[O1] Szaleje temperatura.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sylwester_1124
    Classic
    • 2010
    • 30

    [O1] Szaleje temperatura.

    Co to za układy :? Halo Panowie :diabelski_usmiech
  • Kasiunia
    Drive
    • 2009
    • 93

    #2
    [O1] Szaleje temperatura.

    Koledzy, pomóżcie i doradźcie, czy moja diagnoza jest dobra.
    Czy padł/pada mi czujnik temperatury od zegarów?

    Dwa tygodnie temu strzałka szła na połowę dopiero po przejechaniu ponad 20 km w trasie, a potem nawet się cofała, grzanie też było kiepskie. No to co - diagnoza prosta - termostat, który miał już równe cztery lata. Termostat Wahl, Wahltek czy coś takiego, w każdym razie made in Germany i najdroższy w sklepie. Po wymianie tydzień było ok, czyli grzanie piekło, temperatura szła jak kiedyś, po czym dziś.....

    Wszystko ok, strzałka poszła na połowę normalnie, w samochodzie piekło, po czym zerkam na zegary, a strzaleczka leci w dół, do 1/4 wartości, mimo ciągłej jazdy. Po przejechaniu 30 km do pracy, w tym jazda 100 km/h strzałka tak się zatrzymała...

    Czy to czujnik temperatury? Rozumiem, że to ten, co daje sygnał na zegary, nie do ECU (tak w benzynie było). Trudna wymiana? Gdzie on się znajduje?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi, przepraszam, jeśli podobny temat był, ale większość o termostatach, a ja mam nowy...

    WESOŁYCH ŚWIĄT dla wszystkich!

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Kasiunia, Tutaj masz czujnik na 4 pin.. Jeden obwód podaje temp na zegary a drugi do ECU. Lepiej podpiąć jakiś tester i sprawdzić jaką temp. masz na zegarach a jaką widzi ECU i dopiero wymieniać ale tylko ori żeby mieć spokój na dłużej
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Kasiunia
        Drive
        • 2009
        • 93

        #4
        Ok, dzięki.
        Dziś jadę podpiąć się pod kompa, ale na 95% już jest pewność i chyba padł ten obwód na zegary, bo ze spalaniem nie ma różnicy, odpala też ładnie...

        Komentarz

        • mobi65
          Rider
          • 2009
          • 291

          #5
          Re: Szaleje temperatura.

          Zamieszczone przez Kasiunia
          Koledzy, pomóżcie i doradźcie, czy moja diagnoza jest dobra.
          Czy padł/pada mi czujnik temperatury od zegarów?

          Dwa tygodnie temu strzałka szła na połowę dopiero po przejechaniu ponad 20 km w trasie, a potem nawet się cofała, grzanie też było kiepskie. No to co - diagnoza prosta - termostat, który miał już równe cztery lata. Termostat Wahl, Wahltek czy coś takiego, w każdym razie made in Germany i najdroższy w sklepie. Po wymianie tydzień było ok, czyli grzanie piekło, temperatura szła jak kiedyś, po czym dziś.....

          Wszystko ok, strzałka poszła na połowę normalnie, w samochodzie piekło, po czym zerkam na zegary, a strzaleczka leci w dół, do 1/4 wartości, mimo ciągłej jazdy. Po przejechaniu 30 km do pracy, w tym jazda 100 km/h strzałka tak się zatrzymała...

          Czy to czujnik temperatury? Rozumiem, że to ten, co daje sygnał na zegary, nie do ECU (tak w benzynie było). Trudna wymiana? Gdzie on się znajduje?

          Z góry dziękuję za podpowiedzi, przepraszam, jeśli podobny temat był, ale większość o termostatach, a ja mam nowy...

          WESOŁYCH ŚWIĄT dla wszystkich!
          prawdopodobnie masz zimne luty w liczniku http://forum.octaviaclub.pl/files/liczniki2_111.jpg

          Komentarz

          • Kasiunia
            Drive
            • 2009
            • 93

            #6
            A nie czujnik temperatury?
            Te zegary były juz kilka lat temu poprawiane, ale wtedy wskazówki - WSZYSTKIE - opadały całkiem na dół, a teraz swiruje jedna, nigdy całkiem nie opada....

            Wesołych Świat!

            Komentarz

            • michalrh
              Rider
              • 2012
              • 322
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Kasiunia
              A nie czujnik temperatury?
              Te zegary były juz kilka lat temu poprawiane, ale wtedy wskazówki - WSZYSTKIE - opadały całkiem na dół, a teraz swiruje jedna, nigdy całkiem nie opada....

              Wesołych Świat!
              czujnik można sprawdzić VAGiem.
              EDIT:
              G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
              G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

              1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
              a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine
              - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie
              (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62)
              - temperatury należy zanotować.
              - jeżeli temperatury w grupie 007 znacznie (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
              b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments
              - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62)
              - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
              2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
              a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
              b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
              - Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie,
              ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)
              to - uszkodzeniu uległ termostat.
              - jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników
              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

              Komentarz

              Pracuję...