Brak mocy w 1,9 tdi agr - dziwne objawy - prosze doradźcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • carfan
    Drive
    • 2008
    • 41
    • Opel

    Brak mocy w 1,9 tdi agr - dziwne objawy - prosze doradźcie

    Zamieszczone przez krzynol
    kraków-wieliczka-dobczyce-mszana dolna-krościenko
    dokładnie jest to podobna odległość co normalna drogą może 10 km dłużej
    cos koło 120
    Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
    Był VW Sharan 1,8T AJH
    Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
    Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV
  • bikerserwis
    Classic
    • 2007
    • 36

    #2
    Brak mocy w 1,9 tdi agr - dziwne objawy - prosze doradźcie

    Witam serdecznie wszystkich. Były już podobne tematy ale mój przypadek nie pokrywa się z żadnym innym. Otóż dzisiaj stwierdziłem że octavia nie ma mocy - max to może 12o k/h.
    Sprawdziłem mieszek - rusza się płynnie w zakresie około 2 cm...ale zasysając powietrze w wężyku od N75 nie rusza się mieszek...ale opór jest więc chyba nie ma dziury.
    Zaraz jak octa straciła moc podpiołem do vaga i pokazało błąd "17964" - regulacja dolnej granicy doładowania ". Sam zawór n75 nie pokazuje będu i pyka. Auto ma przejechane 90 tys. więc to chyba nie uszkodzona turbina? więc może nieszczelność miedzy turbiną a silnikiem? ale jak to sprawdzić? Dodam że błąd pojawił mi sie tylko raz, jak go skasowałem to sie już nie powtarza. Ale auto dalej nie ma mocy - chociaż czasem po wyłączeniu i włączniu silnika ( ale nie zawsze ) wszystko wraca do normy...do momęntu przekroczenia około 3,tys obrotów - potem nagle przestaje ciągnąć i już w całym zakresie obrotów jest muł - nawet ja wyłacze i włącze silnik to nic nie pomaga ostatnio. - dodam że zdażało mi sie dawniej - ale bardzo rzadko że auto traciłomoc a po ponownym uruchomieniu było ok - ale ostatnio przez ponad pół roku byl spokuj....co o tym sądzicie?
    Prosze doradźcie coś bo tak sie nie da jeździć a auto potrzebne :cry:

    Komentarz

    • Mierzej
      Drive
      • 2007
      • 82

      #3
      U mnie bylo podobnie, zdarzylo mi sie to 2 razy, siagnalem kostke z przeplywki przy wylaczonym silniku (prawde piszac pierwszy raz przypadkiem) i pomagalo, zdarzalo mi sie to tylko przy ostrym traktowaniu auta na dlugiej trasie ( raz powodem byl Focus :diabelski_usmiech ). Dlugo i namietnie pisano tutaj o tym wczesniej, najczesciej wymienianymi powodami byly: awaria przeplywki, N75. Ja stawiam na brak lacznosci przeplywki z kompem lub sama ona. Dodam tylko ze u mnie jeszcze sadzil czarnym dymem kiedy wpadal w "dziure" mocy.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • bikerserwis
        Classic
        • 2007
        • 36

        #4
        tak..jak zdjąłem wtyczke z przepływki to pomogło....czasem..ale ostatnio to jest tak że jka chwilepochodzi na wolnych obrotach to później jest muł. Czasem znowu jak przekoczy 3 tys obi sie muł, a znów innym razem z muła po przekoroczeniu 3 tys wszystko wraca do normy...dziwna sprawa...

        Komentarz

        • dzobert
          Classic
          • 2008
          • 7

          #5
          Mam pytanie. Kupiłem octavię 1.9 tdi 1999r 90 km i dzieją sie dziwne żeczy z mocą. Do ok 120 km/h jest ok w całym przedziale obrotów o jak przekrocze 120 km/h to robi się mułowata i pomaga dopiero wyłączenie kluczyka na chwilę. Pomóżcie proszę. Robert
          [email protected]


          To mam jeszcze jedno pytanie do doświadczonyck kolegów i koleżanek:
          czy wartokupować tą osonę plastikową 3-częściową pod silnik czy można spokojnie jeździć bez niej?Dzięki za odpowiedzi
          Dzobert

          Komentarz

          • ArekBinek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 447

            #6
            dzobert, na moje to N75 bo miałem a raczej mam podobny problem :P ale jakos nie moge sie zebrac zeby kupic zaworek :P hehe

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              dzobert, N75 lub przepływka
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • Tomex
                Classic
                • 2007
                • 37

                #8
                Tematyka wałkowana na tym forum dziesiątki razy.
                Możliwe przyczyny tam też zostały omówione.

                Najprościej i chyba najtaniej zacząć od podmiany N75.
                U mnie pomogło
                Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                Komentarz

                • Challenger
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 45

                  #9
                  Z tego co piszecie wyżej to klasyczny przykład wpdania silnika w notlauf, czyli system awaryjny. Przyczyna to najczęściej zapieczone kierownice na turbinie, a czasami ale b. zadko podniety zaworekl N75, a skutki to własnie przeładowanie wartości cisnienia turbiny i dlatego tryb awaryjny, likwidowany 'chwilowo', poprzez wyłaczeniem zapłonu, czyli reset kompa.

                  Temat poruszany juz tak wiele razy, a trzeba troszke tylko poszukac, nawet jest tutaj obok z linkiem do samodzielnego czyszczenia zaworka N75:



                  Pozdr.
                  VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                  Komentarz

                  • kaz13
                    Drive
                    • 2008
                    • 42

                    #10
                    te osłony są dobre więc warto je zakładać

                    Komentarz

                    • mad_mark
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 413

                      #11
                      Challenger, zapieczone kierownice w AGR ?

                      Komentarz

                      • chopinnn
                        Drive
                        • 2007
                        • 60

                        #12
                        Rada amatora mechanika - najlepiej udać się do jakiegoś mechanika (jak ktoś się mało zna) i nich on sobie tam pogrzebie (u mnie chwilę szukał - rozebrał co się dało wyczyścił pozmieniał i chodzi) tylko za bardzo teraz nie mam jak sprawdzić (krótkie testy - pomyślne)bo wyskakują znowu błędy z temperaturą więc znowu do warsztatu :evil: Tak więc do warsztatu.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          AGR nie ma kierownic, ale ma zawor N75 ktory lubi sie przycinac oraz przeplywomierz, ktory tez lubi padac
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Challenger
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 45

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            AGR nie ma kierownic, ale ma zawor N75 ktory lubi sie przycinac oraz przeplywomierz, ktory tez lubi padac
                            Troszkę się pogubiłes, za turbinę odpowiada jednak wentyl N75, a za EGR N18.
                            Pozdr.
                            VW Sharan AUY 115 PS, Seat Cordoba ASZ 131 PS

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              ale ma zawor N75 ktory
                              stawiam na zawieszanie się zaworu N75 autko jedzie wtedy okolo 120 km/h choc ja mialem że nawet lepiej szło no i reset czyli zgaszenie silnika i odpalenie na nowo jest dobrze do nastepnej zwiechy. Zaczni od zaworu no i podepni vag jak możesz.
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Zamieszczone przez Challenger
                                Maicroft napisał/a:
                                AGR nie ma kierownic, ale ma zawor N75 ktory lubi sie przycinac oraz przeplywomierz, ktory tez lubi padac

                                Troszkę się pogubiłes, za turbinę odpowiada jednak wentyl N75, a za EGR N18.
                                Pozdr.
                                Chyba cos Ci sie kolego zle zacytowalo

                                Przeciez zdanie o tym ze AGR nie ma kierownic, oraz ze ma N75 jest prawdziwe
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • koja86
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 3178

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Przeciez zdanie o tym ze AGR nie ma kierownic, oraz ze ma N75 jest prawdziwe
                                  Maicroft, Jak najbardziej może z ALH mu się poknociło
                                  Takie zwykłe Ambiente

                                  Komentarz

                                  • PZ13
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 114

                                    #18
                                    Wymieniłem zawór, turbina wyłaczała się przy 4000 0br na III biegu, dalej się wyłacza, ramię od mieszka chodzi natomiast tak ciężko, że aby go ruszyć trzeba prawie wyłamać kciuk ale skok 2 cm udało mi się wymusić 2 razy....

                                    Jak to gówno rozruszać, może łomem, ale jak podejśc?
                                    ECO POWER ;-)

                                    Komentarz

                                    • karpecik
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 279

                                      #19
                                      Zamieszczone przez PZ13
                                      Wymieniłem zawór, turbina wyłaczała się przy 4000 0br na III biegu, dalej się wyłacza, ramię od mieszka chodzi natomiast tak ciężko, że aby go ruszyć trzeba prawie wyłamać kciuk ale skok 2 cm udało mi się wymusić 2 razy....

                                      Jak to gówno rozruszać, może łomem, ale jak podejśc?
                                      Proponuję wymienić na nowy i nie oszczędzać. Jak ci braknie mocy przy wyprzedzaniu to...

                                      Komentarz

                                      • PZ13
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 114

                                        #20
                                        Ale ja mam nowy i dalej jest to samo, szlag mnie trafia na ta niemoc naprawczą....
                                        ECO POWER ;-)

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          PZ13, a jak chodziła dźwignia od kierownic po zdjęciu mieszka?
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            PZ13, a jak chodziła dźwignia od kierownic po zdjęciu mieszka?
                                            Ale ten mieszek jest wymieniony czy tylko zawor? :roll:
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • PZ13
                                              Ambiente
                                              • 2008
                                              • 114

                                              #23
                                              no właśnie, bo mechanicy twierdzą , ze nie? Ewentualnie, ze potem turbo ustawić się nie da?
                                              ECO POWER ;-)

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez PZ13
                                                no właśnie, bo mechanicy twierdzą , ze nie? Ewentualnie, ze potem turbo ustawić się nie da?
                                                udaj sie do właściwego mechanika
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • woliper
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 37

                                                  #25
                                                  Miałem tak samo i skonczylo sie na wymianie turbiny.

                                                  Pomaga tez odpiecie asr-u przy podszyzbiu

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...