obrotami był ten sam.
        Co do szczelności to wymieniłem tylko tą rurę, a to ten silnik ma jakieś wrażliwe miejsca? Czy tak po prostu przejrzeć dolot?

        Komentarz

        • michalrh
          Rider
          • 2012
          • 322
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          przejrzyj cały dolot, posprawdzaj czy szczelny, na tych harmonijkach lubi się przełamywać i pękać.
          a jaki przebieg auta?
          był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
          jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



          komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

          Komentarz

          • g3rsu
            Drive
            • 2013
            • 49

            #6
            Prawie 130tyś przebiegu. Na szybach 2001r a we wszystkich papierach 2002r

            Komentarz

            • michalrh
              Rider
              • 2012
              • 322
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              jeśli nie znajdziesz nieszczelności w dolocie możesz jeszcze wyczyścić przepływomierz i przepustnicę
              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

              Komentarz

              • g3rsu
                Drive
                • 2013
                • 49

                #8
                Przepustnica była niedawno wymieniana, przepływomierz znajduje się zaraz przy filtrze powietrza?

                Komentarz

                • michalrh
                  Rider
                  • 2012
                  • 322
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  tak
                  był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                  jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                  komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                  Komentarz

                  • g3rsu
                    Drive
                    • 2013
                    • 49

                    #10
                    Jak wymieniałem niedawno rurę od przepustnicy do filtra powietrza to i przy okazji przepływomierz wypsikałem preparatem do elektroniki. Zdaje mi się że przepływomierz jest ok bo jak jest silnik rozgrzany i jak go odepnę do obroty zaczynają zaraz falować.

                    [ Dodano: Nie 31 Sie, 14 15:15 ]
                    Dziś znalazłem trochę czasu i nagrałem filmik z vagiem.
                    Jak byście mogli to przeanalizujcie go.
                    Silnik rozgrzany, chodził na LPG, mam też nagrane na benzynie ale dodam później.
                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                    Komentarz

                    Pracuję...