siłownik turbiny lub zablokowana geometria

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • firmek
    Rider
    • 2008
    • 477

    siłownik turbiny lub zablokowana geometria

    zbychu, łuhuhu ale masz fajne foto w podpisie :diabelski_usmiech
    Welcome
  • tomekkowalski
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 71

    #2
    siłownik turbiny lub zablokowana geometria

    witam
    mam problem z octawią tdi silnik AHF. Przy prędkości 160 - 180 km silnik nagle strasznie słabnie, i dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika powraca moc . Dziś mechanik podłączył VGA i stwierdził że nawalił siołownik turbiny lub jest zablokowana geometria.
    Na forum przeczytałem że przeważnie problem leży zupełnie gdzie indziej.
    Co Panowie o ty sądzą ?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      tomekkowalski, A co wyczytales Chetnie sie dowiem, bo objaw o ktorym piszesz, bez podania logow to jak wrozenie z fusow. Do wymienionych przez Ciebie dwoch przyczyn, na szybko moge dodac jeszcze 3 kolejne, dlatego jestem ciekaw po czym mechanik oraz Ty dochodzisz do wniosku, ze to to, a nie cos innego
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • markom
        Drive
        • 2007
        • 93

        #4
        Sprawdź zawór N75 taki z białym kapturem Sam siłownik możesz sprawdzić np. za pomocą dużej strzykawki.
        Lichy

        Komentarz

        • marekzu
          L&K
          • 2007
          • 1412
          • Superb II combi (3V5)

          #5
          Re: siłownik turbiny lub zablokowana geometria

          Zamieszczone przez tomekkowalski
          witam
          mam problem z octawią tdi silnik AHF. Przy prędkości 160 - 180 km silnik nagle strasznie słabnie, i dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika powraca moc . Dziś mechanik podłączył VGA i stwierdził że nawalił siołownik turbiny lub jest zablokowana geometria.
          Na forum przeczytałem że przeważnie problem leży zupełnie gdzie indziej.
          Co Panowie o ty sądzą ?
          a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??

          u brata bylo to samo - ale tam poszlismy na calosc - wymiana sprezarki ( zamurowane kierownice )+ zawor n239 + nowe wezyki -

          Komentarz

          • lukas_ig
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 230

            #6
            U mnie były identyczne objawy i nawet zakres prędkości w których występował notlauf się zgadza Problemem jak się okazało były kierownice w turbinie. Można od strony maski sprawdzić ręką jak się poruszają - lekko, cieżko czy też stoją (ale to już skrajny przypadek i pewnie nawet do tej prędkości byś się nie rozpędził). Możliwe jest natomiast że chodzą ciężko bądz się przycinają. U mnie problem ustąpił jak je rozruszałem i zapodałem jakiś smar w sprayu.
            PerfectService by

            Komentarz

            • tomekkowalski
              Drive
              S_OCP Member
              • 2007
              • 71

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              A co wyczytales
              wyczytałem że przeważnie zawór n75, przepływka, wężyki, filtr paliwa.
              Generalnie nie znam się na silnikach, chciałbym szybko pozbyć sie usterki i nie marnować funduszy na experymęty, a narazie ja i mechanicy trochę błądzimy po omacku może to a może tamto. Poprzedni właściciel wymienił n75 i filtr paliwa, o tego czasu auto przejechało ok. 20tyś km, przypuszczam żę już on miał z tym problem.

              [ Dodano: Sob 07 Lip, 07 01:34 ]
              Zamieszczone przez marekzu
              a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??
              coś koło tego rano sprawdże na A4 bo to niestety jedyna droga w pobliżu gdzie da się bezpiecznie rozpędzic do tych 160 - 180 km/h

              [ Dodano: Sob 07 Lip, 07 02:01 ]
              Zamieszczone przez Maicroft
              jestem ciekaw po czym mechanik oraz Ty dochodzisz do wniosku, ze to to, a nie cos innego
              nie mam pojęcia jak mechanik doszedł do takiego wnioku podpioł VGA wsadził rękę gdzieś bardzo głębok chyba coś dotknął i silnik zgasł poczym stwierdził żę to siłowni turbiny lub zablokowana geometria. Nie twierdzę żę to nie to ale inny mechanik z kolei chciał wymieniac n75.
              Wcześniej nigdy nie jeżdziłem TDI ale jak na 110ps + 20ps (podobno) to zbiera się dość słabo. Wyrażne przyśpieszenie jest odczuwalne dopiero po przekroczeniu 2000obr/min. Czy te silniki tak się zbierają ?

              ps. jestem swieżo upieczonym właścicielem tdi dopiero 2 tyg .

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                skad jestes dokladnie???? bo ja w wekkendy jestem przewaznie u rodzicow - Czerwionka - mam vag-a - sprawdzi sie co za blad tam wylatuje , mamy w domu 2x AHF wiec cos sie tam sprobuje poradzic

                bardzo mozliwe ze jesli poprzedni kierownik jezdzil jak ostatnia ci.ta to przysmazone kierownice - brat mial do samo .

                [ Dodano: Sob 07 Lip, 07 04:49 ]
                Zamieszczone przez tomekkowalski

                [ Dodano: Sob 07 Lip, 07 01:34 ]
                Zamieszczone przez marekzu
                a nie tak przypadkiem przy jakis 3500obr/min??
                coś koło tego rano sprawdże na A4 bo to niestety jedyna droga w pobliżu gdzie da się bezpiecznie rozpędzic do tych 160 - 180 km/h .
                a po co az tak - wystarczy 2 lub 3 bieg i przekroczyc obroty 3,5tys - jesli auto oslabnie to juz jestes w domu

                Komentarz

                • tasher
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 170

                  #9
                  tomekkowalski jak juz będziesz wiedział coś dokładnie to daj znać. Ja miałem podobnie tylko przy ok. 120 km/h. Nic więcej i obroty tylko do 3 tyś. Poczytałem forum popryskałem WD40 prowadnice przy turbo i recznie przez ok. 5 minut ruszałem tym cięgłem (z początku faktycznie ciężko chodziło). Po tym wszystko wróciło do normy i jadąc do Wrocka ja autostradzie doszedłem do 200km/h. Ciekawi mnie czy to może powrócić. Większość czasu jeżdżę po mieście ale raz na jakiś czas robie małą trasę i wtedy szkodnik dostaje przez piewien czas trochę w dupcie. Czy to wystarczy czy też czeka mnie rozebranie tyrbulum i dokładne czyszczenie.
                  Zobacz ile Ci zostało czasu:
                  http://zegarsmierci.info/s/zegar

                  Komentarz

                  • tomekkowalski
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 71

                    #10
                    Zamieszczone przez marekzu
                    skad jestes dokladnie
                    dokładnie jeswtem z Gliwic. Do Czerionki i do Rybnika mam bliziutko.
                    Bardzochętnie się spotkam.

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      na privie masz numer telefonu - zadzwon

                      Komentarz

                      • tomekkowalski
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 71

                        #12
                        Dzięki Marekzu
                        Pare prubnych jazd i wszystko jasne.
                        Przycinają się kierowniczki. Jutro będę prubował je rozruszać.

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          no to jeszcze cos tu dopisze - auto wydaje sie byc faktycznie z jakims wirusem , dolegliwosc raz wystepuje , raz nie. Organoleptyczne porownanie 3 kierownic spalin daje werdykt ze te tutaj chodz zdecysowanie ciezej niz u 2 pozostalych pacjentow

                          blad 17958

                          log z bloku 011

                          ,0.00,2163,1948,1979,62.2,,,,,,,,,,
                          ,0.40,2247,1948,2234,73.7,,,,,,,,,,
                          ,0.80,2352,1948,2356,79.3,,,,,,,,,,
                          ,1.20,2457,1948,2142,72.1,,,,,,,,,,
                          ,1.60,2541,1948,2071,72.9,,,,,,,,,,
                          ,2.02,2646,1948,2081,75.7,,,,,,,,,,
                          ,2.41,2751,1948,2132,79.3,,,,,,,,,,
                          ,2.81,2835,1948,2183,82.9,,,,,,,,,,
                          ,3.21,2940,1948,2234,87.7,,,,,,,,,,
                          ,3.61,3024,1948,2275,92.8,,,,,,,,,,
                          ,4.00,3108,1948,2315,94.4,,,,,,,,,,
                          ,4.40,3192,1948,2346,94.4,,,,,,,,,,
                          ,4.81,3297,1948,2366,94.4,,,,,,,,,,
                          ,5.21,3360,1948,2377,94.4,,,,,,,,,,
                          ,5.61,3444,1948,2387,94.4,,,,,,,,,,
                          ,6.00,3507,1948,2397,94.4,,,,,,,,,,
                          ,6.40,3570,1948,2417,94.4,,,,,,,,,,
                          ,6.80,3654,1948,2438,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.20,3717,1948,2448,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.60,3759,1948,2458,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.98,3822,1948,2468,94.4,,,,,,,,,,
                          ,8.38,3885,1948,2468,94.4,,,,,,,,,,
                          ,8.78,3948,1948,2468,94.4,,,,,,,,,,
                          ,9.18,4011,1948,2468,94.4,,,,,,,,,,
                          ,9.58,4053,1948,2458,92.4,,,,,,,,,,
                          ,9.98,4074,1938,2152,92.4,,,,,,,,,,
                          ,10.38,4074,1938,1856,92.4,,,,,,,,,,
                          ,10.78,4116,1938,1754,92.4,,,,,,,,,,

                          [ Dodano: Nie 08 Lip, 07 23:21 ]
                          a to jeszcze dodam log kiedy blad nie wystapil

                          ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
                          ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
                          ,TIME,,?,?,Regulator valve?,TIME,,,,,TIME,,,,
                          MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
                          ,0.00,1911,1948,1938,55.8,,,,,,,,,,
                          ,0.42,2037,1948,2142,65.3,,,,,,,,,,
                          ,0.82,2142,1948,2264,73.3,,,,,,,,,,
                          ,1.22,2247,1948,2336,78.5,,,,,,,,,,
                          ,1.63,2373,1948,2111,70.1,,,,,,,,,,
                          ,2.03,2478,1948,1989,70.1,,,,,,,,,,
                          ,2.43,2583,1948,1989,71.3,,,,,,,,,,
                          ,2.82,2667,1948,2030,73.7,,,,,,,,,,
                          ,3.22,2772,1948,2081,76.9,,,,,,,,,,
                          ,3.60,2856,1948,2142,80.5,,,,,,,,,,
                          ,4.00,2982,1948,2183,84.5,,,,,,,,,,
                          ,4.40,3087,1948,2224,88.9,,,,,,,,,,
                          ,4.80,3171,1948,2264,94.4,,,,,,,,,,
                          ,5.20,3276,1948,2295,94.4,,,,,,,,,,
                          ,5.58,3381,1948,2315,94.4,,,,,,,,,,
                          ,5.98,3465,1948,2336,94.4,,,,,,,,,,
                          ,6.38,3549,1948,2346,94.4,,,,,,,,,,
                          ,6.78,3633,1948,2356,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.18,3738,1948,2366,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.57,3822,1948,2377,94.4,,,,,,,,,,
                          ,7.97,3885,1856,2387,92.4,,,,,,,,,,
                          ,8.37,3948,1642,2275,94.4,,,,,,,,,,
                          ,8.77,3990,1408,2060,85.7,,,,,,,,,,
                          ,9.17,3990,1357,1795,93.2,,,,,,,,,,
                          ,9.55,3990,1346,1673,94.4,,,,,,,,,,
                          ,9.95,4011,1357,1601,94.4,,,,,,,,,,
                          ,10.35,4032,1663,1622,81.3,,,,,,,,,,
                          ,10.75,4095,1928,1969,90.4,,,,,,,,,,
                          ,11.15,4158,1867,2275,94.4,,,,,,,,,,
                          ,11.55,4221,1754,2305,94.4,,,,,,,,,,
                          ,11.95,4221,1316,2162,94.0,,,,,,,,,,
                          ,12.35,4242,1265,1775,94.4,,,,,,,,,,
                          ,12.75,4263,1591,1591,94.4,,,,,,,,,,
                          ,13.15,4305,1744,1877,92.0,,,,,,,,,,
                          ,13.55,4347,1795,2122,94.4,,,,,,,,,,
                          ,13.95,4410,1775,2244,94.4,,,,,,,,,,
                          ,14.33,4452,1754,2254,94.4,,,,,,,,,,
                          ,14.73,4494,1714,2234,94.4,,,,,,,,,,
                          ,15.13,4557,1693,2224,94.4,,,,,,,,,,
                          ,15.53,4599,1714,2203,93.2,,,,,,,,,,
                          ,15.93,4641,1663,2193,93.2,,,,,,,,,,
                          ,16.33,4662,1622,2173,94.4,,,,,,,,,,
                          ,16.73,4704,1530,2162,94.4,,,,,,,,,,

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Zamieszczone przez marekzu
                            auto wydaje sie byc faktycznie z jakims wirusem
                            gdzie? raczej czysta seria, doładowanie 0.95 bar

                            chyba, że wisi gdzieś jakieś Power pudełko :wink:
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Dokladnie, sterownik chce 0,95 bar czyli seria AHF/ASV a laduje wiecej.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                kurde jechalem tym jako pasazer i wrazenie ze idzie lepiej niz nasze 2 - to w takim razie co by tam nie gralo - i dlaczego nie wyswietla w vag-com actual map????

                                [ Dodano: Pon 09 Lip, 07 11:34 ]
                                u mnie i u brata pokazywalo wartosci dla sprezarki 1700-2050 a tutaj tylko ???????

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #17
                                  ...moze jak przypusza Krzych ma boxika lub gdzies na kablu wlutowany oporniczek,
                                  a moze ma inaczej zestopniowana skrzynie lub w waszych sa jakies ponadwymiarowe kola
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • ronin
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 31

                                    #18
                                    Nie no kola mamy standartowe 195/65/15 skrzynka hmm tego juz nie wiemy , bez wizyty u jakiego speca wiecej sie nie dowiemy a tak OT dzieki Krzych za naprawke mojego autka hehe (srebrna octawka na blachach KR... )

                                    Komentarz

                                    • tomekkowalski
                                      Drive
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 71

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dariuspolo
                                      lub gdzies na kablu wlutowany oporniczek,

                                      Witam
                                      Słyszałem bardzo złe opinie o opornikach ( podobno oporniki oszukują układ pomiaru temperatury, tak aby silnik otrzymywał tyle paliwa, jakby był cały czas niedogrzany.
                                      Jeśli mam go wlutowanego to chciałbym się go jak najszybciej pozbyć.
                                      Czy ktos może pomóc w tej sprawie ?

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #20
                                        ...funkcja tego opornika byla by identyczna z dzialaniem popularnego boxa, co nie jest zbyt zdrowe dla tloczkow.
                                        W sprawie pomocy zwroc sie najlepiej do Krzycha lub Aligatora na priva.

                                        Darek
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • jaceksss
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 22

                                          #21
                                          Witam
                                          jestem od niedawna posiadaczem Octavi 1,9Tdi 110KM i jest to moje pierwsze autko w dieslu.
                                          Od kilku tygodni jeżdzę nią i martwi mnie stosunkowo słaba moc ( w porównaniu do skoda felicia 1.6 benzyna 75KM) silnika gdyż chyba takie auto powinno rozwijać większe prędkości niż mnie rozwija na poniższych biegach:
                                          II 50-60km/h obr. max ok 4 tyś
                                          III max80km/h, obroty nie chcą przekroczyć 3,5 tyś
                                          IV 100-110 km/h , max. obr. poniżej 3 tyś
                                          V 120-130km/h max. obr 2,5tyś

                                          a dodam że gaz wciskałem aż do dechy celem sprawdzenia co się dzieje

                                          W zasadzie doszło do tego że nie mogę na drodze wyprzedzić prawie nikogo gdyż nie ma przyspieszenia po dotarciu do powyżej podanych obrotów i jest wtedy słaby jak dziecko. :cry:
                                          CZy to jest wina turbiny?
                                          Jeżeli tak to jakie koszty wchodzą w grę i jak się tego ustrzc w przyszłości ?

                                          Silnik ma ok 140tyś przebiegu i raczej nie był kręcony czy jak to się nazywa

                                          Jeżeli ktoś wie o co chodzi to proszę o odpowiedź
                                          2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
                                          140kkm

                                          Komentarz

                                          • Krzych
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 671

                                            #22
                                            Zamieszczone przez jaceksss
                                            Jeżeli ktoś wie o co chodzi to proszę o odpowiedź
                                            Diagnoza silnika da odpowiedź co jest przyczyną.
                                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                            www.chiptuning.katowice.pl
                                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                            Komentarz

                                            • koja86
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 3178

                                              #23
                                              jaceksss, przyczyn może być wiele podjedź na spota chłopaki zdjagnozują vagiem co ma błędy .

                                              Sprawdź wężyki od N75 zaworu powrotnego itd może gdzieś nieszczelność jest miałem tak jak wyskoczył mi przewód za zaworkiem zwrotnym i dyndał w powietrzu taki trójnik plastikowy przy podszybiu gdzie wciskane są wężyki od podciśnienia
                                              Takie zwykłe Ambiente

                                              Komentarz

                                              • tomekkowalski
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 71

                                                #24
                                                Witam
                                                U mnie się wyjaśniło siłownik turbiny przerdzewiał i zrobiła się dziura, oraz była zablokowana geometria.
                                                Po naprawie i wymianie siłownika autko jedzie bdb, już nie słabnie tak strasznie przy 140km/h - 160km/h, ciągnie do 200 jak lokomotywa.Generalnie jednak wydaje mi się, żę na niskich obrotach jest troszeczkę słabsze niż wcześniej.

                                                Na marginesie zastanawiam się czy podczas czyszczenia zablokowanej geometri, była by możliwa podmianka turbiny na jakąś w gorszym stanie

                                                Komentarz

                                                • Paweł T
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 784

                                                  #25
                                                  czyli było wyjmowanie turbiny, jaki koszt całej operacji?
                                                  TDI ASV 140KM 300Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...