Brak mocy w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaceksss
    Classic
    • 2007
    • 22

    #51
    Wstyd przyznać ale test mieszka jakoś mi nie poszedł, za dużo wężyków i jakoś turbiny nie mogłem zlokalizować , jakoś gęsto i ciasno tam pod maską. :wink:

    Ten mieszek jest z tyłu w dolnej części silnika czy z prawej górnej zaraz pod plastikową pokrywą silnika i czy są one w kszałcie kuli?


    A jeżeli to mieszek to radzicie wymienić w ASO czy u jakiegoś mechanika .
    Czy przeciętny mechanik jest w stanie to zdjagnozować i naprawić?
    2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
    140kkm

    Komentarz

    • Paweł T
      Elegance
      • 2006
      • 784

      #52
      Zamieszczone przez jaceksss
      17965 (Regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona granica regulacji)
      to jest zdaje się przekroczenie ciśnienia w górę, więc mieszek nie może być dziurawy, turbinę znajdziesz za silnikiem poniżej EGR, tj takiego blaszanego kapelusza na dolocie. Patrząc od przodu na szerokości wlewu oleju bliżej szyby przedniej.
      TDI ASV 140KM 300Nm

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #53
        Paweł T, ale jeśli jest nie dziurawy tylko ma trzpień przyrdzewiały to mu jak puści da takie ciśnienie że głowa boli
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • Paweł T
          Elegance
          • 2006
          • 784

          #54
          nie pisałem nic o trzpieniu przecież, tylko że mieszek nie jest dziurawy
          TDI ASV 140KM 300Nm

          Komentarz

          • jaceksss
            Classic
            • 2007
            • 22

            #55
            panowie
            jeżeli to nie jest N75 jak sugeruje ASO to dlaczego poprzednie wymiany tegoż zaworu załatwiało sprawę. Jeżeli to jest wciąż ta sama usterka to wymiana N75 nic by chyba nie dała. Najgorsze jest to że ASO też nie wie co to jest ale proponują demontaż turbiny celem oględzin.
            Jak myślicie ile za demontaż w ASO?

            Odnośnie mieszka rozumiem że demontażyk to tylko z kanału? jeżeli tak to niestey nie mam gdzie :cry:
            2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
            140kkm

            Komentarz

            • Paweł T
              Elegance
              • 2006
              • 784

              #56
              tak z kanału, nie pozwól demontować turbiny
              TDI ASV 140KM 300Nm

              Komentarz

              • jaceksss
                Classic
                • 2007
                • 22

                #57
                To w ASO już chyba nic nie znajdą Bo nie mają innej koncepcji poza demontażem.
                Chociaż zasugerowałem im aby jeszcze raz wymienili N75 bo przecież poprzednio było tazk samo i pomogło. Mechanik pokiwał głową że możnaby było ale kierownik musi podjąć decyzje że jako gwarancja gdyż niby wywalany błąd mówi,że to N75 ale on "terkota " czyli jest dobry, więc sam nie wiem jak z nimi gadać :cry:
                2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
                140kkm

                Komentarz

                • koja86
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 3178

                  #58
                  Może być jeszcze tak,że mieszek jest zardzewiały jak wymienisz N75 to na krótko jest oki dopuki nie zaśsie rdzy do N75 i koło się zamyka

                  [ Dodano: Nie 16 Wrz, 07 09:59 ]
                  Paweł T, nie deneruj się :wink:
                  Takie zwykłe Ambiente

                  Komentarz

                  • Paweł T
                    Elegance
                    • 2006
                    • 784

                    #59
                    który to błąd od N75, bo na pewno nie 17965
                    TDI ASV 140KM 300Nm

                    Komentarz

                    • jaceksss
                      Classic
                      • 2007
                      • 22

                      #60
                      Jak stwierdził mechanior wg serwisowej knigi SKODY czy jak ją tam zwał błąd ten wskazuje uszkodzenie N75 ale należy wtedy sprawdzic czy terkota, jak tak to jest Ok.
                      Ale jak widać Skoda docenia ludzi myślacych i z inicjatywą ponieważ nie ma wzmianki co dalej z tym robić :wink:


                      Ale ale :?: dzisiaj przejechałem ok 50km i nic , wszystko OK, szarpałem jazdą, dawałem w pędzel i nic , OK.
                      Zazwyczaj było trochę jazdy i kicha , reset -jazda -kicha a teraz nic.
                      Trochę to upierdliwe bo auto niepewne przy wyprzedzaniu a nawet w ASO sprawa nie jest jasna :cry:
                      2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
                      140kkm

                      Komentarz

                      • mrymek
                        Classic
                        • 2007
                        • 21

                        #61
                        U mnie okazało się, że coś :szeroki_usmiech w turbinie się odkręciło. Dokręcili i auto śmiga

                        Komentarz

                        • handzol
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 212

                          #62
                          Zamieszczone przez jaceksss
                          Odnośnie mieszka rozumiem że demontażyk to tylko z kanału? jeżeli tak to niestey nie mam gdzie
                          Nie trzeba z kanału.Da się od góry,choć jest to trudne,zwłaszcza zdjęcie zabezpieczenia na dźwigni.
                          Tu masz kilka wskazówek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=7360

                          Komentarz

                          • lukas_ig
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 230

                            #63
                            W sumie wymiana mieszka można śmiało powiedzieć że jest barszczowato prosta. Wystarczy odkręcić dwie nakrętki i ściągnąć zawleczkę ze sztangi, jest jeszcze opaska na wężyku podciśnienia ale jak zdemontujemy mieszek to mamy do niej dostęp. W moim przypadku ściągnięcie zawleczki nie było problemem natomiast jej założenie udało mi się za trzecim podejściem. Jest mało miejsca i wchodzi opornie więc dwa razy lądowała na dolnej osłonie dlatego kanał może być przydatny. Jednak oczywiście może się udać za pierwszym razem i kanał wtedy będzie zbędny.
                            PerfectService by

                            Komentarz

                            • gstan
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 106

                              #64
                              Przeprowadziłem właśnie wymianę mieszka. Wcześniej się pierniczyłem z włożeniem zawleczki i póżniejszym szukaniem w kanale (wkładałem szczypcami).
                              Wczoraj ja wcisnąłem bez problemowo palcami za pierwszym podejściem.
                              Za trzecim razem dochodzi się do wprawy :lol:

                              Mieszek kupiłem prawie nówkę sztukę w Słomczynie. Koszt 100 zł.
                              Optycznie taki sam, regulacji wymagała długość sztangi.
                              (Podziękowania za konsultecję telefoniczną z dobrygrzeswawa i zakłócenie poprawin)
                              Grzesiek
                              Octavia 2 Elegance

                              Komentarz

                              • jaceksss
                                Classic
                                • 2007
                                • 22

                                #65
                                dzisiaj próbowałem nacisnąć cięgno mieszka na łączeniu z dzwignią z turbiny oczywiście na ile było to możliwe przy dostępie od góry. Przy nacisku kciukiem szło nawet ciężko ale sprężyście (jak przy ucisku twardej sprężyny) dałem radę przepchnąć, jak mi się wydaje, zaledwie parę milimetrów i sprężyście wracała do góry.
                                próbowałem kilkanaśie razy i efekt za każdym razem taki sam.
                                Co o tym sądzicie czy tak ma być?
                                2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
                                140kkm

                                Komentarz

                                • Paweł T
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 784

                                  #66
                                  moim zdaniem wydląda na zapieczone kierownice. Sprawdź z kimś jak się zachowuje cięgło po dodaniu gazu, powinno iść trochę do góry, jeśli nie to jest tam jakiś opór
                                  TDI ASV 140KM 300Nm

                                  Komentarz

                                  • hodson
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 10

                                    #67
                                    Witam,
                                    i znowu mam problem. Po wymianie mieszka wszystko było idealnie ... do czasu. Objawy: oceniam autko na 95 koników a powinno być 110. Nie ma żadnych błędów, turbinka daje jakieś 1,1 bara, przepływka przy 3500 wskazuje na 950-970 mm/R. Poprzednio przy uszkodzonym mieszku sprawa była jeasna 90/h i koniec jazdy - reset i ok. Teraz jest płynnie tyle tylko że brakuje mu jakieś 15 koników. Może ma ktoś jakiś pomysł? Zapieczone kierownice pewnie odpadają bo ciśnienie jest w normie w sumie to brak mi pomysłów.

                                    Komentarz

                                    • koja86
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 3178

                                      #68
                                      hodson, a na czym sprawdziłeś brak tych 15 koników?
                                      Takie zwykłe Ambiente

                                      Komentarz

                                      • jaceksss
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 22

                                        #69
                                        Byłem po raz kolejny w ASo, twierdzą że zawór(mieszek) jest dobry. Z turbiny ponoć wylatują spaliny przy dźwigni łączącej cięgno mieszka i przy tym towarzyszy świst no i turbina jest w tym miejscu okopcona, ale nieszczelnośc nie jest przez cały czas. Prawdobpodobnie to jest przyczyną spadków mocy. A spadki mocy nie są powtarzalne ponieważ, teraz raczej nie włącza się tryb awaryjny bo ciągnie tyle że jakoś słabo jak na 110KM co też potwierdza mechanik z ASO.

                                        Co o tym myślicie? Bo coś mi się wydaje ,że uciekające spaliny to utracone KM.
                                        Czy to mogło paść jakieś uszczelnienie turbiny?> Czy spotkaliście się z czymś takim?
                                        CZy możecie kogoś polecic w okolicach Wałbrzycha lub we Wrocławiu kto to bedzie mógł to zrobić ?

                                        Jeszcze jedno czy można gdzieś sprawdzić jaką faktycznie moc ma silnik? Niestety od niedawna mam to auto i teraz nie wiem jaki mocny powinien być i ile tak faktycznie mam.
                                        2001, 1.9TDi 110 KM,AHF
                                        140kkm

                                        Komentarz

                                        • hodson
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 10

                                          #70
                                          koja86, tak na oko

                                          Komentarz

                                          • koja86
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 3178

                                            #71
                                            hodson, na oko to już nie jeden umarł :wink:
                                            Takie zwykłe Ambiente

                                            Komentarz

                                            • hodson
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 10

                                              #72
                                              koja86 niech będzie że mam w garażu hamownie , ale do rzeczy. Odkręciłem mieszek bo miałem odkręcić turbinkę ale poruszałem dźwiginką od sterowania łopatek i hula aż miło. Kupiłem n75 i jest lekka poprawa ale to jeszcze nie jest to, na poniedziałek wymyśliłem sobie czyszczenie intercooler`a, może to coś da. Najgorsze pewnie przede mną bo okaże sie że tulejki w kierowniczkach mają luz :cry:

                                              Komentarz

                                              • mac77
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 9

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Paweł T
                                                który to błąd od N75, bo na pewno nie 17965
                                                Hej,
                                                U mnie wychodzi na VAG-u 17965 i wg ELSA to właśnie może być N75. Rozmontowałem go i widzę na gumowej membranie dziurkę (pęknięcie dł 5mm na zgięciu). Objawy jak u większości po dojściu do ok 3000rpm np. na trójce spadek mocy. Po ponownym włączeniu silnika wszystko OK przez jakiś czas. Podejrzewam że nie można kupić na rynku samej membrany do N75?
                                                Załączone pliki
                                                www.sobitech.com.pl

                                                Komentarz

                                                • octavia
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 52

                                                  #74
                                                  Zawór N75

                                                  Czołem Koledzy Oktawowicze!


                                                  Właśnie samodzielnie przebrnąłem przez problemik wymiany N75.
                                                  Mechanikiem nie jestem bynajmniej, choć dwóch lewych rąk też nie mam.
                                                  Dlatego spiąłem się i po oględzinach tegoż zaworu w aucie i sposobu jego montażu zdecydowałem się go wymienić.

                                                  Ogólnie zadanie niezbyt trudne, choć wymagające pewnych zdolności manualnych.
                                                  Np. sam zawór przymocowany jest do gumowej bazy, którą umiejętnie należy odłączyć od starego zaworu.
                                                  Poza tym pewnym problemem może być osadzenie wężyków podciśnieniowych, ponieważ oryginalnie (czyt. w techn. ASO) mają specjalnego rodzaju metalowe pierścienie zaciskające do których potrzebne pewnie jest specjalne narzędzie (ja poradziłem sobie kombinerko-szczypcami i malutkim płaskim śrubokrętem).
                                                  Jeśli potrzebna jakaś porada, co do wymiany służę pomocą.

                                                  A teraz powód, dla którego zdecydowałem się na wymianę.
                                                  Przy uszkodzonym N75 samochód nie ma mocy.
                                                  O ile na zimno jeździ jeszcze w miarę, gdy dostaje przez komputer większą dawkę paliwa to ciągnie jeszcze jako tako ale jak się rozgrzeje czyli po 10-15 minutach jazdy zachowuje się dosłownie tak, jakby pedał gazu blokował się.
                                                  Naciskałem gaz, spalanie rosło 7,8,12,15 litrów a auto prawie stało w miejscu.
                                                  Odłączyłem, zgodnie z sugestiami na forum, przepływomierz, żeby sprawdzić czy będzie różnica.
                                                  Ponieważ nie było a i oleju nie bierze mi jakoś dużo (turbina więc ok) postawiłem na N75.


                                                  Za nowy zapłaciłem 150zł. (w ASO taki sam - 260zł.), godzinka roboty i po sprawie.

                                                  [ Dodano: Czw 17 Lip, 08 20:30 ]
                                                  No to już się pochwaliłem.
                                                  Wymieniłem samodzielnie N75, bo tak, jak pisałem po nagrzaniu silnika nagle znacząco ubywało mocy.
                                                  Po wymianie N75 autko dosłownie pływało po ulicy.
                                                  Małe dotknięcie pedału gazu i asfalt sie topił mimo, że silnik to AGR 90KM.

                                                  Pojeździłem dzień...i znowu to samo!
                                                  Pier.... grat!
                                                  Ale się wk...!

                                                  Czytam od paru godzin posty i wywnioskowałem z nich, że jeszcze może być to:

                                                  1. jakiś czujnik temperatury
                                                  2. mieszek turbiny

                                                  Przepływka raczej jest ok, bo ją odłączałem i nie było różnicy. Odkręciłem ją nawet i w środku jest prawie idealna.
                                                  Tak więc chyba trzeba będzie wybulić parę dyszek na podpięcie do VAG-a.
                                                  Podczyściłbym może najpierw ten mieszek ale za cholerę nie wiem jak się do niego dostać.
                                                  Między EGR a podszybiem jest tyle miejsca, że może zmieściła by się najwyżej rączka dziecka.

                                                  Może ktoś z was przebrnął ten etap?

                                                  W przyszłym tygodniu będę w okolicach Białogardu.
                                                  Jak ktoś z kolegów może tam mi coś poradzić to podjadę.
                                                  Proszę o kontakt na mobajla: 692 315 214.
                                                  Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
                                                  mobile: 692 315 214

                                                  Komentarz

                                                  • iksik2
                                                    Elegance
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 844

                                                    #75
                                                    octavia, albo jeszcze trzecia możliwość - znowu posypał Ci się N75. Czujnik temperatury nie bardzo chyba, o ile dobrze kojarzę raczej nie wpływa na osiągi samochodu. No i kwestia jak sprawdzales przeplywke? Po odpieciu samochod nie bedzie jezdzil tak jak bys mial w pelni sprawna. Moze po prostu nie zauwazyles ze jest ciut lepiej niz z uszkodzona przeplywka? Najlepiej bylo by podmienic przeplywke na taka z innego samochodu o ktorej wiadomo ze jest ok.. W Lublinie nikt nie ma Oktaśki? :roll: A tak wogole to polecam podpiecie VAG'a jeżeli masz możliwość - sporo można się dowiedziec jeszcze zanim zacznie sie grzebac przy autku.

                                                    PS. aaa i "na oko" nie sprawdzisz czy przeplywka jest uszkodzona. Tylko podmieniajac na inna/podpinajac VAGa.
                                                    o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...