aksia89, mówisz ze ciężko ci wybrać za dużo tego nie ......
[O1] pisk z okolic paska klinowego
Zwiń
X
-
[O1] pisk z okolic paska klinowego
witam ponownie kolegówza niedługo będe stałym bywalcem usterek mechanicznych
ale do rzeczy: odkąd tylko kupiłem autko dochodziły piski spod maski - okolice paska klinowego (piski i jakieś chrobotanie lecz tylko na wolnych obrotach wystarczy lekko dodać gazu i wszystko znika), przy skręcaniu kołami na asfalcie wyje strasznie i piszczy ale wystarczy dodać troszkę gazu i przestaje, a na alternatorze widać czarny pył, tak jakby z tego paska wielorowkowego i oczywiście podskakuje napinacz (patrząc na rolkę napinacza to podskakuje tak na oko 5mm) i teraz pytanie za 100 pkt: - za co się zabrać? ściągne pasek i czy da sięrozpoznać czy jest jakas wada np łożyska altka? czy może problem tkwi w pompie wspomagania? lub napinaczu? da się to sprawdzić jakoś? nigdy takich rzeczy nie diagnozowałem dlatego przed rozbiórką wole Was dopytać może ktoś miał podobny defekt
-
-
Łożysko alternatora + wyślizgany pasek
Dzisiaj miał podobnie mój ojciec w sharanie 1.9 TDI. Zaczęło się nagle. Najbardziej to na postoju jak kręcił kołami na wolnych obrotach to się działa masakra z paskiem napędzającym alternator. Po wymianie wyżej wymienionych części, auto śmiga jak laleczka.Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM
Komentarz
-
-
bartoszklos1, Po mojemu to łożysko pompy wspomaganiahttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Po ściągnięciu paska jeżeli się znasz i wiesz o co kaman to sprawdzisz i sprzęgiełko alternatora i koło na pompie wspomagania i sam pasek sprawdzisz oczami rękami czy nie jest spękany, wyślizgany
Też z ojcem obstawialiśmy pompę lub/i maglownicę ale maglownica sucha, płyn na full. Mój mechanior diagnoza, wymiana i hula wszystko.Octavia 1 Laurin&Klement 1.9 TDI 110KM
Komentarz
-
-
no właśnie o to mi chodzi, auta mam może z 11 lat ale takich rzeczy jeszcze nigdy nie robiłem - zdejmę pasek i zobaczę czy gdzieś się dzieje coś niepokojącego, tylko gorzej jak żadnych luzów lub hałasów się nie doszukam - dlatego wolałem się z Wami skonsultować - może już to przechodziliście? jak będzie luz na pompie to wiadomo aut i po temacie
[ Dodano: Pon 16 Lut, 15 20:05 ]
no i wszystko jasne dzisiaj zobaczyłem minimalne drgania kola pasowego pompy wspomy i faktycznie łożysko się musi kończyć
Komentarz
-
-
Pisałem już o tym kilka razy. Plastykową rurkę o wewnętrznej średnicy około 8 mm, i długości około 1m, jednym końcem do ucha, a drugim w badane miejsce. Doskonale słychać pracę wszystkiego, co się porusza ruchem obrotowym lub posuwisto zwrotnym, a więc łożyska, zawory, wtryskiwacze, itp. Stetoskop lekarski może był by lepszy, ale chyba mało kto go ma, no i może szkoda by go było, gdyby nie chcący wpadł np. pod pasek wielorowkowy.
Komentarz
-
-
kolego Marian 2 dzięki za podpowiedź metodą słuchowąsprawdzę następnym razem jak będe miał czas, dopiero teraz to przeczytałem więc już nic nie zrobię. dzisiaj zdjąłem pasek (silnik wtedy chodzi bez szmerów) i jedyne co zauważyłem to luz osiowy na pompie wspomagania max 1mm ale może tak ma być? koło pasowe się nie kantuje tylko względem osi jest luz, i na napinaczu delikatny luz oraz lekki chrobot gdy zakręce ręcznie rolką napinacza, więc jednak chyba zacznę od wymiany napinacza (podczas pracy silnika podskakuje)
Marian 2, a jak można dojść do tego czy to te koło wału? przy włączonym silniku chodzi idealnie równiutko (ale tak na oko, na alternatorze też ręcznie nie da się wyczuć żeby był jakiś luz :?
[ Dodano: Pią 27 Lut, 15 13:25 ]
koledzy problem już rozwiązany zacząłem od alternatora i na tym się skończyło - sprzęgło jednokierunkowe stało, więc to mam zrobione wymieniłem przy okazji rolke napinacza i pasek i teraz ładnie hula nic nie piszczy, dzięki za podpowiedzi
Komentarz
-
Komentarz