Co to za układy :? Halo Panowie :diabelski_usmiech
[O1] Szaleje temperatura.
Zwiń
X
-
[O1] Szaleje temperatura.
Koledzy, pomóżcie i doradźcie, czy moja diagnoza jest dobra.
Czy padł/pada mi czujnik temperatury od zegarów?
Dwa tygodnie temu strzałka szła na połowę dopiero po przejechaniu ponad 20 km w trasie, a potem nawet się cofała, grzanie też było kiepskie. No to co - diagnoza prosta - termostat, który miał już równe cztery lata. Termostat Wahl, Wahltek czy coś takiego, w każdym razie made in Germany i najdroższy w sklepie. Po wymianie tydzień było ok, czyli grzanie piekło, temperatura szła jak kiedyś, po czym dziś.....
Wszystko ok, strzałka poszła na połowę normalnie, w samochodzie piekło, po czym zerkam na zegary, a strzaleczka leci w dół, do 1/4 wartości, mimo ciągłej jazdy. Po przejechaniu 30 km do pracy, w tym jazda 100 km/h strzałka tak się zatrzymała...
Czy to czujnik temperatury? Rozumiem, że to ten, co daje sygnał na zegary, nie do ECU (tak w benzynie było). Trudna wymiana? Gdzie on się znajduje?
Z góry dziękuję za podpowiedzi, przepraszam, jeśli podobny temat był, ale większość o termostatach, a ja mam nowy...
WESOŁYCH ŚWIĄT dla wszystkich!
-
-
Kasiunia, Tutaj masz czujnik na 4 pin.. Jeden obwód podaje temp na zegary a drugi do ECU. Lepiej podpiąć jakiś tester i sprawdzić jaką temp. masz na zegarach a jaką widzi ECU i dopiero wymieniać ale tylko ori żeby mieć spokój na dłużejVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Re: Szaleje temperatura.
Zamieszczone przez KasiuniaKoledzy, pomóżcie i doradźcie, czy moja diagnoza jest dobra.
Czy padł/pada mi czujnik temperatury od zegarów?
Dwa tygodnie temu strzałka szła na połowę dopiero po przejechaniu ponad 20 km w trasie, a potem nawet się cofała, grzanie też było kiepskie. No to co - diagnoza prosta - termostat, który miał już równe cztery lata. Termostat Wahl, Wahltek czy coś takiego, w każdym razie made in Germany i najdroższy w sklepie. Po wymianie tydzień było ok, czyli grzanie piekło, temperatura szła jak kiedyś, po czym dziś.....
Wszystko ok, strzałka poszła na połowę normalnie, w samochodzie piekło, po czym zerkam na zegary, a strzaleczka leci w dół, do 1/4 wartości, mimo ciągłej jazdy. Po przejechaniu 30 km do pracy, w tym jazda 100 km/h strzałka tak się zatrzymała...
Czy to czujnik temperatury? Rozumiem, że to ten, co daje sygnał na zegary, nie do ECU (tak w benzynie było). Trudna wymiana? Gdzie on się znajduje?
Z góry dziękuję za podpowiedzi, przepraszam, jeśli podobny temat był, ale większość o termostatach, a ja mam nowy...
WESOŁYCH ŚWIĄT dla wszystkich!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KasiuniaA nie czujnik temperatury?
Te zegary były juz kilka lat temu poprawiane, ale wtedy wskazówki - WSZYSTKIE - opadały całkiem na dół, a teraz swiruje jedna, nigdy całkiem nie opada....
Wesołych Świat!
EDIT:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine
- temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie
(jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62)
- temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znacznie (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments
- poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62)
- jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie,
ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)
to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujnikówbył: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
Komentarz