Miałem kiedyś nowego Splasha, ale w sumie nie jest to za bardzo wygodne auto, no i dość ciasne. 3 osoby dorosłe i 2 dzieci to jest niemożliwe w tym aucie. Na plus należy zaliczyć to, że silnik w miarę dynamiczny.
[O1] Problem z obrotami (filmik z VAGa)
Zwiń
X
-
[O1] Problem z obrotami (filmik z VAGa)
Witam.
Na forum jest już trochę tematów związanych z obrotami lecz nie znalazłem takiego który by mi pomógł.
Auto to octavia I, 1.6sr, AKL + sekwencja LPG
Proszę was o pomoc, problem ten już dolega od bardzo dawna i nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie, jest tak samo.
A więc tak, jeżeli samochód jest rozgrzany to występuje taka sytuacja, powiedzmy że jadę na 2 podciągam obroty do 3tys i wciskam sprzęgło, obroty spadają na 1000-1100 chwilę tak się utrzymają (parę sekund) i spadają na prawidłowe te ok 800 i jak już spadną na te 800 to już się tak się trzymają bez żadnego falowania. I tak jest cały czas na każdym biegu jeżeli są wyższe obroty wciskam sprzęgło i jest te ząbkowanie.
No dobra, powiecie może że się czepiam lecz na zimnym jest gorsza sytuacja, tzn dzieje się w drugą stronę.
Jadę np na 3 podciągam do 3tys wciskam sprzęgło i obroty spadają różnie, nieraz 500, czasem 400 trochę się tak utrzymają (parę sekund) i silnik wpada na prawidłowe obroty, albo jak się częściej trafia to po prostu silnik gaśnie a później już ciężko go odpalić.
W mieście jest to bardzo uciążliwe jeżdżąc na nierozgrzanym silniku bo ciągle trzeba uważać żeby nie zgasł, trzeba albo go przeciągać na biegach do wyższych obrotów i szybko zmieniać bieg aby obroty nie spadły albo przeciągać go do ok 2000 i wtedy jak się wciśnie sprzęgło to aż tak drastycznie obroty nie spadają.
Jeżeli na postoju sobie tak przegazuję bez obciążenia to obroty spadają jak należy bądź przyfałszują lecz w minimalnym stopniu.
Jeszcze zauważyłem że jak włączę chwilowe spalanie to kiedy są te sfałszowane obroty to wskazuje duże wartości spalania, nieraz bardzo duże a jak spadnie na prawidłowe obroty to już jest wszystko dobrze.
Silnik natomiast nie przerywa i nie wiem czy idzie tak jak powinien ponieważ pierwszy raz mam z nim do czynienia a nikt w okolicy nie ma takiego samego. Ale zdaje mi się że jest trochę przymulony.
A więc tak w samochodzie była wymieniana przepustnica na regenerowaną oryginalną, zmieniłem też rurę od przepustnicy to filtra powietrza ponieważ harmonijka była pęknięta. Z tego co mi wiadomo to świece są świeże sekwencja również.
Specjalnie kupiłem sobie kabel do skody i dowiedziałem się że mam do wymiany czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wywala błąd i temp w sterowniku nie pokrywa się z tą na zegarach, lecz czujnik będę już wymieniał któryś raz rzędu i jak jeździłem na prawidłowo działającym czujniku to był ten sam problem z obrotami.
Pewnie ciężko będzie coś określić bez logów więc gdybyście mogli to podpowiedzcie jak zrobić te logi i na którym kanale to zaraz je zrobię.
Tutaj jest filmik z vaga na LPG, na benzynie dodam później
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Może trochę się rozpisałem ale wszystko chciałem wyjaśnić jak najbardziej.
Pomoże ktoś?
-
-
na dzień dobry sprwadź błędy z silnika i stan rur plastikowych od filtra powietrza do silnika. Wystarczy mała dziurka i trochę lewego powietrza i mogą falować obrotybył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
W silniku jest tylko jeden błąd od czujnika co już mówiłem o tym, czujnik może nawet jutro wymienię ale tak jak mówiłem jak jeździłem na sprawnym czujniku to problem z obrotami był ten sam.
Co do szczelności to wymieniłem tylko tą rurę, a to ten silnik ma jakieś wrażliwe miejsca? Czy tak po prostu przejrzeć dolot?
Komentarz
-
-
przejrzyj cały dolot, posprawdzaj czy szczelny, na tych harmonijkach lubi się przełamywać i pękać.
a jaki przebieg auta?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
jeśli nie znajdziesz nieszczelności w dolocie możesz jeszcze wyczyścić przepływomierz i przepustnicębył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
takbył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Jak wymieniałem niedawno rurę od przepustnicy do filtra powietrza to i przy okazji przepływomierz wypsikałem preparatem do elektroniki. Zdaje mi się że przepływomierz jest ok bo jak jest silnik rozgrzany i jak go odepnę do obroty zaczynają zaraz falować.
[ Dodano: Nie 31 Sie, 14 15:15 ]
Dziś znalazłem trochę czasu i nagrałem filmik z vagiem.
Jak byście mogli to przeanalizujcie go.
Silnik rozgrzany, chodził na LPG, mam też nagrane na benzynie ale dodam później.
Komentarz
-
Komentarz