[O1] Czy poszła UPG? Jakie znacie sposoby na sprawdzenie UPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DirtyBoyz
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O1] Czy poszła UPG? Jakie znacie sposoby na sprawdzenie UPG

    Udało mi się zakupić w Stonce zimowy płyn MADE IN ORGANIKA-CAR
  • DirtyBoyz
    Classic
    • 2014
    • 11

    #2
    [O1] Czy poszła UPG? Jakie znacie sposoby na sprawdzenie UPG

    Witam,
    mam octavie 2.0 benzyna z 2002 roku.
    Wydaje mi się, że poszła mi uszczelka pod głowicą. Jakie znacie jeszcze sposoby na sprawdzenie czy się nie mylę zanim zawitam do jakiegoś magika?
    Moje objawy to: znikające chłodziwo po szybszej jeździe autostradą, masło pod korkiem oleju, mocno dmucha spod korka oleju, jakby utrata mocy, śmierdzi spalinami po odkręceniu korka oleju na pracującym silniku. Brak oczek oleju w chłodziwie, ale barwa jego jakby brudniejsza.
    Pojechałbym na test CO2 w płynie chłodzącym, ale jestem aktualnie w UK i tu gdzie mieszkam ciężko o kogoś z takim sprzętem... Wiecie może jak wykonać takowy w domowych warunkach z użyciem tego specyfiku do akwariów? Czy to bardzo nie miarodajny test?

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      DirtyBoyz, Płyn chłodzący ci ucieka.Ze zbiorniczka od strony podszybia wychodzi króciec,tam wydostaje się zbyt wysokie ciśnienie,płyn.Jeżeli masz walniętą upg i spaliny przedostają się do układu chłodzenia to tędy będzie ci wywalać płyn.Zobacz za zbiorniczkiem na dole czy masz mokrą podłużnice to sie przekonasz.Utrata mocy może być spowodowana zanikaniem kompresji przez wadliwą upg.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • piterz1991
        Classic
        • 2014
        • 18

        #4
        Ewentualnie odpal auto niech pochodzi 5 min i zobacz czy węże od płynu bardzo są napompowane, ja tak miałem u siebie i czekała mnie wymiana uszczelki. Teraz wszystko śmiga jak należy. Ewentualnie jak odkręcisz korek od zbiorniczka to będą biły bańki.

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          DirtyBoyz, Z korkiem zbiorniczka to lepiej uważaj,jak będziesz miał zagazowany układ chłodzenia to ci ciśnienie wywali przy odkręcaniu
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • DirtyBoyz
            Classic
            • 2014
            • 11

            #6
            Węże sa twarde ale nie napompowane co swiadczy tylko o szczelnym układzie chłodzenia, da się je normalnie nagniatać. A ani baniek ani oczek oleju w zbiorniczku nie mam... Musze wymienic olej i chłodziwo na zime. A nie chce tego robić bez pewnej uszczelki bo może za miesiac będę musiał wymienić jeszcze raz, rozumiecie. Dzis sprawdzalem i z bagnetu mi nie dmucha.

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              DirtyBoyz, Twierdzisz że masz szczelny układ chłodzenia to gdzie ci sie płyn traci :?: Bo gdzieś musi znikać jeśli ci ubywa
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • DirtyBoyz
                Classic
                • 2014
                • 11

                #8
                Jeżeli wywala górą to i tak układ może być szczelny. Płyn może uciec do silnika, przez jakieś nieszczelności w wężach, króćcach itp, albo górą przez zbiorniczek co oznacza chyba bardziej to, że wytwarza się gdzieś jakieś niepożądane ciśnienie. Czy się mylę?

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  DirtyBoyz, Dobrze prawisz.Przy szczelnym układzie chłodzenia jak jest walnięta upg i spaliny przedostają się do układu to będzie wybijać ze zbiorniczka płyn przez króciec od strony podszybia.Tak było u mnie
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • DirtyBoyz
                    Classic
                    • 2014
                    • 11

                    #10
                    Uzupełnieniem płyn oczywiście i póki co nic nie ucieka. Ale jak wspomnialem to miało miejsce po trasie autostradą. W środę się przejadę specjalnie i zobacze czy faktycznie wywala góra.
                    A co powiecie o tym teście co2?

                    Komentarz

                    • utek
                      Elegance
                      • 2007
                      • 867
                      • Superb II combi (3T5)
                      • APK 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      No jak to co? Robisz taki test i wiesz czy są spaliny w układzie chłodzenia.

                      Komentarz

                      • aniol
                        RS
                        • 2012
                        • 5228
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        DirtyBoyz, Rób test i zdawaj relacje.Potem coś napiszemy
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz

                        • Misiek_Gdańsk
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 124
                          • Renault
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Witam,
                          podłączę się pod temat. Zrobiło się chłodniej i u mnie w samochodzie podobnie. Grzeje tylko (i to słabo) powyżej 2 tys. Na wolnych wcale. Ale za to nie ubywa płynu, nie wywala po odkręceniu zbiorniczka, silnik pracuje równo.
                          Może to też być uszczelka?

                          Edit: jeszcze jeden objaw: kto ma BFQ (nie wiem może w innych też tak było) to wie, że przy dodawaniu gazu było słuchać takie bulgotanie pod deską. Teraz jest cisza.

                          Komentarz

                          • witachu
                            L&K
                            • 2011
                            • 1319

                            #14
                            Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                            Grzeje tylko (i to słabo) powyżej 2 tys.
                            chodzi o ogrzewanie w aucie czy temperature chłodziwa? moze termostat?
                            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                            Auto Detailing: Dream Car Studio
                            (znajdź również na fb)

                            Komentarz

                            • Misiek_Gdańsk
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 124
                              • Renault
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              witachu, niejasno się wyraziłem. Chodzi o ogrzewanie

                              Komentarz

                              • DirtyBoyz
                                Classic
                                • 2014
                                • 11

                                #16
                                Zamieszczone przez utek
                                No jak to co? Robisz taki test i wiesz czy są spaliny w układzie chłodzenia.
                                Nie chce mi się powtarzać, ale przeczytaj posty wyżej, bo chodzi o test domowy handmade bo nie moge tu znaleźć speca, który robi coś takiego.
                                A płynu ubywa dalej a górą go nie wywala i reszta węże itp. też suche, czyli idzie w silnik...

                                Komentarz

                                • aniol
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 5228
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  DirtyBoyz, Na chłopski rozum jak by ci płyn szedł w silnik to gdzie :?:
                                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                  Pozdrawiam ANIOL

                                  Komentarz

                                  • utek
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 867
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Jak w silnik to w olej, wtedy będzie się zwiększał jego stan i pojawi się znaczna ilość masełka. Druga możliwość to w cylindry, wtedy będzie wydostawał się wydechem w postaci pary o specyficznym zapachu.

                                    Komentarz

                                    • DirtyBoyz
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 11

                                      #19
                                      Zamieszczone przez utek
                                      Jak w silnik to w olej, wtedy będzie się zwiększał jego stan i pojawi się znaczna ilość masełka. Druga możliwość to w cylindry, wtedy będzie wydostawał się wydechem w postaci pary o specyficznym zapachu.
                                      Byłem dzisiaj u mecha-magika i powiedział dokładnie to samo, ale sprawdzimy to dopiero za tydzień bo zawalony jest robotą

                                      Komentarz

                                      • mariush19
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 639
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        DirtyBoyz, Masło w 2.0 AQY to rzecz normalna w okresie jesienno zimowym. Sprawdź vagiem czy termostat działa prawidłowo, tzn w grupie 001 czy temp wynosi 90 st po rozgrzaniu, bo na wksaźniku tego nie wychwycisz bo oszukuje +/- 20 st.
                                        Mocne dmuchanie ze skrzyni korbowej to również norma, tak jest skonstruowany AQY. lubi masło lubi olej i mocno dmucha, ale daje dużo przyjemności z jazdy
                                        Zostaw tą uszczelkę w spokoju. Płyn może Ci uciekać np w prawym dolnym rogu chłodnicy. U mnie np tędy lubi toche uciec, ale tak jest już od przeszło 50kkm i na razie nie chce mi się chłodnicy wyciągać i wymieniać.
                                        Koniecznie sprawdź termostat vagiem, bo ja nie będzie trzymał to ilość masła Ci się potroi w zimę.

                                        Komentarz

                                        • paulob1
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 470
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Panowie, a płyn chłodniczy nie może być zwyczajnie wypalony przez wydech?
                                          Jeśli jest nieszczelność UPG i płyn dostaje się po troszkę w postaci pary(jest sassany do któregoś cylindra), to zostanie wydalony wraz ze spalinami.
                                          aniol, odpowiedziałem właśnie, gdzie może się podziewać płyn chłodniczy 8)
                                          DirtyBoyz, ile płynu i w jakim czasie Ci ubywa?
                                          Wiem z własnego doświadczenia, że ubytek poniżej 0,2- 0,3 litra na miesiąc ciężko jest zlokalizować.
                                          Szukałeś różowych strupków na łączeniach węży, przy termostacie itp?
                                          Mam na myśli zaschnięty płyn...

                                          [ Dodano: Wto 04 Lis, 14 09:15 ]
                                          Przy przedostającym się płynie do cylindra silnik odpalony na zimno chodzi nierówno przez pierwsze kilkanaście sekund jak Star 200 tzw. "gruźlik".

                                          Komentarz

                                          • DirtyBoyz
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 11

                                            #22
                                            Nie ma nigdzie zaschniętego płynu, nic się nie poci i nie przecieka, a ubytek był po tygodniu i trasie autostradą około litra drugi litr po dwóch tygodniach znów dolałem, ubytek spory, ale teraz od dwóch tygodni mam spokój... Czyli po drugim dolaniu płyn trzyma się na poziomie, już sam nie wiem chyba poczekam. Tylko boję się ruszyć w trase a czeka mnie podróż do polski za 3 tygodnie i żeby mi tej uszczelki nie wywiało gdzieś u gebelsów... :|

                                            Komentarz

                                            • andrzejm89
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 37

                                              #23
                                              W moim przypadku jesienią-jak mi uwaliło UPG to z poczatku nic nie wskazywało na usterkę ,nie było masła spod korka,nie było powietrza(bąbelków) w zbiorniczku wyrównawczym,raz wywaliło płyn chłodniczy to wymieniłem korek -problem ustał.Gdy problem się nasilił a było to zimą to już miałem masło pod korkiem,sadzę w zbiorniczku a auto kopciło na biało i śmierdziało mocno spalinami .Gdybym to wcześniej zrobił nie miał bym kosztów aż takich że głowa boli 2,4 tys pln (regeneracja,mycie silnika,panewki ,uszczelka,zmieszanie oleju z płynem i na odwrót itp .Ale mądry polak po szkodzie
                                              SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

                                              Komentarz

                                              • paulob1
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 470
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                DirtyBoyz, a sprawdzałeś ciśnienie sprężania na każdym cylindrze?
                                                Nie pamiętam, dokładnie jakie powinno być, ale w książce Sam Naprawiam jest wykaz dla każdego motoru, jakie są maksymalne odchyłki. Wykręcasz świece i przykładasz manometr kręcą rozrusznikiem patrzą do ilu dobije na manometrze.

                                                [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 12:44 ]
                                                Sorki, gdzieć mi literkę "c" urwało...heh

                                                Komentarz

                                                • Misiek_Gdańsk
                                                  Ambiente
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 124
                                                  • Renault
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  andrzejm89, a na początku nie miałeś problemów z ogrzewaniem na wolnych obrotach?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...