A listwa jest miękka? Nie, a deska tak i lakier może pekac itd. Można o tym w kółko dyskutowac. Jak jest taka potrzeba to kolega pomaluje i oby było dobrze
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Zwiń
X
-
Drgania kierownicy przy hamowaniu
Witam
Otóż borykam sie o jakiegos czasu z drganiami kierownicy w O1/
Auto ma 4 lata i przejechane 109kkm. Miałem fabrycznie zestaw 280 ale zmieniłem na 288, now tarcze piasty, łozyska, niecałe 1000km przejechane i przy hamowaniu z pow 100km/h występują drgania na kierownicy, co ciekawe nie występuje to regularnie. W aucie wymieniane były jedynie tylne tuleje wahaczy bo auto sciągało przy gwaltownym hamowaniu.
Nie możliwe jest zeby zestaw 288 faktycznie nowy się pokrzywił.. i to po przejechaniu 1000km niespełna. Zmieniając z 280 na 288 myślałem ze pozbędę się problemu. Może to być coś z zawieszeniem?
Dodam, że zbieżność była ustawiana i jest ok.
Proszę o rady
Dziękuje
-
-
Miesiąc temu miałem ten sam problem - Po wymianie tarcz problem zniknie .Ja miałem pecha, bo rok temu wymieniałem tarcze i klocki, ale okazało sie ,ze przy hamowaniu przy prędkościach 70 + zaczyna mi drgać kierownica udałem sie do mechanika ,który mi je wymieniał, ale niestety gwarancji mi nie uznali, stwierdzając ze nic im nie jest i byłem zmuszony na ponowne wymianę tym razem droższe i chyba lepsze bo problem zniknął .Dlatego jestem w 99% pewny ze to tarcze :wink:
Komentarz
-
-
Witam
I przyłączę się do tematu .Rok temu kupiłem autko ,wymieniłem zawieszenie,zrobiłem geometrie wymieniłem na NOWE klocki przód.Wszystko ok.Po zimie na zimówkach zaczęło trzęść przy ponad 80 km/h już i przy hamowaniu .Wiosna:Wymieniłem TARCZE Z klockami na FERODO ,nowe opony,alusy wyważone(miałem 2 zgięte-wyprostowano mi ) .Jakiś czas wszystko ok po ok 3 miesiącach znowu to samo z tym że przy mocniejszym hamowaniu trzęsie autem tj przy ponad 70 km/h i więcej .
Może kombinacja zamiany opon przód /tył i tył /przód nam pomoże ?Zauważyłem też że przy hamowaniu z 80km/h lekko mi ściąga na prawo -może i trefna tuleja na wahaczu,nie wiemSKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
Komentarz
-
-
Mi mechanik powiedział ze prawdopodobnie wjechałem z rozgrzanymi tarczami w wodę (w plutę po kaszubsku) wiec powiem tak ,albo tak jak w mojej sytuacji miałeś pecha i kupiłeś wadliwe tarcze lub także może wjechałeś w plutę gwałtownie hamując .Jedno wiem na pewno, jak hamowałem przy określonej prędkości kierownica drgała ,jak wymieniłem tarcze to ustąpiło .Stawiam na tarcze .
Komentarz
-
-
Stare tarcze które były prawie nie zużyte wymieniłem na nowe grube ,więc odrzucam nagłe ich wygięcie.Staram się omijać kałuże bądź w nie nie wjeżdzać na gwałtownym hamowaniu.Najlepiej sprawdzić na czujniku bicia tarcz czy są wygięte ale u mnie w rejonie nie mogę znaleść takiego speca albo nikt nie zawraca sobie tym głowySKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
Komentarz
-
-
Ja jak wcześniej pisałem także wymieniłem tarcze wraz z klockami na NOWE także były grube i prawie 8 miesięcy z nimi jeździłem, gdzie po pewnym czasie zaczęło mi drgać kierownica ,jak pojechałem z tym do mechanika to od razu powiedział ze to tarcze ,nie mogłem w to uwierzyć ,przecież co dopiero wymieniłem je a tu teraz znowu ta sama robota ,ale cóż trzeba było wymienić :cry: Stare nowe(czyli te co drgały)oddałem z rachunkiem do sprawdzenia do producenta bo były jeszcze na gwarancji, ale przyszło pismo do mechanika, ze tarcze posiadają wszystkie normy :shock: ale co mi drgały to drgały na dal - jak wymieniłem następne to przestały drgać.Wiec dlatego przypuszczam ze to tarcze ,wiem sam nie mogłem uwierzyć ,oczywiście na 100% nie mogę dać słowa, ze to samo spotkało was ale ja bym sprawdził pod tym kierunkiem
Komentarz
-
-
to tak jak u mnie ,już grzebałem po innych postach i problem schodzi do tarcz -że szybko się deformują np .jak dużo używasz hamulców w miejskim trybie czyli start-stop .Nie sądze ze to prawda bo nie jeżdzę w takim trybie więc mi to odpada.Jeszcze doczytałem o trefnych w tych autach przegubach wewnętrznych.Mi rok temu mechaniol zwrócił uwagę na amorki z przodu twierdząc że są do wymiany ,więc skacząc po forum doczytałem ze przypadek wchodzenia autka w wibre jest z tej przyczyny .Trzeba sie udać może i mi na trzepaki na diagnozkę .Może i Ty spróbuj toomaszSKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
Komentarz
-
-
andrzejm89, zapytaj na stacji kontroli pojazdów co do takiego pomiaru tarcz.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
gówniane tarcze (tanie) i przegrzanie na początku eksploatacji powiązane z wodą (np wjeżdzanie w kałuże) powoduje ich deformację. Wiem bo mi też się mocno przegrzały na początku, zaraz po ich założeniu w zasadzie (coś tarło w zacisku przez chwile, nie odpuszczał i on je rozgrzał mocno niestety zaraz po wymianie) , wystarczyło parę km i parę kałuż na nieszczęście i do dziś mam bicie...a tarcze całe/grube i klocków dużo mięcha...tylko ciut krzywe i mam bicie przy mocniejszym hamowaniu :roll:
ale tanie tarcze gną się szybciej - gorszy materiał....to swoją drogą, mniej wytrzymują tych skoków temp. Pytałem czy takie drgania mają na coś wpływ (zawiech, piasty czy coś). Powiedział, żeby to olać jak nie przeszkadza za mocno. Jest to wyczuwalne, ale da się żyć. Więc odpuściłem i zajadę je, wtedy kupię lepszej marki i będę ostrożniejszy przy pierwszych jazdach na nowych tarczach :wink:
Komentarz
-
-
Ambiente
- 2010
- 102
- Octavia III combi (5E5)
- ALH 1.9 TDI VP 90 KM
- BJB 1.9 TDI PD 105 KM
- CHPA 1.4 TSI 140 KM
Albo te tarcze wszystkie robią taki szajs, albo ten typ tak ma - w sensie octavia
w marcu wymieniłem tarcze na nowe, stare Bosch, na których jeździłem dwa lata biły mocno nawet przy małych prędkościach. Nowe, które wsadziłem to: ATE PD.
We wrześniu po zrobieniu w sumie 4 tysięcy kilometrów znowu bije... Udało mi się wymienić znów na nowe ATE PD i chwilowo po zrobieniu 1,5 tys. kilometrów jeszcze cisza...
Komentarz
-
Zamieszczone przez giqusAlbo te tarcze wszystkie robią taki szajs, albo ten typ tak ma - w sensie octavia
w marcu wymieniłem tarcze na nowe, stare Bosch, na których jeździłem dwa lata biły mocno nawet przy małych prędkościach. Nowe, które wsadziłem to: ATE PD.
We wrześniu po zrobieniu w sumie 4 tysięcy kilometrów znowu bije... Udało mi się wymienić znów na nowe ATE PD i chwilowo po zrobieniu 1,5 tys. kilometrów jeszcze cisza...
Komentarz
-
Komentarz