[O1] Dziwny problem z abs'em O1 Tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anulka24k1
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Dziwny problem z abs'em O1 Tdi

    3'' nie za dużo?? Sam bede do siebie robił dp, i sie zastanawiam teraz czy robić 2,5'' czy 3. Odczucia jakieś pozytywne po montażu sa?? Z tym tłumikiem to chyba za cicho nie bedzie ogólnie z chęcią bym sie spotkał kiedyś i obadał Twojego RSa. Jakie masz literki w rejestracji na końcu??EE?? :wink:
  • Krzylu
    Rider
    • 2008
    • 256

    #2
    [O1] Dziwny problem z abs'em O1 Tdi

    Witam

    mam nieco dziwny problem z abs'em,mianowicie po przekroczeniu 20kmh zapala się lampka ABS po czym gdy prędkość spadnie poniżej 20kmh kontrolka gaśnie.
    Podłączyłem vag i zero błędów nic nie wyskakuje.
    W kanale 001 wszystkie prędkości są identyczne przy jeździe na wprost,natomiast w kanale 002 pierwsze i drugie okno maja wartość 1 ,pozostałe dwa mają wartość 0.
    Stało się to po tym jak wpadłem w dużą dziurę ale tylko jednym kołem i to przednim od strony kierowcy.
    Sprawdziłem czy wtyczki nie są luźne ale nie są.
    Może ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • dj1910
      Ambiente
      • 2014
      • 166

      #3
      żaden ze mnie mechanior, ale stawiam że padł czujnik abs albo jakiś od mierzenia prędkości obrotowej koła

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        dj1910, jakby czujnik był całkowicie uwalony to by kontrolka nie gasła.
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1087
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Na początek warto wyczyścić, oraz sprawdzić czy nie pogięta/pęknięta, tarczę (tą z "dziurkami") wspołpracującą z czujnikiem ABS. Możliwe że tam dużo brudu.

          Komentarz

          • Krzylu
            Rider
            • 2008
            • 256

            #6
            chyba się nie obejdzie bez ściągania tarcz i sprawdzenia koronki od abs.Ciekawe czy da rade dokupić jeśli będzie uszkodzona.

            Komentarz

            • Pixon
              Rider
              • 2013
              • 541
              • Fabia (NJ3)

              #7
              Nie, ona jest dostępna tylko jako komplet z całą piastą
              Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

              Komentarz

              • wujamateo
                Drive
                • 2014
                • 69

                #8
                Krzylu, może spróbuj najpierw zmienić ten czujnik absu,może coś w nim wewnątrz się w jakiś sposób uszkodziło,albo wyczyścić i sprawdzić tą koronkę czy jest cała. W ostateczności cały komplet piasty wymienić.

                Komentarz

                • Krzylu
                  Rider
                  • 2008
                  • 256

                  #9
                  Tak tylko którą?jak nie wyskakuje żaden błąd na vagu
                  od czego zacząć przód czy tył ?
                  :shock:

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Odczytaj błędy z modułu ABS - na poczatek...
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • d00lar
                      Rider
                      • 2014
                      • 366

                      #11
                      ewent spr poziom powietrza w kołach
                      jak któreś ma mniej to taki objaw też może być
                      czipek by me >140 kucy
                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                      Komentarz

                      • Krzylu
                        Rider
                        • 2008
                        • 256

                        #12
                        Zamieszczone przez przemik
                        Odczytaj błędy z modułu ABS - na poczatek...

                        Podłączałem juz vaga,wchodziłem w ABS i zero błędów nawet starych niema.Chyba że wchodzę nie tam gdzie trzeba :?

                        ewent spr poziom powietrza w kołach
                        jak któreś ma mniej to taki objaw też może być
                        Podjadę i sprawdzę

                        Najgorsze jest to,że ciągle piszczy.Jest możliwość wyłączenia tego piszczyka?


                        wyskoczył błąd ale w silniku związany z ABS

                        18057-Powertrain data bus:missing message from ABS controller
                        P1649 35-10 intermittent

                        Komentarz

                        • d00lar
                          Rider
                          • 2014
                          • 366

                          #13
                          o lol
                          to może to kontrolka od ręcznego !? ona piszczy jak sie jedzie powyżej 20
                          jesteś pewny że to od abs ? ona nie piszczy przynajmniej u mnie....

                          a sprawdzałeś poziom płynu hamulcowego ?
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz

                          • Krzylu
                            Rider
                            • 2008
                            • 256

                            #14
                            sprawdzony poziom wszystko jest na miejscu.
                            Ręczny nawet jak zaciągnięty byłby to nie piszczy,moja octavia to rocznik 98 takich cudów w niej nie uświadczysz jak jakieś sygnały dzwiękowe itp :helm

                            Komentarz

                            • vokotibi
                              Classic
                              • 2015
                              • 8

                              #15
                              bezpiecznik od abs-u na aku, a raczej jego konektory.
                              Pierwsza rzecz do sprawdzenia

                              Komentarz

                              • d00lar
                                Rider
                                • 2014
                                • 366

                                #16
                                raczej jakieś błędy by były jak by bezpieczniki
                                ale sprawdzić nie zaszkodzi

                                zerknij - też mialem taki problem tyle ze nie piszczało
                                ale u mnie zapalała sie powyzej 20/h a potem gasła dopiero po zgaszeniu silnika
                                czipek by me >140 kucy
                                OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                Komentarz

                                • Krzylu
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 256

                                  #17
                                  Sprawa załatwiona wszystko działa jak należy.
                                  Poszedłem za waszą radą i sprawdziłem instalacje bezpieczników przy aku nie była zaśniedziała ale było pełno syfu/brudu
                                  Oczyściłem masę na podszybiu i pod podstawą aku.
                                  Chodzi nie piszczy śmiga :kufel :kufel
                                  Dzięki,pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • wujamateo
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 69

                                    #18
                                    odnośnie tego piszczenia od ręcznego, to miałem tak, że jak zapaliłem samochód to cały czas miałem zapaloną kontrolkę od absu,a jak przekroczyłem 20km/h to piszczała i zaczęła mrugać się kontrolka od ręcznego, myślałem, że to jakiś czujnik od ręcznego. Co się okazało, podpiąłem kompa , wyrzucił błąd na tylnym lewym kole, wymieniłem czujnik absu, złożyłem i jak za wskazówkami po przejechaniu kilkuset metrów błąd absu, powinien zniknać, ale jednak był nadal, tylko nie piszczała i nie mrugała się kontrolka od ręcznego. Kolejne podpięcie pod kompa, czujnik tyłu prawy, wymieniony i po przejechaniu kilkuset metrów wszystko śmiga od kilku ładnych miesięcy.
                                    Wniosek jeden, jeśli miga i piszczy kontrolka od absu, a płyn jest ok, to może to świadczyć, przynajmniej jak w moim przypadku, że padł więcej niż 1 czujnik absu. Może się to komuś przyda

                                    Komentarz

                                    Pracuję...