robreg, Dwie sprawy,ile taki klucz kosztuje i czy kolega andrzejm89, bedzie sam takie sprawy naprawiał.Bo jeżeli nie to wydatek zbędny.
Napinacz paska klinowego (wielorowkowego) -awaria
Zwiń
X
-
dzięki paulob1 za linka ,dałem POMÓGŁ :kciukgora .w opisanych na A3 club doczytałem że za pomocą tego specjalnego klucza można zdemontować sprzęgiełko z altka bez jego wyjmowania.Czy polecie?
aniol napinacz zamówiony,sprzęgiełko też .. jeszcze pasek do domówienia no i klucz ... ahhh
robreg DZIĘKI .właśnie za ładnie m się kręci czyli pozostaje WYMIANA :hammer
[ Dodano: Pon 10 Lis, 14 22:30 ]
tu mam klucze do sprzęgła altka :
-opisany wcześniej za ok 30 zł http://allegro.pl/klucz-do-alternato...754101160.html
-oraz klucz mniej skomplikowany za ok 13 zł http://allegro.pl/klucz-sprzegielka-...719781208.html
czy ten tańszy czy droższy może będzie lepszy ?wcześniejszy post sugeruje ten droższy ale tu kasa znowu z portfela, i czy da się nimi zrobić bez wyjmowania alternatora tak jak w forum A3 club ?
[ Dodano: Sro 12 Lis, 14 23:56 ]
nie będę zakładał nowego tematu więc ciągnę dalej co mam
-więc zdemontowałem ALTERNATOR (posiłkowałem się opisem z ocp http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24795 ) + wasze porady .Nie było łatwo ,spręzarkę klimy zdemontowałem ,altek musiałem podważyć łomem bo nie chciał wyjść no i w ruch poszedł WD40 .Zdemontowałem też plastikową osłonę od ICka bo za dużo manewru to wcześcniej nie miałem
-po wyjęciu ALTKA stwierdziłem że jest zapieczony,nie obraca się na sprzęgle (jak w rowerze) tylko chodzi razem z wirnikiem na sztywno
-stwierdziłem też lekkie odchylenia w obrotach ( tak jakby skrzywiła się oś wirnika)
-po próbie odkręcenia sprzęgła alternatora kluczem specjalistycznym i torxem T50 zaniechałem dalszych czynności ( torx ślizgał się po ząbkach sprzęgła ,tak jakby już ktoś tam coś wsadzał i wyrobił ząbki na Torxa ,
-sprzęgło jakie siedzi w altku to INA ,a alternator BOSCHa
chyba oddam altka do mechaniora bo już nie mam pomysłów :roll:SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
Komentarz
-
-
robreg, masz rację .Nie posiadam takiego klucza ,tylko TORXa,
udałem się z ranka do pobliskiego Mechanika i mi pneumatem odkręcił w 10 sekund :szeroki_usmiech , oś wirnika jest prosta więc całe szczęście,sprzęgło zapieczone co w konsekwencji poszło na napinacz i pasek
zostawiłem altek u niego i z nowym sprzęgłem przyjdę (jak dotrze dziś przez kuriera)w celu przykręcenia
i pozostaje mi kupno Spline M10 w przyszłości
[ Dodano: Czw 13 Lis, 14 17:51 ]
zestaw naprawczy gotowy do instalacji ,niestety kurier był za późno i mi mechanior nie dokręci już nowego sprzęgła ,jutro skręcam to wszystko
PODZIĘKOWNIA dla Kolegi z forum Weso za towary
[ Dodano: Sob 15 Lis, 14 09:05 ]
Witam Forumowiczów.
Zmontowałem to wszystko do kupy,czas 3 godzinki ,mały problem z wsadzeniem alternatora na swoje miejsce ale z uporami jest na swoim miejscu
Z czuciem podokręcałem altka,spręzarkę klimy(takie zardzewiałe tulejki miały ok 3mm luzu z korpusem/łapą ) i napinacz ,
Autko chodzi ładnie ,cicho,,alternator ładuje
Pozdrawiam i dzięki za porady
Dołączam foto
[ Dodano: Sob 15 Lis, 14 09:10 ]
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA ! :spoko
SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
Komentarz
-
Komentarz