W trakcie jazdy odłącza mi turbinę lub wysypuje błąd emission workshop. Mechanik powiedział, że są zapieczone kierownice. Zamierzam wysłać turbo do regeneracji najlepiej na Podkarpaciu. Jakie zakłady specjalizujące się w tym polecacie ? Czy podczas regeneracji zajmują się tylko i wyłącznie tymi kierownicami czy robią full serwis ? Kolejna sprawa silnik to ALH po chipie, zastanawiałem się czy nie zamienić turbiny na mocniejszą, ale czy to ma sens ? Nie chce silnika szybko zaj... a i spalanie żeby nie było zbyt wysokie.
Podaje te bo słyszałem dobre opinie.
Generalnie proces naprawy możesz dogadać z osobą naprawiającą... kwestia telefonu. Większe turbo zawsze lepsze Ładuj z ASZ + korekta i będziesz na pewno zadowolony
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
jesli tylko geometria turbiny to moim zdaniem glupota dawac do regeneracji, wyczysc i daj sobie spokoj z niepotrzebnymi kosztami, to naprawde nie ma sensu, ale oczywiscie trzeba to rzetelnie sprawdzic. Ja jak pierwszy raz to zlapalem to tez odrazu forum i co "regeneracja" gdzie tanio za 800 stowek porzadnie za 1500 zrobie, mechanik odrazu powiedzial zeby sie nie pakowac w koszta, sprawdzil trubo zdrowe tylko kierownice zapieczone + gruszka przyrdzewiala, gruszki nie wymienilem z braku kasy, truebo wyczyscilem bo okazalo sie w dobrym stanie, co prawda po ponad roku sie powtorzylo ale, jak wspomnialem gruchy nie wymienilem dopiero pozniej to uczynilem i powtornie wyczyscilem turbo, auto zostalo sprzedane i z tego co wiem turbo lata (a mialo ponad 280 kkm), a dodam jeszcze ze ja jezdzilem na krotkich dystansach wiec kierownice mialy sposobnosc by sie zapiec (dlatego kupilem benzyne )
U mnie grucha jest nowa, niedawno wymieniłem, a z tymi zapieczonymi kierownicami to bede probowal cos zrobić zeby nie pchac sie w koszty tak jak piszesz, ale jesli nie bedzie pomagalo to w koncu czas zrobic to turbo. Jak jezdze z tym bledem i odcietym turbo to silnik mocno cierpi ?
Ja już wielokrotnie z syf który zatrzymuje turbo pochodzi z przepalonego oleju z części zimnej turbo. Czyszczenie w takim wypadku jest na 3-6 m-cy. Przy czyszczeniu też warto się przyjrzeć bieżni w muszli turbo czy nie ma rys od łopatek zmiennej geometrii. W obu przypadkach trwałym rozwiązaniem problemu jest naprawa turbo lub wymiana.
soberowy, tak jak pisalem trzeba sprawdzic turbo, jak jest zdrowe to czyscic, u mnie mimo niesprawnej gruchy i miejskiej jazdy po czyszczeniu turbo chodzilo prawie rok, pozniej jak sie znow zaczelo to wyczyscilem i juz gruche podmienilem na nowa, tylko jak wspomnialem moje turbo bylo pozatym zdrowiutkie.
tam wszedzie regeneruja tylko malo ktory dobrze, ale jest napewno dobry zaklad do ktorego wysylaja nasi mechanicy turbiny, jednak nie nalezy do tanich, cos jak Turbo Tec z Jaworzna cenowo.
Zdecydowałem, że nie będę regenerował. Zbyt dużo opinii przeczytałem, że zależy jak się trafi a "regeneracja" i tak lekko ponad 1000zł kosztuje a nowe turbo w granicach 2k. Wolę poczekać i dozbierać kasę na nowe. Dzięki za sugestie
Można jak najbardziej regenerować pod warunkiem dobrego wyważenia doważenia turbiny i regulacji zmiennej geometri na maszynach Cimata, czyli pomiar rzeczywistych przepływów powietrza przez turbinę. Nie wiele serwisów takie urządzenia posiada , ale jak turbo serwis ma to na pewno zrobią turbinę nie gorszą jak nowa. Oczywiści przy zastosowaniu oryginalnych części Meletta to podstawa inne zamienniki nic nie warte. Na tych maszynach można też przeprowadzić tuning zwiększając koło kompresji i badając ile powietrza faktycznie więcej pompuje.
jesli byś jednak regenerował to polecam mielec, dużo osób tam oddaje i jak na razie wszyscy zadowoleni
Popieram, 93kkm po regeneracji i 85kkm po chipie i chodzi ładnie.
Tylko raz przy minus 15 stopniach na autostradzie straciła moc, po restarcie chodzi dobrze.
Komentarz