[O1] pisk z okolic paska klinowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartoszklos1
    Classic
    • 2019
    • 11
    • Octavia II (1Z3)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    [O1] pisk z okolic paska klinowego

    aksia89, mówisz ze ciężko ci wybrać za dużo tego nie ......
  • bartoszklos1
    Classic
    • 2015
    • 10

    #2
    [O1] pisk z okolic paska klinowego

    witam ponownie kolegów za niedługo będe stałym bywalcem usterek mechanicznych
    ale do rzeczy: odkąd tylko kupiłem autko dochodziły piski spod maski - okolice paska klinowego (piski i jakieś chrobotanie lecz tylko na wolnych obrotach wystarczy lekko dodać gazu i wszystko znika), przy skręcaniu kołami na asfalcie wyje strasznie i piszczy ale wystarczy dodać troszkę gazu i przestaje, a na alternatorze widać czarny pył, tak jakby z tego paska wielorowkowego i oczywiście podskakuje napinacz (patrząc na rolkę napinacza to podskakuje tak na oko 5mm) i teraz pytanie za 100 pkt: - za co się zabrać? ściągne pasek i czy da sięrozpoznać czy jest jakas wada np łożyska altka? czy może problem tkwi w pompie wspomagania? lub napinaczu? da się to sprawdzić jakoś? nigdy takich rzeczy nie diagnozowałem dlatego przed rozbiórką wole Was dopytać może ktoś miał podobny defekt

    Komentarz

    • LaurinKlement
      Drive
      • 2014
      • 59
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Łożysko alternatora + wyślizgany pasek

      Dzisiaj miał podobnie mój ojciec w sharanie 1.9 TDI. Zaczęło się nagle. Najbardziej to na postoju jak kręcił kołami na wolnych obrotach to się działa masakra z paskiem napędzającym alternator. Po wymianie wyżej wymienionych części, auto śmiga jak laleczka.
      Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

      Komentarz

      • utek
        Elegance
        • 2007
        • 867
        • Superb II combi (3T5)
        • APK 2.0 MPI 115 KM

        #4
        No to wskazuje na pompę wspomagania. Płyn jest?

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          bartoszklos1, Po mojemu to łożysko pompy wspomagania
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • bartoszklos1
            Classic
            • 2015
            • 10

            #6
            płyn jest pod maxa i nic tam nie bulgota ani nic nie ubywa. jak zdejmę pasek da się sprawdzić łożysko altka lub pompy? bo bez pewności to ja se mogę wymieniać po kolei

            Komentarz

            • maniek79
              Classic
              • 2014
              • 8

              #7
              po mojemu jak masz płyn od wspomagania na altku to własnie na pompie łozysko pada czy przepuszcza płyn,,,a skrecajac na maxa pompa wyje i tu raczej bym szukał

              Komentarz

              • LaurinKlement
                Drive
                • 2014
                • 59
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Po ściągnięciu paska jeżeli się znasz i wiesz o co kaman to sprawdzisz i sprzęgiełko alternatora i koło na pompie wspomagania i sam pasek sprawdzisz oczami rękami czy nie jest spękany, wyślizgany

                Też z ojcem obstawialiśmy pompę lub/i maglownicę ale maglownica sucha, płyn na full. Mój mechanior diagnoza, wymiana i hula wszystko.
                Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM

                Komentarz

                • bartoszklos1
                  Classic
                  • 2015
                  • 10

                  #9
                  no właśnie o to mi chodzi, auta mam może z 11 lat ale takich rzeczy jeszcze nigdy nie robiłem - zdejmę pasek i zobaczę czy gdzieś się dzieje coś niepokojącego, tylko gorzej jak żadnych luzów lub hałasów się nie doszukam - dlatego wolałem się z Wami skonsultować - może już to przechodziliście? jak będzie luz na pompie to wiadomo aut i po temacie

                  [ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:05 ]
                  no i wszystko jasne dzisiaj zobaczyłem minimalne drgania kola pasowego pompy wspomy i faktycznie łożysko się musi kończyć

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #10
                    Do sprawdzenia jeszcze napinacz i jego rolka i sprzegiełko altka
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • lukasz_vip
                      Drive
                      • 2009
                      • 70

                      #11
                      Polecam sprawdzić jeszcze koło pasowe wału. U mnie jak się wyrobiło w AFN to też piszczało.
                      Życie to nie je..bajka

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1086
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Pisałem już o tym kilka razy. Plastykową rurkę o wewnętrznej średnicy około 8 mm, i długości około 1m, jednym końcem do ucha, a drugim w badane miejsce. Doskonale słychać pracę wszystkiego, co się porusza ruchem obrotowym lub posuwisto zwrotnym, a więc łożyska, zawory, wtryskiwacze, itp. Stetoskop lekarski może był by lepszy, ale chyba mało kto go ma, no i może szkoda by go było, gdyby nie chcący wpadł np. pod pasek wielorowkowy.

                        Komentarz

                        • bartoszklos1
                          Classic
                          • 2015
                          • 10

                          #13
                          kolego Marian 2 dzięki za podpowiedź metodą słuchową sprawdzę następnym razem jak będe miał czas, dopiero teraz to przeczytałem więc już nic nie zrobię. dzisiaj zdjąłem pasek (silnik wtedy chodzi bez szmerów) i jedyne co zauważyłem to luz osiowy na pompie wspomagania max 1mm ale może tak ma być? koło pasowe się nie kantuje tylko względem osi jest luz, i na napinaczu delikatny luz oraz lekki chrobot gdy zakręce ręcznie rolką napinacza, więc jednak chyba zacznę od wymiany napinacza (podczas pracy silnika podskakuje)
                          Marian 2, a jak można dojść do tego czy to te koło wału? przy włączonym silniku chodzi idealnie równiutko (ale tak na oko , na alternatorze też ręcznie nie da się wyczuć żeby był jakiś luz :?

                          [ Dodano: Pią 27 Lut, 15 13:25 ]
                          koledzy problem już rozwiązany zacząłem od alternatora i na tym się skończyło - sprzęgło jednokierunkowe stało, więc to mam zrobione wymieniłem przy okazji rolke napinacza i pasek i teraz ładnie hula nic nie piszczy, dzięki za podpowiedzi

                          Komentarz

                          Pracuję...