Mam problem z gubieniem oleju. Nie widzę żeby samochód nadmiernie kopcił - ale ostatnio na 10000 km dolewałem dwa razy po 1 litr oleju w odstępach ok 5 tys km. Mój silnik to 1.9 tdi 110 km 270 000. Samochodem jeżdżę 7 lat. Wcześniej nie było widać ubytków oleju. Wymieniałem regularnie co 10000 km.
Nagrałem film jak wygląda mój silnik ostatnio. Ściągnąłem osłonę i stan jest niestety taki:
1.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hB5bS8VQ6jE[/youtube]
Od strony kolektora wydechowego, zaworu EGR i chłodnicy oleju widać wycieki. Jakieś sugestie. Nadmienię że w ostatnich dniach mam coraz częstsze wchodzenie w tryb serwisowy turbiny.
Dziękuję za sugestię - przymierzałem się do wymiany rozrządu bo przejechałem już 100 000 km - więc może od razu jakoś bym zaradził z tym olejem.
2smarcz, na samym początku odepnij odmę od wlotu powietrza i puść wężem do butelki w ten sposób weliminujesz wydostawanie sie oleju przez odme. (Pamietaj o zatkaniu dziury w przewodzie powietrza). Jezeli odma jest sprawna nie powinna puszczac oleju. W miedzyczasie należałoby wyczyscic uklad dolotowy wraz z intercoolerem, by weliminowac ewentualną nieszczelnosc turbiny, ktora moze wtłaczać olej w tenże układ. Moim zdaniem, to sa podstawowe rzeczy, ktore nalezy wykonać.
Po przejechanym 1000 km od czyszczenia EGRu wniosek jest następujący: cieknie z niego i to ciurkiem.
Zastanawiam się od czego zaczeła się ta usterka. Czy regeneracja turbiny w czymś pomoże.
smarcz, trzeba było od razu zastosować się do moich wskazówek. Samo czyszczenie na nic się zdało, skoro nie odłączyłeś odmy od przewodu doprowadzającego powietrze.
Komentarz