Brak mocy w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzekotm
    Classic
    • 2008
    • 6

    Brak mocy w TDI

    1. MiKruS
    2. szkoda
    3. Loru
    4. MisiekWAW
    5. paf
    6. Lukasso
    7. pleban
    8. neck99
    9. Adamu
    10. bernardo
    11. Garret
    12. Emil
    13. bendi
    14. koja86
    15. daneczek76
    16. piotr_s
    17. oksana
    SKODA OCTAVIA 1 1.9 TDI AGR
  • grzesiekwrc
    Classic
    • 2007
    • 5

    #2
    Brak mocy w TDI

    Witam wszystkich. Jest to moj 1 post na tym forum wiec prosze o wyrozumiałość. Korzystałem z opcji szukaj lecz bez rezultatu.

    Posiadam skode octavie 1.9 TDI 110kM. Problem polega na tym ze od czasu do czasu jadąc autem brakuje mu mocy, wogole sie nie zbiera. Dziwne jest to ze jadąc zgasze silnik, zapale jeszcze raz(podczas jazdy) auto odzyskuje moc i przyspiesza normalnie.

    Prosze o pomoc bo jest to moj pierwszy Diesel i nie najlepiej znam sie na tych silnikach.
    Z gory dzieki. Pozdrawiam

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...sprawdz w ASO lub na Vagcomie bledy w pamieci auta.

      AGR chyba ma 90ps a nie 110ps wiec zdecyduj sie, co w koncu masz? :P
      Kod silnika znajdziesz na naklejce w bagazniku lub ksiazce serwisowej, ew. obudowa paska rozrzadu.
      Jezeli gdy auto nie ciagnie zapala sie kontrolka w liczniku to
      uzyj szukajki wpisujac NOTLAUF, nastepnie przejzyj posty dotyczace
      silnikow ze zmienna geometria lub bez (zaleznie czy jezdzisz 110ps czy 90ps)

      Darek
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • grzesiekwrc
        Classic
        • 2007
        • 5

        #4
        mam 110ps napewno

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          Zamieszczone przez grzesiekwrc
          mam 110ps napewno
          ..no to nie masz AGRa
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            n75 do wymiany, zawiesza ci się ,jest na podszybiu z dużą ilością wężyków które do niego idą. PZDR tu masz link do fotki: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=78942#78942

            lub tu

            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz


            • #7
              grzesiekwrc, przyjdż do Wrocka na spota, i zdjagnozujemy co i jak

              daneczek76, w 90 % ma racjeale wszystko wyjdzie po diagnozie VAgiem.

              Komentarz

              • grzesiekwrc
                Classic
                • 2007
                • 5

                #8
                A czy to nie jest przepływomierz?

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  grzesiekwrc, Sprzedaj auto, bedzie mniej klopotow. :lol:

                  Jak Ci grzecznie koledzy radza, podpnij VAG-a i sprawdz parametry robocze kilku urzadzen wtedy wszystko bedzie jasne.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • koja86
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 3178

                    #10
                    grzesiekwrc, jeśli silnik ASV to stawiam na zacinające się kierowniczki w turbo lub uszkodzony mieszek w turbinie. Pasywny styl jazdy doprowadza do takich uszkodzeń w tych silnikach.Nic ci nie pozostanie tylko rozebrać turbinkę i przeczyścić układ sterowania geometrią łopatek ,groźnie to brzmi ale nie jest to takie straszne
                    Takie zwykłe Ambiente

                    Komentarz

                    • sptom
                      Rider
                      • 2007
                      • 351

                      #11
                      Re: Brak mocy w TDI

                      Prosze o pomoc bo jest to moj pierwszy Diesel i nie najlepiej znam sie na tych silnikach.
                      Z gory dzieki. Pozdrawiam[/quote]

                      Jesli to silnik ASV to tez stawiam na zapieczona zmienna geometrie czyli tzw. kierownice. Przerabialem to niedawno u siebie auto przyspieszalo niezle pod warunkiem ze nie lapalo bledu i nie przechodzilo w tryb awaryjny (roznie z tym bylo raz powyzej 130 raz w okolicach 150 km/h) U mnie nie specjalnie pomoglo psikanie WD40 i robotki reczne :wink: choc czytalem tu w kilku postach ze niektorym sie to udalo.
                      Odstawilem auto na demontaz turbiny i jej dokladne czyszczenie. Od tej pory zero klopotow i mocy troche wiecej pod pedalem :wink:

                      Pozdroowka
                      Dostojnie do przodu by Dynosoft

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Re: Brak mocy w TDI

                        Zamieszczone przez sptom
                        U mnie nie specjalnie pomoglo psikanie WD40 i robotki reczne :wink: choc czytalem tu w kilku postach ze niektorym sie to udalo.
                        niewdziecznosc ludzka nie zna granic :shock: :roll:


                        :wpysk:
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz

                        • sptom
                          Rider
                          • 2007
                          • 351

                          #13
                          Re: Brak mocy w TDI

                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                          Zamieszczone przez sptom
                          U mnie nie specjalnie pomoglo psikanie WD40 i robotki reczne :wink: choc czytalem tu w kilku postach ze niektorym sie to udalo.
                          niewdziecznosc ludzka nie zna granic :shock: :roll:


                          :wpysk:
                          Hehe
                          Nie rób scen
                          Dziekuje teraz oficjalnie za poświęcony mi i mojememu autu czas
                          Faktem jest , że trochę ją rozruszałeś ale trasę Wawa-Wrocek robiłem z 7 resetami auta :roll:
                          sam póżńiej wychlapałem opakowanie WD40 i d... zbita :cry:

                          Pozdroowka
                          Dostojnie do przodu by Dynosoft

                          Komentarz

                          • Wojtek
                            Drive
                            • 2006
                            • 59

                            #14
                            czy da rady samodzielnie naprawić taką przypadłość turbinki jak zapieczone kierowniczki
                            ?

                            Komentarz

                            • lukas_ig
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 230

                              #15
                              Radzę sprawdzić mieszek (zawór podciśnienia). Bardzo często to on właśnie pada. Ja także myślałem że mam zapieczone kierowniczki a okazał się że mieszek nie bangla. Koszt wymiany niewielki, wymiana prosta jak parasol.
                              PerfectService by

                              Komentarz

                              • Qba82
                                Drive
                                • 2006
                                • 48

                                #16
                                Sprawdz tez wezyki podcisnienia, u mnie byly ok, bledow na komputerze brak, w ciemno wymienilem przeplywke.i okazalo sie ze to bylo to juz nigdy sie nie pojawialy w/w objawy

                                Komentarz

                                • iksik2
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 844

                                  #17
                                  Mnie też od jakiegoś czasu męczy brak mocy w moim ALH:
                                  po odpaleniu samochód jeździ w miarę normalnie jedynka, dwójka idzie ładnie, problemy zaczynają się przy 3ce - tak od 2500 obr auto wolno przyspiesza, jak po drodze jest górka to już wogóle masakra, czwórka i piątka też jest zmulona. Jak zwolnię to sytuacja od nowa, 1, 2 idzie w miare płynnie a później znowu nie bardzo chce przyspieszać. Samochód nie łapie notlaufa, nie trzeba go od nowa zapalać żeby zaczął normalnie jechać, wystarczy zwolnić. Z tym że przy ponownym przyspieszaniu cała historia się powtarza. VAG pokazuje tylko:
                                  01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
                                  30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

                                  Właśnie wróciłem z pomiarów, wrzucam trzy bo myślę ze wystarczy. Guzik się na tym co prawda znam (mam VAG'a od wczoraj) ale moim zdaniem to przepływka. Czy też może problemy z N75 też tak mogą się objawiać? Proszę o pomoc w interpretacji.
                                  o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                                  Komentarz

                                  • Jackal
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 758

                                    #18
                                    Na pierwszym wykresie przyplywka faktycznie wyglada na padnieta, ale na pozostalych dwoch nie jest tak tragicznie... troche dziwne :roll:

                                    Cos sie zmienilo miedzy tymi pomiarami :?:
                                    bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                    Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                    Perfect service by DobryGrzesWawa

                                    Komentarz

                                    • Wojtek
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 59

                                      #19
                                      lukas i Qba82 - jestem na urlopie w Zakopanym i tak jeżdżę kilkadziesiąt kilometrów i jest ok a potem spadek mocy i strasznie wolno przyspiesza a prędkość maksymalna to w porywach ok 130km/h. Po wyłączeniu i włączeniu silnika znowu jedzie jakiś czas ok. Chciałbym to naprawić, bo czeka mnie jeszcze wypad na Słowację i długi powrót do domu .....
                                      Czy można Was prosić o więcej info o tych mieszkach, zaworach i przewodach - jak to wygląda i jak to się wymienia. Czy to jest ten słynny zawór n75?

                                      Komentarz

                                      • grzegorz
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 128
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        iksik2, jak masz taki kluczyk do odkręcenia przepływki, to możemy na chwilę podstawić i sprawdzić, czy będzie lepiej, ale raczej wygląda na padniętą. A ten błąd czujnika G62 temperatury płynu chłodzącego wykasowałeś i się nie powtarza? Jak narasta temperatura? I 3 bit od lewej na bloku 16 jest zero?
                                        życie zmienia marzenia ...
                                        1.9TDI ALH powered by MT: 120KM/260Nm

                                        Komentarz

                                        • iksik2
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 844

                                          #21
                                          Jackal, pomiędzy pomiarami żadnych zmian nie było. Na początku uruchomiłem test 003, 008 i 011 dojechałem na 3cim biegu do 4tys obrotów, zjazd na pobocze (bez gaszenia silnika) i zmiana na 000, 010 i ponownie 011 i znowu ta sama procedura.

                                          grzegorz, jedyne klucze jakie mam do Octy to do kół i torxy Co do błędu czujnika to dopiero dzisiaj go wykasowałem a po testach nie sprawdzałem czy dalej był. Temperaturę sprawdzałem tylko na desce, pokazuje około 90 stopni cały czas. Bloku 16 nie sprawdzałem.
                                          o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                                          Komentarz

                                          • grzegorz
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 128
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                            • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            iksik2, dzisiaj sprawdzałem jak to jest przykręcone i mam wszystko, co trzeba (wystarczy śrubokręt krzyżakowy ). Jakbyś chciał sobie podmienić do testów, to wysyłam Ci telefon na PW. Możemy przy okazji sprawdzić, czy chodzą kierownice i mieszek.
                                            życie zmienia marzenia ...
                                            1.9TDI ALH powered by MT: 120KM/260Nm

                                            Komentarz

                                            • sylweriusz70
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 5

                                              #23
                                              na 90% poszedł ci siłownik turbiny(mieszek) mam to samo, czasami się zaciera i trzeba go rozruszać , mi przegnił i odpadł od mocowania. Przy wymianie(jeżeli ci sie uda kupić,co nie jest łatwą sprawą)trzeba jeszcze przeczyścić przewody do zaworu N75 no i oczywiście sprawdzić sam zawór. Na koniec wykasować błędy z kompa

                                              Komentarz

                                              • iksik2
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 844

                                                #24
                                                sylweriusz70, ale przeciez logi z 011 wskazują że turbo pompuje natomiast log 003 pokazuje że jest zasysane za mało powietrza - co (moim zdaniem, na podstawie lektury tego i Mastersowego forum) sugeruje właśnie przepływke. Poza tym turbo mam w zasadzie półroczne, więc myślę że przez te pół roku raczej go cholera nie trafiła.
                                                Heh, pomóżcie początkującemu użytkownikowi VAG'a
                                                Jak coś to piszcie jakie bloki trzeba by ew sprawdzić żeby ułatwić diagnozę to zmierzę i wrzucę wyniki.
                                                o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                                                Komentarz

                                                • koja86
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 3178

                                                  #25
                                                  iksik2, a N75? lub zaworek zwrotny ten obok trujnika przy N75. To często nawala rownież
                                                  Takie zwykłe Ambiente

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...