Brak mocy w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    Masz przeladowanie, wiec trzeba wykonac znane czynnosci.

    forum-> szukaj -> notlauft
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • djquest
      Drive
      • 2009
      • 40

      Pomogło rozruszanie sztangi. 180 km/h i jeszcze zapas jest Tylko teraz słychać jakieś szumy powietrza w okolicach filtra powietrza. Objawia się to tym, że gdy silnik wejdzie raptownie na np. 3500 obr./min i puszcze pedał gazu to słychać syczenie. Słychać to tez przez kratki nawiewu w środku samochodu.

      Komentarz

      • Paweł T
        Elegance
        • 2006
        • 784

        wojtek 1982, jeśli chcesz sprawdzić N75 to mam nowy, możesz podjechać i sobie go przełożyć do sprawdzenia.
        TDI ASV 140KM 300Nm

        Komentarz

        • pedro
          Ambiente
          • 2009
          • 178

          Witam
          Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem octavii TDI jest to mój pierwszy diesel
          Przeglądam forum czytam różne tematy dotyczące eksploatacji ogólnie mówiąc dopiero się ucze jazdy dieslem...
          Moja Octavia ma 190 tys km na liczniku silnik pracuje równo, płynnie przyspiesza, pali z pierwszego przy -12
          Moje pytanie:
          czy czyścił ktoś turbine bez oznak jej zużycia?
          czy warto coś takiego zrobic zanim zacznie dawac o sobie znac?
          Regeneracja-wymiana jak wiadomo jest dosyc kosztowna, może by lepiej zapobiegac i robic co jakis czas taki przegląd-czyszczenie.
          Pozdrawiam
          pedro

          Komentarz

          • rafal-rafik
            Drive
            • 2010
            • 66

            Posiadam od pół roku Octavke L&K 1.9tdi AHF z 2001r. jakiś czas temu zdarzało się, że odcinało turbo, ale po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu wszystko było OK. Jednak niedawno turbo znikło i auto zwyczajnie zamula pojechałem na MERC'a żeby chłopaki sprawdzili co jest nie tak. Na kompie wyszły 3 błędy: P1248, P1556, P1256.
            Kasowane były ale za każdym razem się pojawiały. Następnie szukali chlopaki problemu w elektryce i okazało się że na zaworze przy turbinie jest tylko 1,5V a nie 12. Poradzili mi koeldzy że zawór do wymiany bo działa jak sam chce, ale najważniejsze zrobić ten prąd. Moje pytanie: Do kogo się udać z tym :?: Ile może mnie to kosztować :?:

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Zamieszczone przez pedro
              czy czyścił ktoś turbine bez oznak jej zużycia?
              czy warto coś takiego zrobic zanim zacznie dawac o sobie znac?
              Po prawej koło hamulca masz pedał do czyszczenia turbiny :diabelski_usmiech
              [dotyczy nagrzanego oleju czyli kilka km po nagrzaniu płynu chłodzącego oraz odpowiednich obrotów (dwumas) na wyższych biegach po 2500obr/min.].
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • Baldek
                Classic
                • 2009
                • 7

                brak mocy

                Ja za to chyba inaczej niż poprzednicy, brakuje mocy na małych obrotach powyżej 2000-2500 jest ok, myślałem że jakieś koło hamuje ale nie. jest mały przebieg ok 30 tys, paliwo leję dobre. Może jakiś pomysł będzie dzięki :wink:

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  Re: brak mocy

                  Zamieszczone przez Baldek
                  Ja za to chyba inaczej niż poprzednicy, brakuje mocy na małych obrotach powyżej 2000-2500 jest ok, myślałem że jakieś koło hamuje ale nie. jest mały przebieg ok 30 tys, paliwo leję dobre. Może jakiś pomysł będzie dzięki :wink:

                  około 1500 obrotów nie spodziewaj się cudów
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • rumianko
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 160

                    Re: brak mocy

                    Zamieszczone przez Baldek
                    Ja za to chyba inaczej niż poprzednicy, brakuje mocy na małych obrotach powyżej 2000-2500 jest ok, myślałem że jakieś koło hamuje ale nie. jest mały przebieg ok 30 tys, paliwo leję dobre. Może jakiś pomysł będzie dzięki :wink:
                    daj logi to będzie wszystko jasne.
                    chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                    Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                    one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                    promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                    Komentarz

                    • Lashlo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1455

                      Baldek, kolego,masz jak widze nowe auto,nie kombinuj tylko jedz do serwisu

                      Komentarz

                      • Baldek
                        Classic
                        • 2009
                        • 7

                        dzięki chyba tak zrobię
                        pozdro :wink:

                        Komentarz

                        • newby
                          Classic
                          • 2010
                          • 11

                          rafal-rafik rozwiązałeś swój problem? mam coś podobnego. Wymienili mi już gruszkę i sprawdzili kierownicę w turbinie oraz część instalacji elektrycznej do N18, N75 i przepływomierza - tam jest wszystko ok a auto nie chce jechać. Zaczyna mi już brakować cierpliwości.

                          Takie błędy z VAGa mi wyskoczyły:

                          Kod:
                          17849 - Zawór recyrkulacji spalin (N18) przerwa/zwarcie z masą 
                                  P1441 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                          17957 - Zawór elektromagn.ograniczania ciś. doładowania (N75): przerwa/zwarcie z masą 
                                  P1549 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                          17964 - Regulacja ciśnienia doładowania: nieosiągnięta granica regulacji 
                                  P1556 - 35-10 -  - - Sporadyczny
                          17552 - Miernik masy powietrza (G70): przerwa lub zwarcie z masą 
                                  P1144 - 35-00 -  -
                          17656 - Regulacja kąta początku wtrysku: różnica regulacji 
                                  P1248 - 35-10 -  - - Sporadyczny

                          Komentarz

                          • rumianko
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 160

                            jeśli macie te błędy to przyczyna jest uwalony komputer.
                            chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                            Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                            one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                            promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                            Komentarz

                            • newby
                              Classic
                              • 2010
                              • 11

                              jeśli macie te błędy to przyczyna jest uwalony komputer
                              :evil:

                              Jaki jest realny koszt wymiany?

                              Komentarz

                              • Manius
                                Classic
                                • 2008
                                • 17

                                Cześć, spojrzycie na moje logi?
                                Log (0 - 003,006,011)

                                Auto generalnie straciło kopa, jeszcze na niskich obrotach i pierwszych 2 biegach daje radę, ale potem tragedia. Jak zmierzyłem 22s do 100, zmieniłem przepływkę, filtr powietrza, filtr paliwa (pierwsze co mi przyszło na myśl, poza tym byly faktycznie zasyfione), trochę chyba pomogło, ale to nie to. Przy ostrzejszej jeździe wywala mi błąd:
                                17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                                no i o ile na dwójce się rzadko zdarza, to na trójce i wyżej łapie notlaufa na wysokich obrotach, co z resztą widać w logach (time 75,82). Turbo wstało po zgaszeniu silnika na skrzyżowaniu. Miałem nadzieję, że podmienię n75 od kolegi z fabii (1.9 tdi 2005), ale albo ma inne, albo nie odnalazlem u niego, bo od egr szedł przewód do jakiejś puchy tylko Dziurawych wężyków, przynajmniej przy zaworkach nie spostrzegłem, może być ewentualnie gdzieś przy turbo, za to zauważyłem zwiększone zużycie oleju. Kiedyś dolewalem 0,5l na 10tys km, teraz dolałem 3,5l. Turba kluczem jeszcze nie ruszałem. Do zmiany mam termostat chyba (nawet jak się dogrzeje do 90stopni, to potem schodzi do 80 stopni i tak sie trzyma), ale to raczej nie powinno mieć wpływu.
                                Aha dodam, że jak powoli się rozpędzałem, to bujnołem skodzie na autostradzie do 180 i jeszcze miala mały zapas, choć rozpędzała się bardzo wolno. Wracając po świętach nie udało mi sie już powtórzyć wyczynu i Vmax to 140km/h (w sumie to grzecznie przepisowo :wink: )

                                [ Dodano: Sro 27 Kwi, 11 22:39 ]
                                zamieniłem dziś n75 z n18 miejscami. Faktycznie nastąpiła spora poprawa Przy pierwszym przyspieszeniu dwójka do czerwonego pola, trójka na 4tys notlauf. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu, trójka też juz mi doszła do końca, czwórki nie miałem gdzie stestować. Skodzia moze nie idzie jak kiedyś, bo nie wbija w fotel, ale chociaż już rowno przyspiesza. Czyli n75 weekend do czyszczenia idzie a w ostateczności kupię nowy. Niestety nie odnalazłem cięgła do turba, ale jak będę z powrotem podmieniał zaworki, to poszukam znów. Chyba, że ktoś jest z łodzi i ma chwilę, by mo pokazać gdzie tego szukać (wiem, że już było kilka razy na forum o tym, ale niestety jestem za ciemny chyba by pojąć wyjaśnienia).
                                Może ktoś spojrzeć na logi wstawione, czy coś jeszcze można zobaczyć poza n75? Jak napisałem, wciąż nie jest jak być powinno.
                                A i jeszcze pytanie. Od jakiegoś czasu słyszę szumienie/syczenie przy prawym kole. czy to może być jakiś wężyk od turbo?

                                Komentarz

                                • newby
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 11

                                  Skoro temat odżył to pozwolę podzielić się informacją jaka była przyczyna mojej usterki.

                                  Otóż okazało się, że podczas rozsypywania się gruszki jeden z odłamków membrany dostał się do wężyków podciśnieniowych i dotarł aż do zaworka na wyjściu pompy podciśnienia.

                                  Brak podciśnienia w układzie = brak mocy

                                  Pozostaje mi jeszcze wymiana przepływomierza bo podobno za mało powietrza pokazuje.[/fade]

                                  Komentarz

                                  • wow
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 227

                                    chyba ma to samo czyli cos z turbo.
                                    jezdze przez tydzien i nic ciagnie normaliie fajnie , jak go odsatwie na weekend odrazu po zapaleniu ładuje i sie notlauft reste i jest dobrze puki znów nie odstawie samochodu na wekend @
                                    co jest sprawdzalem na kompie ale pojawia mi sie tylko bład turbiny czy cos podobnego zadnych inncy bledów ?
                                    wow wr............

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      Zamieszczone przez wow
                                      chyba ma to samo czyli cos z turbo.
                                      jezdze przez tydzien i nic ciagnie normaliie fajnie , jak go odsatwie na weekend odrazu po zapaleniu ładuje i sie notlauft reste i jest dobrze puki znów nie odstawie samochodu na wekend @
                                      co jest sprawdzalem na kompie ale pojawia mi sie tylko bład turbiny czy cos podobnego zadnych inncy bledów ?
                                      podjedz do tune up
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • wow
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 227

                                        nie ma zaleznosc rano po odpaleniu juz mam notlaufa ! uruchomie ponownie silnik i jest juz noralmnie !
                                        wow wr............

                                        Komentarz

                                        • TomekRs
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1670

                                          Zamieszczone przez wow
                                          chyba ma to samo czyli cos z turbo.
                                          jezdze przez tydzien i nic ciagnie normaliie fajnie , jak go odsatwie na weekend odrazu po zapaleniu ładuje i sie notlauft reste i jest dobrze puki znów nie odstawie samochodu na wekend @
                                          co jest sprawdzalem na kompie ale pojawia mi sie tylko bład turbiny czy cos podobnego zadnych inncy bledów ?
                                          *pÓki
                                          panowie...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...