Gubie olej - 1 litr na ok 5 tys km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kris34
    Classic
    • 2010
    • 14

    Gubie olej - 1 litr na ok 5 tys km

    rafik11, poszła.
    Viv
  • smarcz
    Classic
    • 2008
    • 14

    #2
    Gubie olej - 1 litr na ok 5 tys km

    Mam problem z gubieniem oleju. Nie widzę żeby samochód nadmiernie kopcił - ale ostatnio na 10000 km dolewałem dwa razy po 1 litr oleju w odstępach ok 5 tys km. Mój silnik to 1.9 tdi 110 km 270 000. Samochodem jeżdżę 7 lat. Wcześniej nie było widać ubytków oleju. Wymieniałem regularnie co 10000 km.

    Nagrałem film jak wygląda mój silnik ostatnio. Ściągnąłem osłonę i stan jest niestety taki:
    1.
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hB5bS8VQ6jE[/youtube]

    2.
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=556_jfl0UEM[/youtube]

    3.
    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yL_pPFpa6Uc[/youtube]

    Od strony kolektora wydechowego, zaworu EGR i chłodnicy oleju widać wycieki. Jakieś sugestie. Nadmienię że w ostatnich dniach mam coraz częstsze wchodzenie w tryb serwisowy turbiny.

    Dziękuję za sugestię - przymierzałem się do wymiany rozrządu bo przejechałem już 100 000 km - więc może od razu jakoś bym zaradził z tym olejem.

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3778
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Wykonać diagnostykę.
      Poczytaj o hasłach: czyszczeniu dolotu, egr-a, odmy, zmiennej geometrii. Jest o tym na forum. Posłuż się http://forum.octaviaclub.pl/search.php
      Na zachętę jeden z tematów http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • alfik3000
        Drive
        • 2011
        • 95

        #4
        2smarcz, na samym początku odepnij odmę od wlotu powietrza i puść wężem do butelki w ten sposób weliminujesz wydostawanie sie oleju przez odme. (Pamietaj o zatkaniu dziury w przewodzie powietrza). Jezeli odma jest sprawna nie powinna puszczac oleju. W miedzyczasie należałoby wyczyscic uklad dolotowy wraz z intercoolerem, by weliminowac ewentualną nieszczelnosc turbiny, ktora moze wtłaczać olej w tenże układ. Moim zdaniem, to sa podstawowe rzeczy, ktore nalezy wykonać.
        Moje auto
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897
          • Octavia I (1U2)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Jak nie ma widocznych przeciekow to oprocz powyzszych sugestii zalac porzadny syntetyk. (patrz watek o olejach)
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Przecież widać, że z EGR sie wali olej ciurkiem... Mnie to pachnie puszczającym turbo albo odma, ale raczej stawiam to pierwsze.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • smarcz
              Classic
              • 2008
              • 14

              #7
              Wczoraj rozebrałem trochę kilka rzeczy i nagrałem film. Wyczyściłem także dekiel silnika i będę obserwować czy pojawiają się nowe wycieki.

              Poniżej przedstawiam linki do kolejnych fimów:
              1. przed czyszczeniem


              2. po czyszczeniu


              Dostałe się także do turbiny - niestety kierownica ani drgnie. Próbowałem ją rozruszać - bez efektów.

              Mam pytanie - czy olej może się wydostawać z pod chłodnicy oleju na silniku. Na filmie nr 1 - nagrałem widoczny wylew. Co o tym sądzicie?

              Dziękuję za informacje.

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3778
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Zamieszczone przez smarcz
                czy olej może się wydostawać z pod chłodnicy oleju na silniku
                Tak. Dość częsta przypadłość wiekowych silników. Do wymiany dwie uszczelki (nad i pod chłodnicą).
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • smarcz
                  Classic
                  • 2008
                  • 14

                  #9
                  Po przejechanym 1000 km od czyszczenia EGRu wniosek jest następujący: cieknie z niego i to ciurkiem.
                  Zastanawiam się od czego zaczeła się ta usterka. Czy regeneracja turbiny w czymś pomoże.

                  A może szukać innych przyczyn?
                  Dziękuję

                  [ Dodano: Czw 19 Lut, 15 00:19 ]
                  Trochę jeszcze poszperałem na forum i wykonam to co w tym linku:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...odma&start=150

                  Zastanawiam sie tylko dlaczego wcześniej mi tak nie syfiło. No i dlaczego tak duże ubytki oleju? Może jeszcze coś?
                  Dziękuję za podpowiedzi

                  Komentarz

                  • samtech84
                    Elegance
                    • 2008
                    • 988
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Przy uruchomionym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy wali z otworu olejejm i spalinami.

                    Przy tak zasyfionej odmie podejrzewałbym problem z uszczelnieniem na tłokach.

                    Komentarz

                    • alfik3000
                      Drive
                      • 2011
                      • 95

                      #11
                      smarcz, trzeba było od razu zastosować się do moich wskazówek. Samo czyszczenie na nic się zdało, skoro nie odłączyłeś odmy od przewodu doprowadzającego powietrze.
                      Moje auto
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4247
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        alfik3000, dobrze gadasz

                        A po odkręceniu korka wlewu oleju duże są przedmuchy :?:

                        [ Dodano: Pią 20 Lut, 15 10:05 ]
                        Oczywiście na odpalonym silniku :roll:
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        Pracuję...