[O1] Tarcze hamulcowe.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Korektor siły hamowania nie występuje w autach z ABS :!:
    Tak, w kombi z tyłu również bywały bębny. W zależności od mocy pod maską.

    Prostowanie - tak, ostre i częste "wytracanie prędkości" z ilu się da ale nie do zera !!!, żeby koła cały czas się obracały, bo jak zatrzymamy auto, to miejscowo chłodzimy tarczę bardziej (miejsce zacisku i klocka) i właśnie w tym miejscu robi się "brzuszek".
    Jak już hebel zrobi się "miękki" :twisted: to jeszcze kilka razy już delikatniej, a na deser "suszymy ząbki panowie" - jak to mówią Pingwiny z Madagaskaru - czyli delikatna jazda celem wychłodzenia

    Zapewne ktoś może uznać to za herezje, ale u mnie w taki sposób prostowałem już ze 2 razy :twisted: ale nikomu go nie polecę, a jak już, to tylko na własną odpowiedzialność 8)
    Bo jest jednak w takim rozwiązaniu jeden szkopuł - możliwość pogorszenia sytuacji, szczególnie jeśli ktoś przegrzeje hamulce za bardzo :!: oraz druga możliwość zeszklenia klocków, co doprowadzi docelowo do ich niskiej skuteczności i/lub uszkodzenia tarcz :shock:
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #27
      To co pisze 4tech, to prawda.. ja w poprzedniej O1 co prawda nie specjalnie ale musiałem mocno zahamować i się tarcze "naprościły" :P
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • duzers
        Classic
        • 2013
        • 15

        #28
        Zamieszczone przez aniol
        aniol, Wyobraz sobie taką sytuacje.Jest lato,ciepło,śmigasz po mieście co chwile hamując.Tarcze rozgrzane jak szlag a tu znowu światła.Hamujesz i trzymasz noge na hamulcu po zatrzymaniu.I właśnie wtedy mogą się tarcze odkształcać.Gorąca tarcza i nacisk na nią klocków.Oczywiście kąpiel rozgrzanych tarcz w wodzie też robi swoje.
        To jak mam hamować w automacie? zawsze na "P" wrzucać i puszczać hample?
        ALH automat CHIP by Tune-up 130KM 268Nm

        Komentarz

        Pracuję...