[O1] AXR - szary/siwy dym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiura
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] AXR - szary/siwy dym

    Dawaj jeszcze foto z boku
  • PieTrzaK
    L&K
    • 2009
    • 1323
    • Octavia I (1U2)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    [O1] AXR - szary/siwy dym

    Temat właściwie już poruszałem w tamtym roku, wrzucałem kilkukrotnie logi - wychodziło że wszystko jest super. Na jakiś czas odpuściłem, ale teraz jest jakby gorzej. I zaczął się sezon na otwieranie od razu szyb - przez co często mam zadymienie w środku :wink:

    Generalnie auto przy odpalaniu przez chwilkę dymi na szaro/siwo. Wg mojego może spaczonego postrzegania kolorów nie żywo biało, nie niebiesko - siwo. Trwa to jakieś 2 sekundy, ale dymu jest na tyle sporo że robi się to upierdliwe - no i wstyd przed sąsiadami jakbym 30 letniego sztrucla odpalał :wink:

    Ostatnio poruszałem temat skaczącego kąta synchronizacji, który skakał od -1,1 do 0,0. Po delikatnym kopsnięciu na plus, teraz ma 0,0 do +0,6 i już aż tak nie skacze. Zalecano mocniejsze napięcie rozrządu, którego jeszcze nie zrobiłem.

    Po tej startowej chmurce auto nie dymi, pracuje wg mnie normalnie. Czasami szarpnie podczas pracy na jałowym ale wiązałbym to chyba z odzywająca się czasami dwumasą (a może nie?).

    Oleju jakoś w nadmiarze nie ubywa, płynu chłodniczego też nie.

    Co może powodować taki stan rzeczy? Ku czemu się skłaniać? Tylko Panowie nie piszcie prosze, żeby to olać bo to nic strasznego, bo mój limit cieprliwości na olewanie się już skończył :wink:

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Taki objaw mogą dawać zużyte uszczelniacze zaworowe które przepuszczają olej i po nocy po zapaleniu silnika ten olej jest spalany. Zaraz po odpaleni słychać stukanie które zaraz cichnie?
      Inna wg. mnie bardziej prawdopodobna przyczyna to może być oznaka niedziałających świec żarowych - spalona świeca ...? lub padający pompowtryskiwacz :?

      lub "odnośnie niebieskiego dymka jest to niespalone paliwo nagromadzone w cylindrze. Zawsze tak w zimie lub przy niskich temeraturach będzie lecz z mniejszymi lub większymi skutkami. Zależy dużo od stanu świec żarowych. Nawet jak wszystkie będą nowe przy pierwszym uruchomieniu na mrozie puści niewielkiego dymka. Tak musi być komputer na rozruch zwiększa dawkę a niespalona ropa gdzieś musi ulecieć."
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • PieTrzaK
        L&K
        • 2009
        • 1323
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zaraz po odpaleni słychać stukanie które zaraz cichnie?
        Szczerze mówiąc nie zauważyłem, ale postaram się przysłuchać.

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Inna wg. mnie bardziej prawdopodobna przyczyna to może być oznaka niedziałających świec żarowych - spalona świeca ...? lub padający pompowtryskiwacz
        Świece przy +18 stopniach (jak dzisiaj rano) mają coś do gadania? Sprawdzę, chociaż są całkiem świeże i przed zimą wykazywały normalną oporność (w przeciwieństwie to 2 starych). Zresztą problem (chociaż w mniejszym stopniu) występuje też po odpaleniu na ciepłym silniku. Natomiast co do pompowtrysków - logi twierdzą, że są we wzorowej kondycji... :roll:

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        lub "odnośnie niebieskiego dymka
        No własnie nie jest niebieski. Fakt, był lekko niebieskawy dopóki była normalnie podpięta odma sporo plująca do dolotu, po zrobieniu oil catch tanka niebieskie zabarwienie zniknęło.

        Komentarz

        • 4tech
          RS
          • 2008
          • 4247
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          A silnik masz coś dłubnięty z mocą???
          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

          Komentarz

          • PieTrzaK
            L&K
            • 2009
            • 1323
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            (Nie)stety jeszcze nie, przy wirusie sprzęgło nie dawało rady i zaczynało się ślizgać, więc powoli dopełniam skarbonkę na jego wymianę w pierwszej kolejności Aktualnie seria.

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4247
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              PieTrzaK, nie rozumiem - to miałeś coś dłubane w sterowniku czy nie?
              Twoją wypowiedź zrozumiałem w taki sposób, że miałeś, ale wróciłeś do serii.
              Zgadza się?
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • PieTrzaK
                L&K
                • 2009
                • 1323
                • Octavia I (1U2)
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Miałem dłubane i wgrane testowo - łącznie przejechaliśmy kilka km. Niestety depnąć się nie dało więc wróciła seria.

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4247
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  A czy przed zmianą softu i powrotem do serii też tak się działo :?:
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • PieTrzaK
                    L&K
                    • 2009
                    • 1323
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Tak, zabawy z softem nic w tej kwestii nie zmieniły (bawiliśmy się bodajże w lutym/marcu). Dymi wg mnie więcej od jakiś paru tygodni, ale może po prostu wcześniej przy zamkniętych szybach nie drażniło mnie to aż tak bardzo.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez PieTrzaK
                      Świece ...Sprawdzę, chociaż są całkiem świeże i przed zimą wykazywały normalną oporność
                      od tego bym zaczął a potem systematycznie głębiej, to że były dobre wcześniej to nie znaczy że np. jedna z nich nie padła teraz. Której firmy masz teraz założone? Są dobrze dobrane?
                      AXR i na 3 dobrych świecach będzie odpalało :wink:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • guzolot
                        Rider
                        • 2010
                        • 473

                        #12
                        ASZ bez dobrych świec odpalało :-)

                        nawet w zimie
                        Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                        ---


                        A to moja skodzinka:
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4247
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Chyba każdy Diesel w takich temperaturach odpali bez żadnej świecy sprawnej...
                          Mój też radził sobie nawet przy -15 z jedną świecą :P

                          Może by jakieś logi coś pomogły :?:
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Jednak mój kat synchro skacze od 0.0 do +1.1, widać wcześniej jakaś lepsza chwila się trafiła... Faktycznie napinać bardziej rozrząd?

                            Logi jakieś szczególne czy zrobić cały pakiet?

                            Świece - sprawdzić mogę, ale jednak wydaje mi się że to nie to... :roll:

                            Komentarz

                            • Wolga85
                              Rider
                              • 2014
                              • 288
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Świce zostaw w spokoju. Ja mam to samo przy ATD i zamierzam skontrolować stan uszczelnienia pompek. Koszt zestawu uszczelnienia to 50 PLN na pompkę. Tym Bardziej ze u mnie przy ujemnych temperaturach nie odpala na raz tylko odpali taj jakby chwile potelepał (dosłownie 0,5-1 sek ) i dopiero chodził normalnie . A jak chcesz sprawdzić czy to olej to odłącz klapę gaszącą (nie wytwarza podciśnienia i nie wsysa oleju. Tylko nie zostawiaj jej odpiętej długo bo ona odpowiada za łagodne gaszeni silnika by oszczędzać dwu-mas.

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4247
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Logi kontrolnie ja bym sprawdził komplet podstawowy.
                                Wolga85, dobrze piszesz. Uszczelniacze - dobry trop :wink:
                                A co da odpięcie klapki gaszącej? nie kumam gdzie nie będzie podciśnienia...
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • Wolga85
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 288
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  W silniku w kolektorze dolotowym prowadnica zaworowa kończy się w kanale dolotowym. W silniku benzynowym jest przepustnica i np na wolnych obrotach w kolektorze panuje podciśnienie ( jakieś -0,7 BAR względem atmosferycznego) i wsysa olej przez nieszczelne prowadnice do dolotu i spala =siwy dym. W dieselu podciśnienie w kolektorze występuje tyko przy gaszeniu. Wytwarza je klapa gasząca. Normalnie turbo wytwarza nawet nadciśnienie. Czyli reasumując gasisz silnik klapa się zamyka ,pojawia się podciśnienie wsysa trochę oleju , silnik gaśnie. Olej spokojnie spływa odpalasz zaczyna spalać olej siwy dym przez chwilę. Odpinając klapę nie będzie podciśnienia przy gaszeniu mniej oleju - mniej siwego dymu. Jak będzie bez zmian to co innego. Np brak paliwa w pompkach przy odpalaniu czyli uszczelki pompek same pompki.

                                  Komentarz

                                  • PieTrzaK
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1323
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    Nie zapomniałem o temacie ale cierpię na chroniczny brak czasu, w czerwcu nawet nie miałem kiedy samochodu umyć :roll: Dzisiaj postaram się odpiąc klapę i zobaczyć czy coś to zmienia. O logach też dalej pamiętam, może w weekend uda mi się w końcu zrobić :evil:

                                    Generalnie to okazało się że moja turbina która miała być w tamtym roku zrobiona na perfekt, nei była bo zaczęła dramatycznie pluć olejem. W związku z tym poszła do regeneracji.

                                    Od wymiany zrobiłem jakieś 300km, z tego sporą część dość agresywnie żeby wydmuchać resztki oleju z dolotu. I primo - na zimno dalej wielki bączek, na ciepło tylko dieslowska mikro-chmurka. Wydaje mi się że jednak to olej z turbo to nie jedyny problem, tak więc będę działał dalej i szukal jak tylko znajde trochę czasu.

                                    Secundo - zapomniałem powiedzieć żeby nie ruszali mojej regulacji gruszki, teraz przy bucie w podłodze mam takie nagłe szarpnięcie i gwałtowne przyspieszenie w okolicy 2,2-2,3k obrotów. Kwestia ponownej regulacji gruchy, czy coś spieprzyli? Wcześniej przyspieszało płynniej...

                                    Komentarz

                                    • 4tech
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4247
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      Dali ciała, bo po wymianie turbo na pewno zmienia się choćby delikatnie jej sterowanie.
                                      Czyli - jeśli turbo ruszane - musowo regulacja sztangi :!:
                                      Suszarki przecież nie są identyczne w 100%
                                      Jeśli nie, to albo zamulenie w krótkim czasie zakresu skoku prowadnic, lub inne przypadłości typu przeładowania, słabe doładowanie lub właśnie tak jak masz, czyli peak mocy że przeguby urywa :evil:

                                      No chyba, że oddali ci na pewno tą samą... Chociaż twoje odczucia na to nie wskazują
                                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                      Komentarz

                                      • PieTrzaK
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1323
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #20
                                        Znaczy sztangę regulowali - w sposób jaki mi się nie podoba. Wcześniej (przed oddaniem do regeneracji) miałem dopieszczone jak się tylko dało.

                                        I to jest moje turbo - tylko po wyczyszczeniu i wymianei uszczelniaczy, nie inny egzemplarz.

                                        EDYTA: Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Auto pod domem w 99,99% przypadków stoi tak, że strona pasażera jest niżej niż kierowcy. I przy odpalaniu dymi jak dymiło.

                                        Pod pracą natomiast stoi 8h na płaskim i przy odpalaniu nie dymi. Dzisiejszej nocy zdarzyło się, że auto stało pod domem odwrotnie - strona kierowcy była niżej. I przy porannym odpaleniu nic :shock: O co chodzi?

                                        Komentarz

                                        • 4tech
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 4247
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          #21
                                          Upewnij się na 100 %, czy jest różnica jak stawiasz auto :idea:
                                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                          Komentarz

                                          • PieTrzaK
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1323
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #22
                                            Taki też mam plan na dzisiejszy dzień.

                                            Jeżeli różnica będzie w zależności od przechyłu - o czym to może świadczyć?

                                            Edit: No i wczoraj auto postawilem strona kierowcy w dol i dzis rano dymu brak. Ok 10 pojezdzilem, odstawilem auto strona pasazera w dol i przed chwila przy odpaleniu wielka chmura... WTF? Chyba ze to jakis zbieg okolicznosci.

                                            Komentarz

                                            • 4tech
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4247
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              Możliwe, że gdzieś w dolocie zbiera się jakaś ilość oliwy i spływa/zasysa ją przy odpalaniu.
                                              To już będzie sprawa dość mocno indywidualna zależna od kształtu dolotu i innych pierdół tego typu...
                                              Takie moje tylko przypuszczenia/dywagacje :twisted:

                                              A przypomnij, robiłeś coś z odmą :?:
                                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                              Komentarz

                                              • PieTrzaK
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1323
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                #24
                                                No dobra, ale oliwę w takim razie tak czy siak chyba by zassało - jeżeli nie w momencie odpalenia to w momencie ruszenia z miejsca parkingowego powinna być chmurka. A tymczasem jak jest to albo przy samym odpaleniu albo nie ma wcale.

                                                Z odmą robiłem, jest od dłuższego czasu oil catch tank z Lublina i wylot z OCT z powrotem do dolotu tam gdzie być powinna.

                                                Tak zaczynam się zastanawiać - pompa tandemowa jest jakaś taka brudna/zapocona, może gdzieś coś popuszcza i się delikatnie zapowietrza?

                                                Komentarz

                                                • 4tech
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4247
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  PieTrzaK, a sprawdziłeś bez klapki gaszącej jak kolega Wolga85 podpowiedział :?:
                                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...