Brak mocy w 1,9 tdi agr - dziwne objawy - prosze doradźcie
Witam serdecznie wszystkich. Były już podobne tematy ale mój przypadek nie pokrywa się z żadnym innym. Otóż dzisiaj stwierdziłem że octavia nie ma mocy - max to może 12o k/h.
Sprawdziłem mieszek - rusza się płynnie w zakresie około 2 cm...ale zasysając powietrze w wężyku od N75 nie rusza się mieszek...ale opór jest więc chyba nie ma dziury.
Zaraz jak octa straciła moc podpiołem do vaga i pokazało błąd "17964" - regulacja dolnej granicy doładowania ". Sam zawór n75 nie pokazuje będu i pyka. Auto ma przejechane 90 tys. więc to chyba nie uszkodzona turbina? więc może nieszczelność miedzy turbiną a silnikiem? ale jak to sprawdzić? Dodam że błąd pojawił mi sie tylko raz, jak go skasowałem to sie już nie powtarza. Ale auto dalej nie ma mocy - chociaż czasem po wyłączeniu i włączniu silnika ( ale nie zawsze ) wszystko wraca do normy...do momęntu przekroczenia około 3,tys obrotów - potem nagle przestaje ciągnąć i już w całym zakresie obrotów jest muł - nawet ja wyłacze i włącze silnik to nic nie pomaga ostatnio. - dodam że zdażało mi sie dawniej - ale bardzo rzadko że auto traciłomoc a po ponownym uruchomieniu było ok - ale ostatnio przez ponad pół roku byl spokuj....co o tym sądzicie?
Prosze doradźcie coś bo tak sie nie da jeździć a auto potrzebne :cry:
U mnie bylo podobnie, zdarzylo mi sie to 2 razy, siagnalem kostke z przeplywki przy wylaczonym silniku (prawde piszac pierwszy raz przypadkiem) i pomagalo, zdarzalo mi sie to tylko przy ostrym traktowaniu auta na dlugiej trasie ( raz powodem byl Focus :diabelski_usmiech ). Dlugo i namietnie pisano tutaj o tym wczesniej, najczesciej wymienianymi powodami byly: awaria przeplywki, N75. Ja stawiam na brak lacznosci przeplywki z kompem lub sama ona. Dodam tylko ze u mnie jeszcze sadzil czarnym dymem kiedy wpadal w "dziure" mocy.
tak..jak zdjąłem wtyczke z przepływki to pomogło....czasem..ale ostatnio to jest tak że jka chwilepochodzi na wolnych obrotach to później jest muł. Czasem znowu jak przekoczy 3 tys obi sie muł, a znów innym razem z muła po przekoroczeniu 3 tys wszystko wraca do normy...dziwna sprawa...
Mam pytanie. Kupiłem octavię 1.9 tdi 1999r 90 km i dzieją sie dziwne żeczy z mocą. Do ok 120 km/h jest ok w całym przedziale obrotów o jak przekrocze 120 km/h to robi się mułowata i pomaga dopiero wyłączenie kluczyka na chwilę. Pomóżcie proszę. Robert [email protected]
To mam jeszcze jedno pytanie do doświadczonyck kolegów i koleżanek:
czy wartokupować tą osonę plastikową 3-częściową pod silnik czy można spokojnie jeździć bez niej?Dzięki za odpowiedzi
Z tego co piszecie wyżej to klasyczny przykład wpdania silnika w notlauf, czyli system awaryjny. Przyczyna to najczęściej zapieczone kierownice na turbinie, a czasami ale b. zadko podniety zaworekl N75, a skutki to własnie przeładowanie wartości cisnienia turbiny i dlatego tryb awaryjny, likwidowany 'chwilowo', poprzez wyłaczeniem zapłonu, czyli reset kompa.
Temat poruszany juz tak wiele razy, a trzeba troszke tylko poszukac, nawet jest tutaj obok z linkiem do samodzielnego czyszczenia zaworka N75:
Rada amatora mechanika - najlepiej udać się do jakiegoś mechanika (jak ktoś się mało zna) i nich on sobie tam pogrzebie (u mnie chwilę szukał - rozebrał co się dało wyczyścił pozmieniał i chodzi) tylko za bardzo teraz nie mam jak sprawdzić (krótkie testy - pomyślne)bo wyskakują znowu błędy z temperaturą więc znowu do warsztatu :evil: Tak więc do warsztatu.
stawiam na zawieszanie się zaworu N75 autko jedzie wtedy okolo 120 km/h choc ja mialem że nawet lepiej szło no i reset czyli zgaszenie silnika i odpalenie na nowo jest dobrze do nastepnej zwiechy. Zaczni od zaworu no i podepni vag jak możesz.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Wymieniłem zawór, turbina wyłaczała się przy 4000 0br na III biegu, dalej się wyłacza, ramię od mieszka chodzi natomiast tak ciężko, że aby go ruszyć trzeba prawie wyłamać kciuk ale skok 2 cm udało mi się wymusić 2 razy....
Jak to gówno rozruszać, może łomem, ale jak podejśc?
Wymieniłem zawór, turbina wyłaczała się przy 4000 0br na III biegu, dalej się wyłacza, ramię od mieszka chodzi natomiast tak ciężko, że aby go ruszyć trzeba prawie wyłamać kciuk ale skok 2 cm udało mi się wymusić 2 razy....
Jak to gówno rozruszać, może łomem, ale jak podejśc?
Proponuję wymienić na nowy i nie oszczędzać. Jak ci braknie mocy przy wyprzedzaniu to...
Komentarz