Gaz i.....same problemy :-(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciekkwapien
    Classic
    • 2008
    • 1

    Gaz i.....same problemy :-(

    Taka wrzutka : Jeśli uda mi się skombinować siłownik centralnego zamka do klapy bagażnika (HB) będzie w Cze-wie u nas jakaś złota rączka, która pomoże zainstalować ?
  • norbi
    Classic
    • 2007
    • 13

    #2
    Gaz i.....same problemy :-(

    Witam Wszystkich Forumowiczów!

    Mam Octavię I z 2003 roku silnik 18.T AUM bez modyfikacji, przebieg 105 tys km.

    Kupując auto polecono mi warsztat i założyłem Gaz (wtrysk KME) i się zaczęło....

    Po 50 km zapaliła się kontrolka elektroniki silnika. Na początku generowane błędy były przypadkowe ale nastąpiła eskalacja. Kasowanie błędów nie pomaga bo występują nowe.
    Auto przed montażem gazu było w super stanie a pan od gazu twierdzi, źe wszystko jest ok.

    Teraz występują następujące objawy:

    -problem z uruchomieniem na zimno, pływanie obrotów na ssaniu i wypadanie zapłonu
    nie pali jeden cylinder i silnik dławi się po dodaniu gazu.

    -w chłodne dni po uruchomieniu zapala się kontrolka układu chłodzenia (temperatura ok, nic nie ubywa). po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka zachowuje się ok.

    -na wolnych obrotach wypadanie zapłonu-delikatne telepanie silnika

    -cały czas występują błędy w elektronice silnika i kontrolka pali się na stałe.

    Wiem, że przyczyn może być wiele ale myślę, że popełniony został jakiś błąd przy montażu instalacji.

    Mam pytanie: Czy ktoś z Kolegów może polecić jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach w którym będzie można wyprowadzić moje auto kompleksowo "na prostą"?

    Będę wdzięczny za radę.

    Pozdrawiam serdecznie!

    Komentarz

    • bogusg
      Rider
      • 2007
      • 355

      #3
      Mam podobne problemy w Lanosie żony, aktualnie brak wolnych obrotów. Obroty opadaja tylko do 1200-1500 obr/min a powinno być 900 obr/min. Zapala się kontrolka check engine i bardzo żałuję że nie zrobiłem wysiłku finansowego i nie zdecydowałem się w momencie instalacji na zakup instalacji sekwencyjnej. Mnie pomaga na krótko- 3do 6 m-cy firma Car GAZ. Poprzednio jeździłem do PZmot, tam gdzie mi montowali gaz, ale tam tylko umieją pobierać kasę i nic więcej
      Teraz xenony by krzynol

      Komentarz

      • norbi
        Classic
        • 2007
        • 13

        #4
        Niestety do tego sie to sprowadza....wymiana filtrów gazu...i do przodu... ;-(

        Wkurza mnie to bo byłem zadowolony z auta, jego dynamiki i sprawności technicznej, a tu taka wpadka....
        Idzie zima, jest sporo wilgoci w powietrzu i objawy się nasilają...

        Komentarz

        • yossarianpl
          Drive
          • 2006
          • 42

          #5
          Mnie z gazem w poprzednim golfie ratowali zawodnicy koło AWF. Dojeżdżając Marymoncką do AWF masz taką malutką ulicę tuż przed AWF w prawo. Przecinasz tory tramwajowe i po 50 m w lewo masz bramę, na niej są już jakieś oznaczenia gazowe. Ładujesz się w tą bramą w gąszcz drzew i pod górkę i tam jest warsztat. Niestety nie są tani, niestety mają dużo roboty, niestety przyjeżdża do nich dużo taksówek. Niestety nie cierpią poprawiać sp... instalacji bo wiedzą ile kasy im przeszło koło nosa - ale to żaden warsztat nie cierpi. Będziesz miał farta jak trafisz, że znają tę instalację, bo prawda jest taka, że instalacji jest za dużo żeby wszyscy znali wszystkie, jedni pracują z takim dostawcę inni z innym i czasem wypada, że ktoś na Twoim przykładzie najwyraźniej próbuje się nauczyć. Tak a propos podaj namiary na tego leszcza który tak fachowo podchodzi do swojej pracy. Dużo życzę cierpliwości i powodzenia.
          Niegdyś AGR 118@242 Master's "chill out version"

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            jakie błędy wyskakują.
            czy na ciepłym pali bez problemu?
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Zapewne instalacja LPG jest sprawna w swojej zasadzie działania, oraz jej montaż został wykonany prawidłowo. Nie zawsze natomiast silnik chce dobrze współpracować z daną instalacją. U Ciebie norbi może tak właśnie być. Dlatego dobrze jest przed montażem LPG poszperać w necie i poszukać recenzji o doborze instalacji do swojego silnika. Instalacje gazowe lubią wprowadzać sporo zamieszania w elektronice sterowania silnika. Odbija się to na trakcji samochodu, gdyż komputer łapie dużo "śmieci".
              Nie szukał bym przyczyny po stronie wtrysku, lecz od strony jego sterowania. Jutro zapytam znajomego gazownika o Twój przypadek.
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              • norbi
                Classic
                • 2007
                • 13

                #8
                "Tak a propos podaj namiary na tego leszcza który tak fachowo podchodzi do swojej pracy"

                Namiary podam jak nabiorę pewności, że instalacja jest źle wykonana

                [ Dodano: Nie 04 Lis, 07 11:20 ]
                Wcześniej czytałem na forum o instalacjach do tego silnika i ta powinna chodzić ok, warsztat podobno miał doświadczenia z tym silnikiem, wszystko wyglądało ok...

                "jakie błędy wyskakują.
                czy na ciepłym pali bez problemu? "

                wyskakują błedy dotyczące stacyjki (?!-sprawdziłem jest ok) i błąd wypadania zapłonu.

                na ciepłym silniku pali ciężko i na gazie i na benzynie...trzeba długo kręcić

                Komentarz

                • -Piotr-
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1018
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez norbi
                  na ciepłym silniku pali ciężko i na gazie i na benzynie...trzeba długo kręcić
                  Jeden z objawów niewłaściwie "wpiętej" elektroniki LPG w instalację eklektyczną silnika.
                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                  O III czarna liftback - reaktywacja

                  Komentarz

                  • norbi
                    Classic
                    • 2007
                    • 13

                    #10
                    Zamieszczone przez -Piotr-
                    Zamieszczone przez norbi
                    na ciepłym silniku pali ciężko i na gazie i na benzynie...trzeba długo kręcić
                    Jeden z objawów niewłaściwie "wpiętej" elektroniki LPG w instalację eklektyczną silnika.

                    to by się zgadzało...niestety....

                    Komentarz

                    • nickmar
                      Drive
                      • 2007
                      • 83

                      #11
                      Zamieszczone przez norbi
                      -w chłodne dni po uruchomieniu zapala się kontrolka układu chłodzenia (temperatura ok, nic nie ubywa). po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka zachowuje się ok.
                      Akurat ten objaw moze byc zwiazany z ubytkiem plynu chlodniczego, czasem zdarza sie tak ze nawet jesli plyn miesci sie w normie wlacza sie sygnalizacja jego braku. U mnie zawsze sie tak dzialo w chlodne dni, dolewka zalatwila sprawe. Jesli chodzi o gaz to nie pomoge, bo jak do tej pory nie przekonalem sie do tego typu paliwa.

                      Komentarz

                      • norbi
                        Classic
                        • 2007
                        • 13

                        #12
                        Zamieszczone przez nickmar
                        Zamieszczone przez norbi
                        -w chłodne dni po uruchomieniu zapala się kontrolka układu chłodzenia (temperatura ok, nic nie ubywa). po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka zachowuje się ok.
                        Akurat ten objaw moze byc zwiazany z ubytkiem plynu chlodniczego, czasem zdarza sie tak ze nawet jesli plyn miesci sie w normie wlacza sie sygnalizacja jego braku. U mnie zawsze sie tak dzialo w chlodne dni, dolewka zalatwila sprawe. Jesli chodzi o gaz to nie pomoge, bo jak do tej pory nie przekonalem sie do tego typu paliwa.

                        co do płynu to jego poziom jest lekko poniżej maxa i nie zmienia się. nic nie ubywa i nic nie przybywa, klimatronic działa poprawnie.
                        muszę jeszcze sprawdzić czujnik poziomu...może on szwankuje lub ma zaśniedziałe styki....?

                        Z gazem mam spore doświadczenie, jest to mój trzeci "zagazowany" samochód choć pierwszy z wtryskiem gazu. jak do tej pory to paliwo sprawdzało się b. dobrze

                        Komentarz

                        • jacek2407
                          Drive
                          • 2006
                          • 45

                          #13
                          Witam
                          Na forum LPG jest dużo negatywnych opini o sterowniku KME DIEGO.
                          Rok temu zakładałem instalację do swojej Octavki, mam Staga 300 i jestem bardzo zadowolony.
                          Może jest nowsze oprogramowanie do sterownika KME?
                          Pozdrawiam Jacek
                          Biała Kombi teraz z LPG

                          Komentarz

                          • norbi
                            Classic
                            • 2007
                            • 13

                            #14
                            Hmmm.... może jest....
                            muszę znaleźć warsztat w którym sie znają i są w stanie zdiagnozować co jest nie tak

                            Dzięki i pozdrawiam!

                            Komentarz

                            • huwe
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 976

                              #15
                              Zamieszczone przez norbi
                              wyskakują błedy dotyczące stacyjki (?!-sprawdziłem jest ok) i błąd wypadania zapłonu.

                              na ciepłym silniku pali ciężko i na gazie i na benzynie...trzeba długo kręcić
                              błąd wyskakiwania zapłonu - dotyczy jakiegoś konkretnego cylindra, czy wszystkich w ogóle?
                              błędy dotyczące stacyjki - tzn immo, czy braku zasilania po włączeniu stacyjki?
                              tu mogę podpowiedzieć, że w vw nie można brać pod inst lpg sygnału 12V po zapłonie z zasilania wtrysków ( a taka jest w większości praktyka) - pojawia sie on równolegle z zasilaniem pompy paliwa. czyli po przekręceniu klucza mamy zasilanie - a po chwili już go nie ma. Jeśli jest tak wzięty impuls 12V po zapłonie to jest to ewidentny błąd.
                              co to znaczy , że na ciepłym silniku pali ciężko na gazie - centralka ma położenie "tylko gaz"? - przecież zawsze powinieneś odpalić na benzynie, po czym komp gazowy sprawdza jaka jest temp płynu chłod. i dopiero pozwala na przełączenie na lpg. więc problem zawsze powinien dotyczyć odpalania na benzynie.
                              Tak na mój gust coś mi zaczyna śmierdzieć zacinającym się wtryskiwaczem w pozycji otwartej, lub tez wadliwym reduktorem.
                              Proponuję sprawdzić samemu : na reduktorze masz wężyk doprowadzający podciśnienie z kolektora ssącego. Odepnij go z kolektora, i i umieść tak, żebyś miał go na widoku ( węchu :szeroki_usmiech ). następnie odepnij od instalacji lpg zawór gazowy, i podaj na niego masę i plus - opis masz na obudowie zaworu - do którego podać plus. nie trzymaj na sztywno, ale podaj tak , powiedzmy na 5 sek. to wystarczy, aby napełnić reduktor. i wtedy obserwuj tenże wężyk podciśnieniowy - nie ma prawa nim nawet zaśmierdzieć gazem - ma być sterylnie.jeśli będzie sie ulatniał - masz sprawcę ciężkiego uruchamiania silnika - sączy się gazik do kolektora i w momencie rozruchu dostaje sie mieszanka dwóch paliw na cylinder - zanim nie przedmucha gazu - nie ma prawa odpalić. tak samo sprawdź sobie wtryskiwacze. w położeniu spoczynkowym nie ma prawa nimi sie cokolwiek sączyć. a wygląda na to, że jednak coś nimi idzie - stąd mogą być te błędy o wypadających zapłonach. jak robie test wtrysków w BRC S24 na pracującym silniku - to zawsze mi sie takie błędy pojawiają - spowodowane zalewaniem świecy na danym cylindrze przez gaz i Pb równocześnie. No może być jeszcze jedna przyczyna - 12V po zapłonie pobrane z cewki - to też nie jest zbyt zdrowe rozwiązanie.
                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                              Komentarz

                              • cook
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 181

                                #16
                                jedź do marek na Braci Brigsów 21 jest warsztat gdzie ja gazowałem AUM - jak chcesz to na priv dam Ci telefon do właściciela, tam na pewno to ogarną.
                                Ponad 33 lata doświadczenia w montażu instalacji LPG do samochodów. Profesjonalny montaż i serwis instalacji gazowych LPG (propan-butan) do samochodów osobowych i dostawczych na terenie Augustowa. Montaż LPG w Augustowie Jan Kopiczko Autogaz.
                                Były posiadacz 1.8 Turbo

                                Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                                Komentarz

                                • norbi
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 13

                                  #17
                                  Witam ponownie!
                                  Pzrepraszam Wszystkich za milczenie ale byłem "wyjechany w delegację ".

                                  Dziekuję za wszystkie rady i wskazówki a szczególnie koledze huwe!!!!
                                  Super analiza i wskazówki! Dzięki!
                                  Miałem przerwę ale teraz ponownie biorę się za "temat"
                                  Pozdrawiam serdecznie!

                                  Komentarz

                                  • pete2
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 82

                                    #18
                                    Witajcie, pozwolicie, że podczepię sie pod wątek, ale chodzi mi również o octavkę 1.8T - automat, 2000r przed liftem, wersja L&K, 145tys. km. Czy to autko po zagazowaniu (robię ze 30 tys. rocznie więc sie nie obejdzie) będzie lepszym rozwiązaniem niż octavia 2000r 1.9 TDI 110 PS, 203tys. km? Chodzi mi zwłaszcza o koszty eksploatacji. No i ta automatyczna skrzynia, awaryjna jest? Na TDI musiałbym jeszcze trochę poczekać a 1.8T jest od zaraz. dzięki za opinie...

                                    Komentarz

                                    • cook
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 181

                                      #19
                                      jeśli chodzi o automat to zmieniaj olej i filtr co 60tys i nic nie powinno sie dziać, nigdy nie wlewaj żadnych cudeniek uszczelniających układ chłodzenia w razie wycieku z chłodnicy, bo będzie kuku(duże) :diabelski_usmiech
                                      Były posiadacz 1.8 Turbo

                                      Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                                      Komentarz

                                      • norbi
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 13

                                        #20
                                        Witam!

                                        Udało mi się wyeliminować zapalanie kontrolki płynu chłodzącego.
                                        Po prostu przewód do czujnika w zbiorniczku nie kontaktował dobrze.
                                        Wystarczyło przeczyścić styki i dobrze wcisnąć przewód i po kłopocie :-).

                                        Serdecznie pozdrawiam!

                                        Komentarz

                                        • superspeedo
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 80

                                          #21
                                          Witam, czytam to forum od jakiegoś czasu, ale pisze właśnie pierwszy post. Chcę założyć GAZ do mojej Octavii 1.8T AGU Kombi. Zadzwoniłem do fachowca z "polecanej" firmy Abart we Wrocławiu i zachwalał instalację PRINS za 4600zł oraz BRC Sequent za 2800zł z największym mieszczącym się zbiornikiem w miejsce koła zapasowego. Do tej pory mam Seicento VAN 1.1MPI z gazem Tartarini i miałem też Peugeota 206 S16 z gazem Landi Renzo Omegas. Nigdy nie miałem problemów z GAZ-em. Tu moje pytanie, czy ktoś posiada instalację BRC i jak się sprawuje. Fachowcy ponoć zakładali już kilka BRC do 1.8T nawet 2 dla swojego szefostwa i niby nie ma problemów. Proszę o konkretne odpowiedzi, nie typu czy mi się to opłaca, czemu nie kupuje TDI itd. kupiłem już auto i chcę nim troche pojeździć, na PRINS-a narazie nie mogę sobie pozwolić a BRC... czekam na opinie, dzięki.

                                          Komentarz

                                          • SuchyX
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1170

                                            #22
                                            superspeedo, Ja się mogę wypowiedzieć tylko na temat PRINS bo mam taki u siebie i wiem jedno że jak się go źle dostroi to będziesz miał jazdy jak ja Nie będę się rozpisywał na temat jakie to ja miałem problemy generalnie to auto przestawało jeździć i na gazie i na benzynie ale znalazłem fachowca który bdb się zna i ustawił gaz jak należy dodam że gaz miałem zakładny w ASO i spier.... robote :evil: Teraz po ustawieniu przez szpeca przejechałem 60kkm Auto gazowane było przy przebiegu 1.5kkm i musiałem przeglądy robić w ASO koszt takiego przeglądu ok 500zł a u tego szpeca 180zł więc cena sama mówi za siebie. Polecam PRISNA ale tylko i wyłącznie jak ktoś naprawde dobrze się zna na tej instalacji.
                                            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                            Komentarz

                                            • superspeedo
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 80

                                              #23
                                              Właśnie dlatego najpierw poczytałem o "polecanych" stacjach. Zadzwoniłem też, żeby dowiedzieć się czy robili już konkretne silniki. PRINS jak narazie, a nawet wogle odpada, ze względu na cenę. Musiałbym chyba sprzedać Seicento, które stoi i czeka aż moja kobitka przełamie lęki jazdy po mieście :wink: A o BRC decyzja zapadnie jak dowiem się coś więcej o awaryjności i spalaniu oczywiście też. Dzięki za odpowiedz :!:

                                              Komentarz

                                              • atbrtr2
                                                Drive
                                                • 2007
                                                • 54

                                                #24
                                                Ja polecam tylko gaz sekwencyjny obojetnie jakiej firmy wazne jest to kto taki gaz montuje tu jest sekret, mam silnik 1,6 przejechane 150tys km i zadnych problemow z gazem, jedeynie okresowa wymiana filtrow no i przestrzeganie zasad jazdy na gazie, a tak na marginesie mieszakam w Szczecinie i wycieczka do Berlina i spowrotem czyli 300km robie na jednym zbiorniku gazu w kole zapasowym a tankuje za 68zl do pelna uwazam ze to fajne spalanie
                                                RTR
                                                Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

                                                Komentarz

                                                • SuchyX
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 1170

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez atbrtr2
                                                  Ja polecam tylko gaz sekwencyjny obojetnie jakiej firmy wazne jest to kto taki gaz montuje tu jest sekret, mam silnik 1,6 przejechane 150tys km i zadnych problemow z gazem, jedeynie okresowa wymiana filtrow no i przestrzeganie zasad jazdy na gazie, a tak na marginesie mieszakam w Szczecinie i wycieczka do Berlina i spowrotem czyli 300km robie na jednym zbiorniku gazu w kole zapasowym a tankuje za 68zl do pelna uwazam ze to fajne spalanie

                                                  Wybacz ale o jakich zasadach mówisz przy przestrzeganiu ???
                                                  Jedynie czym się różni jazda na gazie a na benzynie to tym że o 1.5kkm musisz wcześniej wymienić świece i filtr powietrza niż jest podane w książce serwisowej.

                                                  I powiem Ci ża mało robisz na gazie 300KM ja zrobiłem 600KM przy prędkości 120-130km/h sprawdzone na trasie do Niemiec i nie mówie że tyle przejechałem w niemczech tylko po polsce lecąc na wrocław a Ci co jeżdżą z mioich rejonów to wiedzą że trasa jedno pasmowa ciągnąca się przez wioski i raczej non-stop nieda się jechać jedną prędkością. Butle też mam w kole zapasowym a ja posiadam PRISNA IV generacji i mylisz się jeśli chodzi o to jakiej firmy zakładasz. Życze powodzenia do silników z Turbo założyć LoriLenzo czy jakoś tak padaka straszna......
                                                  Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                                  Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...