hamulce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boris
    Classic
    • 2018
    • 0

    hamulce

    Zamieszczone przez Czarna_LK
    Te też są wskazane
    Każdy ma wybór :P Ja wcale tego nie neguję (to tak by ktoś nie pomyślał inaczej :!: )
  • boris
    Classic
    • 2014
    • 32

    #2
    hamulce

    witam wszystkich
    Obecnie posiadam nowe autko skode octavię I rok 99 , 1.9 tdi , 90 KM.
    Mam prawdopodobnie jakiś problem z hamulcami (nie ręczny) otóż: dzisiaj jestem po wymianie wszystkiego tj: rozrząd z pompą, płyny,filtry, olej i czujnik temperatury. Odebrałem auto od mechanika który ledwo wsiadł do auta i stwierdził, że coś nie tak zaczyna się dziać z hamulcami ale stwierdziłem, że sprawdzę to. I tak zrobiłem po przejechaniu z 15-20 km raz przy niższym biegu hamulec nożny tak jakby nie łapał.. mało co auta nie rozbiłem zatrzymując sie na środku skrzyżowania , ciężko w tamtej chwili było mi wcisnąć ten hamulec mimo że klocki i tarcze są w świetnym stanie. W normalnych okolicznościach jak tym autem hamuję porządnie to czasami można sobie łeb rozwalic na desce... ktoś może miał podobny problem albo wie co może być tego przyczyną ? przeczytam każdą radę..mechanik sam nie wie co myśleć o tym.. bo zdarzyło się to z 2 może 3 razy i tylko max do 3 biegu. proszę o pomoc i rady (lekko przelany płyn hamulcowy mam nadzieję , że to nie przyczyna)

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      #3
      Pedal jest twardy, czy wpada w podloge?
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • Bartek.K
        Rider
        • 2012
        • 396

        #4
        Sprawdzić podcisnienie pompy vacum.

        [ Dodano: Czw 09 Paź, 14 17:38 ]
        I połączenie od pompy do serwa.
        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

        Komentarz

        • boris
          Classic
          • 2014
          • 32

          #5
          re

          właśnie twardnieje wtedy jakbym cegłę miał pod nogą a nie hamulec
          tak jakby się pompował w tym czasie kiedy zaczynam go wciskać
          myślicie że mozliwe ze mechanik zapomniał odpowietrzyć ?

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Jesli wciskajac hamulec na pracujacym silniku pedal jest twardy, to nie odpowietrzenie hydrauliki, tylko sterowanie podcisnieniowym wspomaganiem (serwem) daje plame - moze byc serwo, a moze brak podcisnienia, "napedzajacego" serwo. Zapamietaj to na przyszlosc.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • boris
              Classic
              • 2014
              • 32

              #7
              zapamiętam drogi Panie szwagier mowi zebym leciał z tym do mechanika u którego wszystko robiłem (stwierdził ze on musiał coś nagrzebać) bo jak autko tam dawałem to nie było żadnego problemu autem poruszam sie od 29.IX myślicie że to dobre wyjście ?

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                :P warto to zapamiętać, bo cos takiego może Ci się stać w drodze. W takim stanie, hamulce sa sprawne, tylko wymagaja bardzo dużo pary w nogach i czasem moze pare chwil zabraknac na refleksje serwo padlo, hamujemy malym fiatem
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • boris
                  Classic
                  • 2014
                  • 32

                  #9
                  powiem szczerze, że to moj 1 diesel fajnie chodzi silnik świetnie eksploatowany.. "52 tys km poprzedni właściciel przez 6 lat" nikt nie stwierdził dotychczas że wygląda na kręcony to pozytyw ale jeśli mechanik cos zrobił z tymi hamulcami to bądź co bądź ale powinien naprawic.. nie kazałem mu grzebać przy hamulcach dlatego tez zdziwiło mnie że jak ledwo wsiadł do auta spuścił ręczny i nagle stwierdził ze cos jest nie tak z hamulcami to musiałby być mechaniczny dr house bo nikt tak szybko nie moze stwierdzic że cos nie tak jest z daną rzeczą mogę się oczywiście mylić.. nie oceniam ludzi . ale jeśli robi sie jakiś błąd to trzeba go naprawić

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    Jeśli auto się toczyło i wciskał hamulec to można poznać ze nie ma wspomagania. Zobacz sam czy przewód dochodzacy do serwa nie jest rozszczelniony czy coś takiego. Jeśli jest wszystko ok, to zostaje pomiar podcisnienia i wszystko bedzie wiadomo.
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      boris, call me dr house ;-)

                      usterkę, która prawdopodobnie Cię dopadła, najlepsi potrafią zaobserwować w dwie - trzy sekundy od początku uruchamienia silnika.
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • boris
                        Classic
                        • 2014
                        • 32

                        #12
                        to jest tak : autko czy to na 1 , 2 czy 3 biegu bez dodawania gazu leci do 20 km/h. mam przed sobą skrzyżowanie hamuje tuz przed i nagle zamiast nagłego hamowania nie ma nic: dociskam hamulec do końca a mimo to autko toczy sie dalej tak jakby wogóle nie bylo hamulca czyli jaby auto gasło wyłączało sie całkowite wspomaganie (mimo że silnik pracuje)jutro jade z rana okiełznać sytuacje mam nadzieję że każdy zakład mechaniczny ma sprzet do sprawdzania servo itp rzeczy
                        jeśli jutro sprawdzi sie twoją teorią robreg jesteś dla mnie hause
                        ps. wydawało mi się bardziej jakbym hamował duzym fiatem

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #13
                          boris, to nagle, w trakcie jazdy hamulce zdychają, czy od początku pedał jest sztywny jak betonowy klocek. Z Twojego opisu reakcji mechanika, stawiałbym na drugi scenariusz.

                          Kurs na maga hamulców:
                          - wsiadasz do samochodu
                          - kładziesz prawą nogę na pedale hamulca, i próbujesz go wcisnąć. utrzymujesz nacisk na pedał hamulca
                          - wkładasz kluczyk do stacyjki i zgodnie ze sztuką uruchamiasz silnik
                          - jeśli w momencie startu silnika pedał zostanie w tym samym miejscu - nie masz podciśnieniowego wspomagania układu hamulcowego, hamulce działają, ale będzie bardzo trudno nakłonić je do współpracy
                          - jeśli w momencie startu silnika pedał płynnie wpadnie w podłogę, znaczy, że serwo hamulcy zadziałało poprawnie i układ jest w pełni sprawny.

                          Ot i dwie sekundy przy każdorazowym starcie samochodu, poświęcone dla własnego bezpieczeństwa. Call me Dr House.

                          PS. Kant miał w pełni "dorosły" układ hamulcowy, od początku wyposażony w podciśnieniowe wspomaganie siły hamowania, zaś od MR '72 w rozdział obwodów obu osi i dwusekcyjną pompę hamulcową. To Maluszek miał zwalniacze, oparte na bębnach i symbolicznej skuteczności pompie hamulcowej.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • boris
                            Classic
                            • 2014
                            • 32

                            #14
                            dude jak trzeba jutro wpadam na wawe no problem dla mnie.. problem pojawia sie rzadko to1. 2 ze pedał przy hamowaniu staje sie sztywny oczywiscie w kilku sytuacjach.. bo pisałem ze tylko tak działa do 3 biegu

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              boris, dopiero teraz rozwiklalem, w jakim znaczeniu uzyles cyfr ;-)

                              Czyli pedal staje deba, powiedzmy, nagle? To chyba nie podcisnienie. Serwo ma zaworek jednokierunkowy, uniemozliwiajacy ujscie "podcisnienia" z powrotem do pompy w przypadku jej awarii.

                              Czy kiedykolwiek pedal zablokowal się na postoju, przy pracujacym silniku?

                              Kiedy w samochodzie byl plukany uklad hamulcowy?

                              Czy podczas takiego przyciecia daje cokolwiek np mocne kopniecie w pedal hamulca? Czy staniecie na pedale poowoduje, ze jednak jakas sila hamujaca sie pojawia?

                              Wcześniejsze moje teksty nie odnosily się do konca do Twojego przypadku. Zle zrozumiałem Twoj opis.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • FishPL
                                Rider
                                • 2012
                                • 296

                                #16
                                boris, ja też ostatnio wymieniałem rozrząd i również po wymianie miałem twardy pedał i strach w oczach przy hamowaniu. Okazało się, że był odłączony jeden z przewodów podciśnienia (przy grodzi). Oczywiście mechanik zarzekał się, że nic tam nie ruszał, ale wynalazł go, wsadził na miejsce i hamowanie wróciło do normy

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #17
                                  FishPL, to, co opisałeś, to nie jest przypadek Borisa.

                                  Z tego co napisal wynika, że w jego przypadku hamulce nie maja problemow z wspomaganiem ciagle, tylko co któreś hamowanie serwo odmawia współpracy. A to juz rodzi scenariusze w rodzaju: zdechlo cokolwiekbadz i syf robi.

                                  [ Dodano: Pią 10 Paź, 14 07:28 ]
                                  W tym przypadku to moze byc nawet uszkodzenie ktorejs z gruszek wykonawczych - jak nie zostanie ona ruszona przez zawor, podcisnienie w ukladzie jest (serwo i zawory oraz nastawniki podcisnieniowe uzywaja tego samego zasobnika podcisnienia), jak się dziura otworzy, podcisnienie z ukladu znika i hamulce glupieja. Tylko, ze na taka okolicznosc serwo hamulcy powinno mieć zapas podcisnienia w swojej puszce zabezpieczone zaworkiem zwrotnym.

                                  Boris, potestuj hamulce na stojącym aucie, na wolnych obrotach, jak nigdy sie nie zatna Przez powiedzmy pol godziny sprawdzania, trzeba byloby sprawdzić pozostale elementy silnika sterowane podcisnieniowo
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • boris
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 32

                                    #18
                                    gdy trzymałem wciśnięty hamulec przed odpaleniem to wiadomo jak jest... gdy odpaliłem autko pedał schodził stopniowo w dół... (tak na marginesie)
                                    nie wiem kiedy było robione coś przy hamulcach bo jak mówiłem to moje nowe autko..
                                    pedał nie staje dęba tylko po prostu w tych niektórych momentach strasznie ciężko go wcisnąć małe hamowanie jednak jest ale czuć wielki opór na pedale.

                                    Komentarz

                                    • robreg
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1195
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                      #19
                                      ok, czyli na wolnych obrotach, przy nieruchomym pojeździe podciśnienie jest. :-)

                                      spróbuj, tak jak wcześniej pisałem potestować działanie serwa przy nieruchomym pojeździe, na wolnych obrotach - czy stracisz wspomaganie.

                                      potem, jak na wolnych nie, to może spróbuj podnieść obroty silnika i utrzymując podwyższone obroty, dalej próbować hamować - sprawdź, czy na wyższych obrotach silnika, przy nieruchomym pojeździe, stracisz wspomaganie hamulcy

                                      daj znać o wynikach.
                                      Pozdrawiam, Robreg.
                                      ----
                                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                      Komentarz

                                      • boris
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 32

                                        #20
                                        FishPL,
                                        daj jakiegoś linka z fotką gdzie jest ten jeden z przewodów podciśnienia (przy grodzi)

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          #21
                                          boris, możesz sprawdzić wszystkie przewody odchodzące np. od przewodu podciśnienia serwa pompy hamulcowej, albo od pompy podciśnienia przy silniku (okolice głowicy silnika).

                                          [ Dodano: Pią 10 Paź, 14 13:50 ]
                                          tylko, ze u Ciebie podciśnienie na wolnych obrotach jest poprawne, a wyglada jakby odlatywalo w sina dal podczas obciazania silnika jazda.
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • FishPL
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 296

                                            #22
                                            Ja miałem tu, gdzie zaznaczenie

                                            P.S. to nie moje auto
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • boris
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 32

                                              #23
                                              oto co zaobserwowałem:
                                              przy płynnej jeździe na 1 biegu:
                                              -1 naciśniecie hamulca git
                                              -2 razy pod rząd robi się właśnie ten problem opisany w poście czyli tak jakby potrzebuje chwile hamulec zeby drugi raz go nacisnąc tak zeby hamowało ze wspomaganiem

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                trzeba byłoby posprawdzać dokładniej, ale:
                                                - albo wakupompa ma słabą wydajność robienia próżni
                                                - albo jest nieszczelność w przewodach podciśnieniowych (całej instalacji) i przez to wydajność wakupompy idzie w gwizdek

                                                przy sprawnym samochodzie podciśnienia starcza na ZTCP - trzy - cztery szybkie, gwałtowne, po sobie następujące wciśnięcia hamulca - dalej pedał robi się właśnie twardy ze względu na braki podciśnienia w układzie
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • boris
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 32

                                                  #25
                                                  sądziłem, że naprawione ale nie !!!
                                                  wyraźniej jest coś z bodajże serwem.. możliwe, że to coś z tym podciśnieniem gdzie mogę sprawdzić konkretnie podciśnienie i ew ustawić serwo czy sprawdzić ??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...