Drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Drgania kierownicy przy hamowaniu

    A listwa jest miękka? Nie, a deska tak i lakier może pekac itd. Można o tym w kółko dyskutowac. Jak jest taka potrzeba to kolega pomaluje i oby było dobrze
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 910
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Drgania kierownicy przy hamowaniu

    Witam
    Otóż borykam sie o jakiegos czasu z drganiami kierownicy w O1/
    Auto ma 4 lata i przejechane 109kkm. Miałem fabrycznie zestaw 280 ale zmieniłem na 288, now tarcze piasty, łozyska, niecałe 1000km przejechane i przy hamowaniu z pow 100km/h występują drgania na kierownicy, co ciekawe nie występuje to regularnie. W aucie wymieniane były jedynie tylne tuleje wahaczy bo auto sciągało przy gwaltownym hamowaniu.
    Nie możliwe jest zeby zestaw 288 faktycznie nowy się pokrzywił.. i to po przejechaniu 1000km niespełna. Zmieniając z 280 na 288 myślałem ze pozbędę się problemu. Może to być coś z zawieszeniem?
    Dodam, że zbieżność była ustawiana i jest ok.

    Proszę o rady
    Dziękuje

    Komentarz

    • pskosz
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 703

      #3
      Mozliwe , ja też miałem taki przypadek. Dopiero jak wymieniłem na następne tarcze problem znikł
      pozdrowienia

      Komentarz

      • keciu
        Drive
        • 2011
        • 63
        • Octavia II (1Z3)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Miesiąc temu miałem ten sam problem - Po wymianie tarcz problem zniknie .Ja miałem pecha, bo rok temu wymieniałem tarcze i klocki, ale okazało sie ,ze przy hamowaniu przy prędkościach 70 + zaczyna mi drgać kierownica udałem sie do mechanika ,który mi je wymieniał, ale niestety gwarancji mi nie uznali, stwierdzając ze nic im nie jest i byłem zmuszony na ponowne wymianę tym razem droższe i chyba lepsze bo problem zniknął .Dlatego jestem w 99% pewny ze to tarcze :wink:

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 910
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          dzięki Panowie. Ale jest to dla mnie dziwne, bo przejechałem niecały 1000km, tarcze i klocki Ferodo - wiec to nie najgorsza firma

          Komentarz

          • andrzejm89
            Classic
            • 2013
            • 37

            #6
            Witam
            I przyłączę się do tematu .Rok temu kupiłem autko ,wymieniłem zawieszenie,zrobiłem geometrie wymieniłem na NOWE klocki przód.Wszystko ok.Po zimie na zimówkach zaczęło trzęść przy ponad 80 km/h już i przy hamowaniu .Wiosna:Wymieniłem TARCZE Z klockami na FERODO ,nowe opony,alusy wyważone(miałem 2 zgięte-wyprostowano mi ) .Jakiś czas wszystko ok po ok 3 miesiącach znowu to samo z tym że przy mocniejszym hamowaniu trzęsie autem tj przy ponad 70 km/h i więcej .

            Może kombinacja zamiany opon przód /tył i tył /przód nam pomoże ?Zauważyłem też że przy hamowaniu z 80km/h lekko mi ściąga na prawo -może i trefna tuleja na wahaczu,nie wiem
            SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

            Komentarz

            • keciu
              Drive
              • 2011
              • 63
              • Octavia II (1Z3)
              • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Mi mechanik powiedział ze prawdopodobnie wjechałem z rozgrzanymi tarczami w wodę (w plutę po kaszubsku) wiec powiem tak ,albo tak jak w mojej sytuacji miałeś pecha i kupiłeś wadliwe tarcze lub także może wjechałeś w plutę gwałtownie hamując .Jedno wiem na pewno, jak hamowałem przy określonej prędkości kierownica drgała ,jak wymieniłem tarcze to ustąpiło .Stawiam na tarcze .

              Komentarz

              • andrzejm89
                Classic
                • 2013
                • 37

                #8
                Stare tarcze które były prawie nie zużyte wymieniłem na nowe grube ,więc odrzucam nagłe ich wygięcie.Staram się omijać kałuże bądź w nie nie wjeżdzać na gwałtownym hamowaniu.Najlepiej sprawdzić na czujniku bicia tarcz czy są wygięte ale u mnie w rejonie nie mogę znaleść takiego speca albo nikt nie zawraca sobie tym głowy
                SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

                Komentarz

                • keciu
                  Drive
                  • 2011
                  • 63
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Ja jak wcześniej pisałem także wymieniłem tarcze wraz z klockami na NOWE także były grube i prawie 8 miesięcy z nimi jeździłem, gdzie po pewnym czasie zaczęło mi drgać kierownica ,jak pojechałem z tym do mechanika to od razu powiedział ze to tarcze ,nie mogłem w to uwierzyć ,przecież co dopiero wymieniłem je a tu teraz znowu ta sama robota ,ale cóż trzeba było wymienić :cry: Stare nowe(czyli te co drgały)oddałem z rachunkiem do sprawdzenia do producenta bo były jeszcze na gwarancji, ale przyszło pismo do mechanika, ze tarcze posiadają wszystkie normy :shock: ale co mi drgały to drgały na dal - jak wymieniłem następne to przestały drgać.Wiec dlatego przypuszczam ze to tarcze ,wiem sam nie mogłem uwierzyć ,oczywiście na 100% nie mogę dać słowa, ze to samo spotkało was ale ja bym sprawdził pod tym kierunkiem

                  Komentarz

                  • toomasz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 910
                    • Volkswagen
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    U mnie to one mają miesiąc, i dystans 1000km, ostatnio wczoraj miałem dłuższą trase i wyszło ze drga, ale co ciekawe nie zawsze, nie z kazdym hamowaniem

                    Komentarz

                    • andrzejm89
                      Classic
                      • 2013
                      • 37

                      #11
                      toomasz ale niezależnie od prędkości ? Mi drga przy dużej predkośći jak hamuję albo przy gwałtownym hamowaniu ,jak delikatnie hamuję przy mniejszej prędkości ( mniej niz 80km/h) to nie ma drgań
                      SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

                      Komentarz

                      • toomasz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 910
                        • Volkswagen
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        andrzejm89
                        Tylko przy wyższych prędkościach czyli powyżej 80

                        Komentarz

                        • andrzejm89
                          Classic
                          • 2013
                          • 37

                          #13
                          to tak jak u mnie ,już grzebałem po innych postach i problem schodzi do tarcz -że szybko się deformują np .jak dużo używasz hamulców w miejskim trybie czyli start-stop .Nie sądze ze to prawda bo nie jeżdzę w takim trybie więc mi to odpada.Jeszcze doczytałem o trefnych w tych autach przegubach wewnętrznych.Mi rok temu mechaniol zwrócił uwagę na amorki z przodu twierdząc że są do wymiany ,więc skacząc po forum doczytałem ze przypadek wchodzenia autka w wibre jest z tej przyczyny .Trzeba sie udać może i mi na trzepaki na diagnozkę .Może i Ty spróbuj toomasz
                          SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)

                          Komentarz

                          • toomasz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 910
                            • Volkswagen
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Zgadza sie tylko ze moje autko ma zaledwie 4 lata i 109tys :wink:

                            [ Dodano: Nie 09 Lis, 14 21:57 ]
                            Ps i wydaje mi sie ze przeguby maja sie nijak do drgan przy hamowaniu

                            Komentarz

                            • Czarna_LK
                              RS
                              • 2014
                              • 2255
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              andrzejm89, zapytaj na stacji kontroli pojazdów co do takiego pomiaru tarcz.
                              Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                              _______
                              Piotr

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10918
                                • Fiat

                                #16
                                gówniane tarcze (tanie) i przegrzanie na początku eksploatacji powiązane z wodą (np wjeżdzanie w kałuże) powoduje ich deformację. Wiem bo mi też się mocno przegrzały na początku, zaraz po ich założeniu w zasadzie (coś tarło w zacisku przez chwile, nie odpuszczał i on je rozgrzał mocno niestety zaraz po wymianie) , wystarczyło parę km i parę kałuż na nieszczęście i do dziś mam bicie...a tarcze całe/grube i klocków dużo mięcha...tylko ciut krzywe i mam bicie przy mocniejszym hamowaniu :roll:
                                ale tanie tarcze gną się szybciej - gorszy materiał....to swoją drogą, mniej wytrzymują tych skoków temp. Pytałem czy takie drgania mają na coś wpływ (zawiech, piasty czy coś). Powiedział, żeby to olać jak nie przeszkadza za mocno. Jest to wyczuwalne, ale da się żyć. Więc odpuściłem i zajadę je, wtedy kupię lepszej marki i będę ostrożniejszy przy pierwszych jazdach na nowych tarczach :wink:

                                Komentarz

                                • toomasz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 910
                                  • Volkswagen
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Ja już własnie zamówiłem droższe, ATE, i zobaczymy, bede je delikatnie docierał. Ferodo oddam do reklamacji :wink:

                                  Komentarz

                                  • giqus
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 102
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    Albo te tarcze wszystkie robią taki szajs, albo ten typ tak ma - w sensie octavia
                                    w marcu wymieniłem tarcze na nowe, stare Bosch, na których jeździłem dwa lata biły mocno nawet przy małych prędkościach. Nowe, które wsadziłem to: ATE PD.
                                    We wrześniu po zrobieniu w sumie 4 tysięcy kilometrów znowu bije... Udało mi się wymienić znów na nowe ATE PD i chwilowo po zrobieniu 1,5 tys. kilometrów jeszcze cisza...

                                    Komentarz

                                    • toomasz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 910
                                      • Volkswagen
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      Ja specjalnie zmnieniłem ori zestaw 280 na 288, zeby mieć spokój z krzywiącymi sie tarczami w O1. Generalnie dużo jest złych opini o zestawie 280- tendencje do krzywienia sie.

                                      Komentarz

                                      • utek
                                        Elegance
                                        • 2007
                                        • 867
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • APK 2.0 MPI 115 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez giqus
                                        Albo te tarcze wszystkie robią taki szajs, albo ten typ tak ma - w sensie octavia
                                        w marcu wymieniłem tarcze na nowe, stare Bosch, na których jeździłem dwa lata biły mocno nawet przy małych prędkościach. Nowe, które wsadziłem to: ATE PD.
                                        We wrześniu po zrobieniu w sumie 4 tysięcy kilometrów znowu bije... Udało mi się wymienić znów na nowe ATE PD i chwilowo po zrobieniu 1,5 tys. kilometrów jeszcze cisza...
                                        ATE uznało reklamację? Mam identyczną sytuację, ale nie sądziłem nawet ze warto reklamować.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...