Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie i zamulanie silnika 2.0 8v

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie i zamulanie silnika 2.0 8v

    Zamieszczone przez Gregor7
    Jeżeli chodzi o amorki to wybór był prosty KAYABA nr 344459
    Czy te amory są dłuższe od stamdardowych :?:

  • #2
    Szarpanie i zamulanie silnika 2.0 8v

    Witam, z góry przepraszam za ewentualne błędy gdyż jestem nowy na forum.
    Mój problem jest ze skodą octavia 2.0 8v narazie bez gazu, a mianowicie auto szarpie przy próbie dynamicznego przyspieszcznia w szczególnosci na 2 i 3 biegu i w szczególności na zimnym silniku, jesli jest rozgrzany też, lecz troche mniej, nieraz szarpie nieraz nie. Druga sprawa to taka, ze silnik tak jakby muli przy mocniejszym wciśnięciu gazu, wygląda to tak jakby lepiej przyspieszał przy mniej wciśniętym gazie, a po wciśnięciu mocniej przymula, zaczyna dopiero sie jakos kręcić powyżej 3500 - 4000 obrotów - wtedy jest wszystko ok.
    Trzecia sprawa to troche dużo pali coś około 12 - 13 litrów na 100 km ale to jest może normalne, aczkolwiek wydaje mi sie że powinien chociażby w tej 10 sie zmiescic.
    Jaka może być przyczyna opisanych problemów?
    Dodam ze na dniach wymieniłem świece i przewody więc to możnaby wykluczyc.
    Pozdrawiam, licze na pomoc z waszej strony

    Komentarz


    • #3
      Qwerty499, na początek zasugerowałbym najtańsze, czyli sprawdzenie/wymiana filtra paliwa, powietrza, wlanie do baku preparatu do czyszczenia wtrysków, np. STP... można nawet w Tesco kupić, choć tam jest stosunkowo drogi.... w sklepach moto kosztuje do 16 zł.
      sczytaj błędy, czy czasem jakiś nie wyskoczył. Sprawdź i ewentualnie przeczyść przepustnicę. Są aerozole dobre do tego... np.:

      Captcha

      lub

      Page not found - K2

      Ja klapę przepustnicy czyszczę przynajmniej raz do roku. Lubi się syfem zaklejać.

      Jaki masz przebieg?
      Może któraś sonda dogorywa... ale to by trzeba vagiem sprawdzić... jeśli nie posiadasz to popytaj na forum.... jest gdzieś wątek, w którym polecają się z kabelkiem w różnych miastach/okolicach.

      Komentarz


      • #4
        Dzieki za odpowiedz. Przebieg to 210 tys i jest raczej oryginalny filrt powietrza wymieniony juz dawno a filtr paliwa wymienie w najblizszym czasie i wyczyszcze przepustnice, auto jest po stluczce juz naprawione jesli ma to jakies znaczenie. Pozdrawiam

        [ Dodano: Czw 16 Kwi, 15 13:57 ]
        Jeszcze mam pytanie odnosnie czyszczenia przepustnicy, z demontarzem i wyczyszczeniem raczej nie bedzie problemu, tylko czy po ponownym zamontowaniu nie trzeba bedzie robic jakies nastawy czy cos w tym stylu?

        Komentarz


        • #5
          Sprawdź jeszcze drożność odmy.

          Komentarz


          • #6
            utek, racja... mogła się zapchać.... ale to i tak wyjdzie przy rozbieraniu węży żeby się dostać do przepustnicy.
            Qwerty499, poniżej masz listę osób, które zrobią Ci adaptację za przysłowiowego browarka 8)

            Forum - Octavia Club Polska

            [ Dodano: Czw 16 Kwi, 15 19:32 ]
            A tu masz krok po kroku adaptację ze strony adako:

            Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS®

            Komentarz


            • #7
              układ dolotowy począwszy od filtra powietrza obudowy poprzez rury odmy itd do samej przepustnicy jest nowy bo był popękany i podziurawiony. w sumie przed wymiana szarpał jak cholera, że nie dało sie prawie w ogole jezdzic, chodzi o to że problem jeszcze delikatnie został i tak mysle co jeszcze mogłoby byc nie tak z nim. Moglibyscie mi zapodać jakąs fotke czy coś jak wygląda część tego układu przed filtrem powietrza? Bo wydaje mi sie ze tam powinna być jeszcze jakaś część a u mnie wygląda to jak ucięta rura i niewiem czy przez to nie łapie za dużo powietrza.

              Komentarz


              • #8
                Rura kończy się w okolicy akumulatora, od strony błotnika. Zakończona jest taką jakby "złączką" wykorzystywaną do montażu dalszej części, ale ma to zastosowanie w dieslu.

                Komentarz


                • #9
                  własnie jeden znajomy powiedział mi tez ze to nie ma znaczenia.
                  Dzisiaj zaobserwowałem fajną sprawe tzn auto jakby samo sie naprawiło przestało całkowicie szarpać itd jest troche żwawsze, a obroty na biegu jałowym spadły z 1100 do 900-850. Czy to możliwe że auto sie odmuliło? dodam że wcześniej dostało troche po gazie na trasie.

                  Komentarz


                  • #10
                    Qwerty499, wiadomo co z twoim autem bo mam ten sam problem tylko nic sie nie odmuliło

                    Komentarz


                    • #11
                      Zobacz przepustnice. Umyj i zrób adaptacje. I najlepiej jak byś miał możliwość podmiany przepływomierza. W tym silnikach wysiada przepływomierz, przepustnica albo sonda lambda. Oraz mają zajebiście czuły układ zapłonowy.
                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                      Komentarz


                      • #12
                        i jak się zakończyła sprawa? u mnie dziś pomogła wymiana świec. 15 kkm okazało się dla nich okresem całkowitego rozpadu, jeśli chodzi o jazdę na gazie. :P objawy były niemal identyczne, tyle że spalanie było w normie.
                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam.
                          Panowie u mnie ten sam problem się pojawił 2.0 MPI AZJ w Octavii I.

                          Objawy na zimnym silniku.
                          Szarpie przy mocniejszym przyspieszaniu z dołu na biegach 1,2,3, miga check przy tym, także na 4 i 5 biegu szarpie przy przyspieszaniu ale im wyższe obroty tym mniej czuć szarpanie.

                          Na rozgrzanym silniku.
                          Objawy nasilone, mocniejsze szarpanie, miga check nawet na wolnych obrotach, przerywa i trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, duży spadek mocy, ciężko wręcz ruszyć z miejsca.

                          Zimny czy ciepły bez znaczenia benzyna czy LPG.

                          Komputer pokazuje wypadanie zapłonu najczęściej na 1 lub 2 cylindrze.
                          Wymienione świece na nowe dedykowane do silnika AZJ, NGK V-LINE 34 PZFR5D-11, kable WN nowe NGK, cewka zapłonowa nowa NGK u2011.
                          Podmieniałem 3 cewki zapłonowe, TEMIC (chyba idzie na 1 montaż), zamiennik firmy CAMBIARE, no i teraz założyłem NGK i na wszystkich to samo. Na starym temicu wyrzucało błędy losowo na wszystkich 4 cylindrach, ale obudowa cewki jest mocno już spękana.
                          Problem więc leży gdzieś w innym miejscu a jego intensywność z dnia na dzień jakby się pogłębia. Jeszcze parę dni temu na zamienniku cewki (CAMBIARE) jakoś się turlałem.
                          Wczoraj zamonotowałem świece i nową cewkę ngk i dziś po rozgrzaniu silnika jest już naprawdę dramat.
                          Coś ewidentnie się "rozłazi" w expresowym tempie.
                          Z mechanikiem dopiero udało się umówić na przyszły tydzień pod koniec.
                          Doradźcie coś bo skończyły mi się pomysły.
                          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                          Spalanie - Motostat.pl
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            Brałeś pod uwagę lanie wtrysków LPG ? Im chłodniej tym objaw będzie się nasilał . Reduktor na bank szczelny ?

                            Komentarz


                            • #15
                              Auto zimne od wczorajszego popołudnia. Temperatura katalizatora - 50 stopni. Minus 50. Czy to nie walnięta sonda? Czy to ona takie cuda wyprawia?
                              Załączone pliki
                              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                              Spalanie - Motostat.pl
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                A tej grupy nie podgląda się na rozgrzanym silniku ? Sonda działa i steruje od pewnej temperatury . Tu kuleje również na zimnym . Może jednak nieszczelność w dolocie ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Przed chwilą z ciekawości podpiąłem swoje BFQ . Temperatura na zimnym w 034 minus 35 stopni . Więc to raczej fałszywy trop .

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    EGR masz zaślepiony ?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                      EGR masz zaślepiony ?
                                      W AZJ nie ma EGR.
                                      Sławek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                                        Przed chwilą z ciekawości podpiąłem swoje BFQ . Temperatura na zimnym w 034 minus 35 stopni . Więc to raczej fałszywy trop .
                                        Dziś poszperam w parametrach z paru grup na zimnym i ciepłym i zobaczymy. Cos ewidentnie psuje robotę wraz z nagrzewaniem silnika, im cieplej tym gorzej pracuje aż przy temperaturze roboczej zaczyna szarpać, miga check, traci moc.
                                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                        Spalanie - Motostat.pl
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Może zacznij od pomiaru kompresji . Przynajmniej wyeliminujesz potencjalną usterkę mechaniczną .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            To moje auto robi się powoli "autozagadką". Wyjechałem rozgrzać auto do odczytów vagiem. Na zimnym na benzynie idzie jak burza ale wraz z nagrzewaniem silnika, przełączeniu na LPG zaczęło się pooszarpywanie. Ujechałem około 3 km no i wracam. Coś mnie tknęło i przełączyłem z powrotem na Pb. Silnik jeszcze delikatnie szarpnął przy przyspieszaniu ale później wszystkie objawy ustąpiły. Tak jakby wyssał gaz z dolotu i na benzynie nie przerywał. Zrobiłem kilka prób ostrego startu na benzynie i auto idzie bez problemu. Na gazie problem wraca od razu. W garażu jak robiłem odczyty vagiem poczułem z wydechu niespalony gaz bardzo intensywny. Ewidentnie więc problem sprawia instalacja LPG.
                                            Jutro mam się umówić z gazownikiem na kontrolę instalacji, muszę od czegoś zacząć co widać ewidentnie, że nie domaga. Zastanawiam się tylko dlaczego dziś na benzynie nie szarpało, ale na wolnych obrotach czuć w nieregularnych odstępach jakby uderzenie, odczuwalne jak się siedzi w aucie. Nie słychać nic tylko taki impuls idzie po karoserii, drgnięcie jakby raz na jakiś czas nie odpalał któryś gar albo coś dopalało się w wydechu nie wiem jak to dokładniej opisać.
                                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                            Spalanie - Motostat.pl
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Wtryski LPG zacinają się i leją . Stąd wypadanie zapłonów . Jak na PB jest o.k. to znaczy że reduktor szczelny .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Piszę na gorąco z trasy po próbach i po wizycie u gazownika.
                                                Winne nowe przewody WN firmy ngk. Trudno było by mi w to uwierzyć gdyby nie spryskał ich przy mnie wodą. Puszczały z gum co siedzą na porcelankach świec. 1 i 2 cylinder walił iskrami aż niebiesko. 3 o połowę (na oko) mniej a 4 sporadycznie. Dziś już w ogóle prawie na gazie nie chciała jechać. Po prostu dostały przebicia i to z kilometra na kilometr coraz bardziej. Dlatego cały czas czułem, że stan się pogarsza.

                                                Gazownik powiedział najpierw przewody, później dalej...

                                                Wróciłem do domu wygrzebałem stare kable WN, jeden był upalony całkowicie przy fajce (dlatego wogóle wymieniałem kable WN) więc go na partyzanta zlutowałem miedzianym drutem.
                                                Założyłem stare i auto jak szatan. Zrobiłem trasę na autostradę i z powrotem prawie 100km, ogień do dechy, później na serwisówki tam gdzie jest kręta trasa i co chwilę zjazd, skrzyżowanie, że mogłem ponawracać, poprzyspieszać cignąc obrotami z dołu . Ani jednego prychnięcia auto idzie jak aksamit.

                                                Podsumowując brzydko: "niech to h... zajebie" z takim szajsem, przecież te kable nawet tysiąca km nie zrobiły.

                                                To teraz dajcie mi dobrą firmę na przewody WN bo tym gównem ngk jutro załoga sklepu ma bęcki.
                                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                                Spalanie - Motostat.pl
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ostatnio kupowałem NGK do Lanosa i już były made in Poland ... Nie wiadomo kto dla nich te przewody tłucze . Spróbuj może z Beru .

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X