Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] LPG a check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    jedrek1111, he he Sinclan BIS ) To właśnie u tych paratczy miałem problemu nie umieli zestoić mi gazu PRINS IV ze sterownikiem silnika oszołomy jakich mało :!: Mało tego Ci tzw pseudo szpece nie umieli poradzić sobie z wyciekiem płynu chłodzącego spod kolanka od membrany a tłumaczli się tym że silnik 1.6 ma wysoką temp spalania i mogą być wycieki taką dostałem odpowiedź od szpeców z ASO aż żal dupe ściska... Zebrali sobie żniwa na jakie zasłużyli sprawa zgłoszona do SKODY i niezależnego rzeczoznawcy. Wszystko na swoj koszt robili + zwracali koszty dojazu. Sorry za OT ale jak ktoś pisze że Sinclan to szpece to powodzenia :!: A propo u mnie było 3x1500km bezpłatne przeglądy.

    PS. na ile Cię kasują za przegląd gazu ??
    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

    Komentarz


    • #27
      SuchyX, Nie twierdze że Sinclan to szpece, tylko chwaliłem jednego gościa od gazu.
      Według mnie podszedł do przeglądu pełni profesjonalnie i jako klient byłem zadowolony.
      A o samym Sinclanie, mam również jak najgorsze zdanie.Kilka lat temu byłem u nich kilka razy z Felicją i obsługa tragedia. A czytając ostatnie opinie o nich, to widzę że mimo upływu lat nic się nie zmieniło. Z tym że większość złych komentarzy dotyczy aso z grochowskiej.
      Za przegląd gazu jeszcze nie płaciłem - pierwszy płatny jest przy 15000 km, a ja mam dopiero 3000.
      OCTAVIA TWIN POWER 1.6 2007

      Komentarz


      • #28
        jedrek1111, wiem jedno jak tak dalej będą podchodzić do klijena i coraz więcej ludzi będzie pisało pisma do przedstawiciela SKODY na rynek polski to w końcu stracą licencje na sprzedaż i tego im jak najbardziej życze :!: Raz jak byłem na przeglądzie to był też pewien klient i opowiadał to jak ładnie oni mu niby nowe drzwi mieli założyć bo klient miał stłuczke i mówił że cos go tchneło żeby pojechać zobaczyć jak sprawa z autem no i jak pojechał to okazało się że montowali mu klepane drzwi he he mocni są niema co,

        SORRY za OT już więcej na nie temat nie będę pisać i niechce więcej słyszłeć o Sinclan BIS z Zakrętu
        Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
        Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

        Komentarz


        • #29
          Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie? Oczywiście obsługujace LPG.

          Zamierzam jeszcze trochę powalczyć z ASO o regulację instalacji oraz wypróbować inne LPG (Shell, BP).
          Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)

          Komentarz


          • #30
            WojtekB, Wojtek u mnie problemy znikły odkąd przesiadłem się z Shella na BP Miałem same problemy 3 wtryski z 4 szlaq trafił po 6 miesiącach.... :evil: Moge Ci polecić szpeców z Ostrobramskiej ale to nie ASO
            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

            Komentarz


            • #31
              Witam mam podobną sytuację !!!
              We wrześniu 2007 kupiłem nową octavię I 1.6 102 KM twinpower+ z dedykowaną instalacją gazową .Octavie kupiłem przez znajomego w Tarnowie .
              Zaraz po zakupie udałem się nią na wczasy nad morze ( ok. 650 km )
              Nieobawiając się wogóle o jazde , przecież samochód nowy , myślałem,że pewny. A tu niestety 100 km przed Gdańskiem zapaliła się pomarańczowa kontrolka elektronicznego sterowania silnikiem. Widząc palącą się kontrolkę zatrzymałem samochód i zadzwoniłem na numer serwisowy skody powiedziano , że spokojnie jadąc mam podjechać do najbliższego serwisu , w tym przypadku w gdańsku. Tam po 40 minutach oddano mi samochód i powiedziano , że już wszystko ok. (błąd był spowodowany jakimś niedokręconym przewodem powietrza) Wraz z rodziną pomknęliśmy na wakacje. Jednak po powrocie z wakacji znowu to samo , teraz już na miejscu umówiłem się na wizytę w serwisie w Zabrzu ( jakieś 25 km od domu , gdyż tylko tam zakładają instalacje LPG, ) tym razem powiedziano mi ,że złe było ciśnienie gazu.Przy okazji zrobiono mi bezpłatny przegląd gazu po 1500 km.
              Po przejechaniu ze 100 km znowu to samo , kolejna wizyta w ASO ZABRZE (Skoda Śliwka ) i chyba tylko skasowanie błędu .
              Tym razem przejechałem 40 km , jednak zanim dojechałem na serwis kontrolka sama zgasła .Dodam jeszcze ,że mimo kontrolka się świeci ,jazda jest prawidłowa .
              Jeszcze ze cztery razy zdażyła mi się taka sytuacja .
              Teraz mam już przejechane 5900 km i kontrolka świeci mi się od ok 350 km.
              Pomóżcie ludzie , co mam robić ,autko ma dopiero niecałe 3 miesiące a takie kłopoty.Wstyd się przyznać rodzinie , bo by mnie wyśmiali co kupiłem .
              Czy jest jakiś sposób na serwis aby wymusić na nich porządna naprawe ?
              Za trzy dni jestem umówiony znowu na serwis!
              Podajcie mi adres i dokogo zgłosić ewentualną skarge ?
              Z góry dziękuje za pomoc.

              Komentarz


              • #32
                to co wskazywał kolega rezon : kontrolka check engine wskuzje na nieprawidłowość w pracy ECU benzynowego. i jest to zapewne spowodowane niedokładnym zestrojeniem instalacji LPG. naskocz na nich z mordą, że auto jest niezgodne z zawarta umową, i będziesz żądał jego wymiany na wolny od takowej wady. - nie jest w pełni sprawne- i nikogo to nie obchodzi, że pomimo świecenia checka - jeździ OK. Check ma się nie świecić!!
                ponadto spróbuj dowiedzieć się - jaki błąd wywala check.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez huwe
                  na nich z mordą, że auto jest niezgodne z zawarta umową, i będziesz żądał jego wymiany na wolny od takowej wady
                  może nie naskocz na nich, ale napisz im pismo ze zgłoszeniem wady i żadaniem skutecznej naprawy. Niech potwierdzą Ci odbiór na kopii. Albo niech nauczą się montować instalki LPG albo też niech się dogadają z kimś kto potrafi to robić, a nie tylko wciskać kit że ten typ tak ma.

                  Komentarz


                  • #34
                    czyli w delikatnej, eleganckiej, wysublimowanej; aczkolwiek również skutecznej równoważnej formie naskoczenia z mordą :szeroki_usmiech
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez huwe
                      delikatnej, eleganckiej, wysublimowanej; aczkolwiek również skutecznej równoważnej formie naskoczenia z mordą
                      przy naskoczeniu z mordą nie masz potwierdzenia na piśmie, a to przy ew. żądaniu wymiany może być przydatne. Sąd przyznaje racje nie temu kto ją posiada, tylko temu kto potrafi to udowodnić 8)

                      Komentarz


                      • #36
                        adag2007 , zmień sobie oznaczenie silnika w profilu - bezpośredniego wtrysku to Ty na pewno nie masz :wink:

                        Komentarz


                        • #37
                          Oznaczenie silnika zmieniłem, błąd spowodowany chyba chęcią uzyskania szybkiej pomocy za co przepraszam.
                          A teraz konkretnie, jestem po wizycie w ASO ZABRZE P.Śliwka .
                          Stwierdzono złą mieszankę.Wyregulowano i powiedzieli mi ,że wczytali jakieś kody gotowości . Cokolwiek to oznacza , uwieżyłem że to może być to. Żal mi było tylko octavki jak słyszałem te przegazowywanie na maxa co jakieś 40 sek.
                          Niestety , po przejechaniu 55 km check engine znowu świeci . Zapaliło się po przejechaniu jakichś 2 lub 3 km od momentu odpalenia zimnego silnika , czyli chyba w momencie zmiany zasilania na gaz.
                          I jeszcze jedno na zleceniu naprawy zauważyłem rubryczke pt. mycie samochodu po naprawie i zaznaczone TAK , oczywiście samochód nie został umyty. Jaki oni mogą mieć wtym interes.
                          Nie mam już siły do tych serwisów , teraz nowu tam muszę jechać , ale powiedziałem sobie że nie popuszczę . Doradzcie tylko gdzie się zwrócić o zwrot kosztów dojazdu i czy przedstawić ASo takowe pismo.( w dwie strony to ok. 50 km )
                          Gdzie kierować takie pismo odnośnie wymiany samochodu na nowy wolny od wad ,jeżeli samochód kupiłem przez najomego w Tarnowie ( duże upusty ) a mieszkam w Katowicach ( ok 170 km do Tarnowa ) .

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez adag2007
                            Żal mi było tylko octavki jak słyszałem te przegazowywanie na maxa co jakieś 40 sek.
                            Robili to chociaz na rozgrzanym silniku :?:
                            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                            Komentarz


                            • #39
                              adag2007, ty masz 50km w obie a ja miałem 98 w jedną :evil: widać że panowie z ASO dostali książki tylko z montażem gazu ale żeby zestroić go dobrze z silnikiem to już inna sprawa Słuchaj mieszanka tutaj nie ma nic do tego, teoretycznie może to być wina tego ale mi znajomy co poprawiał auto po imbecylach z ASO powiedział że w 90% przypadkach to jest wina sterownika gazu gdyż on emuluje wtryski. Poprostu nie umieją zetroić CI gazu z silnikiem i tyle. Pisz pismo do nich o zwort kosztów dojazdu bo masz auto na gwarancji itd. i chcesz zlikwidowanie usterki bądź wymiana auta no nawy wolnego od wad. U mnie pomogło pismo do salonu + pismo do przedstawicielstwa SKODY w polce oraz zastraszanie że opisze całą sprawe do gazety jak mi tej usterki nie usuną, aż im szczeny opadły jak pisemko dostali. Potem sami dzwonili i zapraszali do siebie na usunięcie usterki auto zatrzymali na 2 dni i dali za free samochód zastępczy.
                              Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                              Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                              Komentarz


                              • #40
                                SuchyX, to niech jeszcze znajomy Ci wytłumaczy , w jaki sposób to zestrojenie gazu z silnikiem nic nie ma wspólnego z mieszanką :shock: . właśnie emulacja wtrysków polega na tym, że komputer gazowy przelicza sobie czas wtrysku , jaki uzyskuje benzyna w określonej chwili, i podaje odpowiednio wydłużony impuls do wtrysku gazowego.
                                a ma ta emulacja bezpośredni wpływ na skład mieszanki - stosunku powietrza do paliwa, spalanego w cylindrze.
                                adag2007, każdą instalkę IV generacji powinno się dostroić w trakcie jazdy. bieg jałowy, to akurat proste, ale na obciążeniu może być potrzebna korekcja w stosunku do tego co przy programowaniu się wczytało. to gazowanie, które panowie raczyli uprawiać,- hmm pewnie patrzyli na pracę reduktora - a konkretnie ciśnienie podawane na listwę- co ich wcale nie usprawiedliwia - to też najlepiej widać w trakcie jazdy.
                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                Komentarz


                                • #41
                                  huwe, u mnie było sprawdzane przez znajomego podczas jazdy
                                  Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                  Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Takie strojenie gazu niewiele da. Samochód ma ewidentny problem i jezeli nie ma błedu przy instalacji to powinien działać na mapie wtrysków opracowanej przez producenta instalacji dla danego silnika i samochodu. W takim przypadku tylko hamownia podwoziowa i 3 godziny testów. Kazdy szanujący się producenta instalacji LPG ma coś takiego np. Elpigaz ma taką w Gdańsku ale i też gdzieś na śląsku i w przypadku takich problemów samochód jedzie tam na testy i optymalizacje mapy.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      tobluski, co do działania na mapie wtrysków opracowanej przez producenta, to niestety ale sie nie zgodzę. Każdy silnik jest inny- inaczej ułożony. to nawet na DD widać było jak seryjne octy miały różne wyniki od nominalnych 90 KM.
                                      a co do hamowni.... hmm nie neguję, że jest to dobre rozwiązanie, ale lekko uciekasz w kosmos z takimi pomysłami. nie jest to urządzenie , na które stać przeciętny warsztat, ba ASO. natomiast korygowanie mapy w trakcie jazdy jest chyba najlepszym rozwiązaniem na tą chwilę.
                                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        W poniedziałek znowu na serwis w Zabrzu . Kolejny raz kontrolka zgasła po 80 km i zapaliła się tym razem po 120 km ,a zapaliła teraz wtrakcie jazdy już na gazie.
                                        Dzwoniłem też do serwisu w Tarnowie , i powiedziano mi ,że mieli podobny przypadek i pomogło dopiero zresetowanie kompa i wczytanie nowego programu.
                                        Jestem w stanie zainwestować nawet w kabelek do vag-a , żeby się tylko dowiedzieć dokładnie jakie to są błędy.
                                        Może znacie jakieś na allegro pasujące do mojego typu Octavi I.(rocznik 07)
                                        I gdzie znajde vag-com ? .

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          adag2007, jak masz laptopa to no problem, mam interfejs i VAG-COM`a moge zczytac Ci błedy z ECU benzyny. Jakby co to PW lub GG
                                          DACAR.team

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Doradzcie , czy taki interfejs będzie pasował do OCTAVI 1.6 BFQ rok prod. 2007 Link

                                            [ Dodano: Pią 01 Lut, 08 21:40 ]
                                            Witam !!!
                                            Nie pisałem długo bo nie chciałem zapeszyć.
                                            Ludzie chyba wreszczie koniec z problemem ,jestem już 1200 km po wizycie w ASO zabrze i narazie kontrolka się nie zaświeca . Nie wiedzieli co mają zrobić , zadzwonili do Warszawy do Landi Renzo , kazali im zmienić jakiś parametr i problemu już nie ma .
                                            Błąd jaki wcześniej wyskakiwał to 16555 .
                                            Boję się tylko bo mam już przejechane ponad 10000 km i wkrótce znowu odwiedze ASO i będą chyba regulować gaz , czy znowu czegoś nie spartaczą.

                                            [ Dodano: Pią 01 Lut, 08 21:48 ]
                                            Witam !!!
                                            Nie pisałem długo bo nie chciałem zapeszyć.
                                            Ludzie chyba wreszczie koniec z problemem ,jestem już 1200 km po wizycie w ASO zabrze i narazie kontrolka się nie zaświeca . Nie wiedzieli co mają zrobić , zadzwonili do Warszawy do Landi Renzo , kazali im zmienić jakiś parametr i problemu już nie ma .
                                            Błąd jaki wcześniej wyskakiwał to 16555 .
                                            Boję się tylko bo mam już przejechane ponad 10000 km i wkrótce znowu odwiedze ASO i będą chyba regulować gaz , czy znowu czegoś nie spartaczą.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Witam
                                              Też mam Skodę Octavię Tour (1.6 BFQ) z sekwencyjną instalacją LPG (Landi Renzo Omegas) prosto spod igły. Tankowałem na BP i było ok. Jak zacząłem tankować na Orlenie to zaczęły się problemy. W Serwisie byłem 6 (słownie: sześć razy) z problemem zapalania się kontrolki check engine. Cuda robili: podnosili ciśnienie, wgrywali nowe mapy i chyba tańce szamana. W końcu skontaktowali się a Landi Lorezno, do którego sam wcześnie dzwoniłem. Okazało się, że problem jest związany (tak mi powiedziano) z oprogramowaniem komputera od gazu. Byłem podobno pierwszy u którego ten problem się objawił, ale po mnie wystąpiło już kilkanaście przypadków w Polsce. Po wymianie oprogramowania (map przy okazji też) nie wystąpiły - odpukać - żadne problemy. Tankuje gaz na różnych stacjach - BP, Orlen, Jet - ale zawsze firmowych i nic się nie dzieje. Dodatkowym efektem jest zmniejszone spalanie gazu w stosunku do poprzednich wartości o około 0,8 litra i przy ciepłym silniku zdecydowanie szybciej przełącza się na gaz.
                                              Może więc warto zacząć od wymiany oprogramowania, które jest dość proste i nie wiąże się z żadną demolką auta.

                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Wysłany: Wczoraj 16:17 check engine na gazie
                                                Witam,


                                                posiadam skode octavie 1 1.6 b+g i podczas jazdy na gazie zapala sie check engine , po przejechaniu około 30 km na benzynie gaśnie. nie ma żadnych objawów nie pali więcej nie szarpe nie gaśnie nic. wszystko jest ok oprócz świeciącej kontrolki check. po podłączeniu pod kompa wyszło błąd sondy lambda lae jakoś nie chce mi się w to wierzyć.posiadam instalaje gazową landi renzo zakładaną w serwise prez poprzedniego właścicela. w ciągu ostatnich 20 tys km poprzedni włascicel wymienił wtryski gazu na nowe świece, przewody WN i cewke zapłonową. chciałbym się dowiedzieć co jest przyczyną zapalnia się lampki check???

                                                [ Dodano: Sob 13 Sie, 16 20:01 ]
                                                Artur_jaw

                                                regulacja robiona na sucho
                                                50 tys zrobione na gazie a na nowych wtryskach ok 15 tys
                                                sonde będę miał sprawdzoną po niedzieli

                                                [ Dodano: Sob 13 Sie, 16 20:02 ]
                                                Artur_jaw

                                                regulacja robiona na sucho
                                                50 tys zrobione na gazie a na nowych wtryskach ok 15 tys
                                                sonde będę miał sprawdzoną po niedzieli

                                                [ Dodano: Sob 13 Sie, 16 20:03 ]
                                                Ciekavy

                                                pokazuje wypadanie zapłonu cylinder 1

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  i wypadaniem zapłonu by trzeba się zająć:
                                                  16685/P0301/000769 - Ross-Tech Wiki
                                                  zerknij na stronę, opis błędu i przyczyn


                                                  skoro tyle wymienione to możliwe że trzeba by sprawdzić kompresję na tym cylindrze
                                                  chyba że części są kiepskiej jakości

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X