[O1] Opadanie poziomu płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Opadanie poziomu płynu chłodniczego

    Już był temat o szperach ja używane w dwóch autach i nie narzekam
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Opadanie poziomu płynu chłodniczego

    Witam mam problem w swojej O1 1.9TDI 110KM. Co jakieś 2 tys km pokazuje mi się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Zauważyłem, że wystarczy odkręcić korek z płynem chłodniczym aby ciśnienie się wyrównało i poziom płynu wrócił do normy. Sytuacja powtarza się tak co jakieś 2 tys km. Auto ma przebieg 298 tys km, przy 254tys km była wymieniania uszczelka pod głowicą. Po otwarciu korka słychać mocny syk gazów i płyn znacznie się podnosi. Co to może być? Wina korka, że nie upuszcza nadmiaru ciśnienia i gazów w układzie?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • aniol
      RS
      • 2012
      • 5228
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      majuDJ, Może być wina korka.U mnie też tak sie dzieje,troche mi poziom płynu sie obniża a po odkręceniu korka sie wyrównuje.Trzymam zawsze poziom troche wyżej nad max. i mi się kontrolka nie zdąża zapalić
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz

      • D2mian
        Rider
        • 2010
        • 551
        • Toyota
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        majuDJ, zakup nowy oryginalny korek/zbiornik i będzie OK.
        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

        Smarowanie zapewnia

        Komentarz

        • majuDJ
          Rider
          • 2012
          • 464

          #5
          Chyba kupię nowy ori korek bo to wydatek około 50zł

          [ Dodano: Nie 26 Paź, 14 12:08 ]
          Czy może kupić Meyle lub inny zamiennik i zaoszczędzić na flaszkę? :P
          http://www.euromove.pl

          Komentarz

          • D2mian
            Rider
            • 2010
            • 551
            • Toyota
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            majuDJ, tylko oryginał i to w dodatku ze zbiorniczkiem!
            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

            Smarowanie zapewnia

            Komentarz

            • tomaszwrc
              Rider
              • 2010
              • 373
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              MIałem to samo, kupiłem korek ori i po sprawie
              Zbiornika nie potrzebujesz

              Komentarz

              • D2mian
                Rider
                • 2010
                • 551
                • Toyota
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                tomaszwrc, a za chwilę będzie nowy temat: "pali mi się kontrolka płynu chłodniczego, a mam pełny zbiornik..."

                Niech kupi całość i będzie po problemie.
                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                Smarowanie zapewnia

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  majuDJ, Jak chcesz już wymienić korek to tylko oryginał.Zbiorniczka nie kupuj,przeczyść ino druciki w środku od czujnika poziomu płynu co by były czyste bez żadnego nalotu.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • D2mian
                    Rider
                    • 2010
                    • 551
                    • Toyota
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Mi to drutem trochę pachnie... ale co kto lubi.

                    Peace
                    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                    Smarowanie zapewnia

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Kupie ori korek. Kiedyś już miałem śrubokrętem czyściłem już nalot z drucików czujnika poziomu płynu.
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2325
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        majuDJ, kolega na forum ma wyprzedaż gratów i ma owy korek za 15zł ,spójrz http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82760

                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • majuDJ
                          Rider
                          • 2012
                          • 464

                          #13
                          Nie lepiej nowy ori za 50zł (allegro) z gwarancja 24 miesiące? Wysłałem zapytanie do dilerów w Warszawie. Jak będzie taniej niż na allegro to kupię na miejscu. Bo jak jadę do pracy to mijam Bohemia Motors oraz mam obok siebie Pol-Mot.

                          Na allegro jest za 17zł ( już z przesyłką) http://allegro.pl/vw-golf-v-korek-zb...673778634.html

                          [ Dodano: Nie 26 Paź, 14 22:53 ]
                          Możliwe, żeby nie była to wina korka tylko jakiegoś węża?

                          "Poszukaj mocno spuchniętego węża, może osłabł albo zrobił się guz i w miarę wzrostu temperatury rośnie i odbiera płyn z układu. Korek musi szczelny żeby podnieść ciśnienie a tym samym temperaturę wrzenia cieczy, poza tym nieszczelny korek powodowałby parowanie i większy spadek, czyli dobrze

                          majuDJ napisał(a):że nie upuszcza nadmiaru ciśnienia i gazów w układzie

                          . To jest swego rodzaju zawór bezpieczeństwa i puszcza w ostateczności.
                          Gdyby była nieszczelność w układzie mocnego syku po otwarciu by nie było (chyba że mała nieszczelność) dlatego obstawiam rozciągliwe węże. "

                          [ Dodano: Wto 28 Paź, 14 11:45 ]
                          A może korek się uszkodził jak wlałem "uszczelniacz" do płynu G12 jak jeszcze była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Bo wtedy zbiorniczek był zafajdany cały taką pianką.

                          [ Dodano: Pią 31 Paź, 14 18:45 ]
                          Nie polecam kupowania korka marki Meyle. Nie dał się wkręcić w ori zbiorniczek, musiałem go odkręcać kluczem francuzem i przy odkręcaniu się uszkodził. Teraz kupiłem nowy ori i jutro założę i będę testował.
                          http://www.euromove.pl

                          Komentarz

                          Pracuję...