Kontrolka "check engine" w 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kontrolka "check engine" w 1.8T

    Jeżdże na kołach pompowanych azotem i nie odczuwam większej różnicyw prowadzeniu autka.
    Jedyna różnica jest taka, że w ogumieniu pompowanym gazem nie zmienia się ciśnienie - jak są szczelne oczywiśnie - wraz ze zmianami temperatury zewnętrznej.
    W kołach pompowanych powietrzem zmnienia się nasycenie pary wraz ze zmianą temperatury i może zmieniać się cisnienie.

    Zamieszczone przez arci9
    Mała dolegliwość polega na tym,że gdy chcesz dopompować musisz szukać gościa co ma azot - już na każdej stacji benzynowej sobie nie poradzisz...
    Koła w każdej chwili można dopompować zwykłym powietrzem, tylko wtedy szkoda gazu

  • #2
    Kontrolka "check engine" w 1.8T

    Witam, to mój debiut jako aktywnego uczestnika forum (do tej pory tylko biernie przeglądałem tematy) więc proszę o wyrozumiałość i pomoc ops:. Tak jak to zaznaczyłem w temacie, w ciągu ostatnich 3 miesięcy 2 razy zapaliła sie kontrolka sterowania silnikiem. Za pierwszym razem ASO wykasowało błąd i stwierdziło, że to "lewe powietrze" dostało się do silnika. Wczoraj przy próbie ruszania zgasł mi samochód i jako przyczyna/ konsekwencja (???) znowu pojawiła się wredna kontrolka. Czy może ktoś się domyśla, co jest przyczyną takiego zachowania się samochodu?
    BTW (a może powinienem zaznaczyć to na początku) mój samochód to Skoda Octavia 1.8T (AUM)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Czysta benzyna, zaden LPG - pytam zeby nie szukac nie wiadomo czego, a LPG czesto wywoluje takie bledy.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Jeżdże tylko na benzynie, gaz jakoś mnie nie przekonuje przy takim silniku i moich przebiegach (ca 15kkm na rok).

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Check engine moze byc spowodowane przez wiele roznych rzeczy. Ciezko odgadnac co to moze byc dokladnie - niestety...
          TDI 205PS

          Komentarz


          • #6
            Check engine moze byc spowodowane przez wiele roznych rzeczy. Ciezko odgadnac co to moze byc dokladnie - niestety...
            Zdaję sobie z tego niestety sprawę. Smaczku dodaje jednak fakt, że z końcem czerwca upływa mi okres gwarancji a nie bardzo bym chciał zostać z niesprawnym samochodem i ponosić później dodatkowe koszty

            Komentarz

            • leff
              Elegance
              • 2004
              • 862

              #7
              to jedna z najbardziej wrednych kontrolek, niestety powodow jej zapalenia, jak napisal Mikrus, moze byc wiele.

              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

              Komentarz

              • Dig Dug
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1306
                • Seat

                #8
                Mi sie raz zapalil, jak mi swieca padla. Ale wtedy zapisalo blad, ze nastapilo spalanie stukowe na 1 cylindrze. :?
                Była O1 jest F2.

                Komentarz

                • michu
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 235

                  #9
                  Każ wpisać sobie tą usterkę w książkę serwisową wtedy będą musieli Ci ją usunąć nawet po gwarancji ponieważ zgłosiłeś ją przed jej upływem.

                  Nie daj się wykasować bo aso neprawdę zrobi wszystko dla Twoich pieniędzy :box
                  - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                  Komentarz


                  • #10
                    A czy taki objaw może być wywołany przez niesprawną pompę paliwa? Czym jeszcze mogłoby się to objawiać?

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      Zamieszczone przez ako
                      A czy taki objaw może być wywołany przez niesprawną pompę paliwa? Czym jeszcze mogłoby się to objawiać?
                      Nikt nie jest wróżką - skoro była zapalona kontrolka to był błąd w sterowniku o konkretnym numerze.Jak będziesz wiedział jaki to nr to wtedy będzie można postawić konretną diagnozę.
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz


                      • #12
                        Jestem już po wizycie w ASO. Wykasowali mi błąd (bodajże 17705) i stwierdzili, że komputer zarejestrował "sporadyczne" błędy. Sprawdzili przewody powietrzne do turbiny (sprawne, brak uszkodzeń i nieszczelności). Dodatkowo mechanik stwierdził, że w wyniku nagromadzonego nagaru ( :shock: po ok 30kkm) czujnik wychyłowy przy przepustnicy uległ lekkiemu przybrudzeniu i "źle się ułożył". Przeczyścili przepustnicę i póki co samochód jeździ dobrze. Zobaczymy tylko jak długo :? . Tak czy inaczej mam czas do końca czerwca (koniec gwarancji).

                        Dzięki za wszystkie rady i pozdrawiam

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          #13
                          Podepnę sie pod wątek.
                          Historia zaczęła się w sierpniu '07, Octę kupiłem jako używaną od f-my leasingowej - auto po windykacji. W tamtym momencie miała niecałe 31000km. W drodze do domu po "sprawdzeniu osiągów" niemal ze startu zatrzymanego zapaliła sie kontrolka Check Engine (pomarańczowy silniczek). Samochód właściwie jeździł jak powinien a kontrolka sobie była. W ASO zdiagnozowali to jako zbyt ubogą mieszankę, zrobili reset a kontrolka pojawiła sie po kilkudziesięciu kilometrach w podobnych okolicznościach.
                          Druga wizyta w ASO trwała 8h, całą elektronikę prześwietlili, przepustnicę wyczyścili, sondy działają jak nówki sztuki, wszystko niby ok. Diagnosta stwierdził że coś może być w kolektorach. Jak wspomniałem samochód normalnie jeździł. Trzeci raz kontrolka zapaliła się przy spokojnej jeździe.

                          Po powrocie z urlopu (Wrocław-Kołobrzeg-Wrocław) zauważyłem że intercooler jest zaolejony. Pierwsza myśl to że turbina pada, no ale po 30tkm? Oby to było z odmy. Wczoraj zdjąłem przewód gumowy z turbiny i jest git, znaczy olej daje z odmy. No ale dlaczego IC jest mokry na zewnątrz? Nie powinien. Przypuszczenie - rozszczelniony. To by się zgadzało, nieszczelny dolot, błąd o ubogiej mieszance - fałszywe powietrze jak nic. Składa się to w całość ale auto jeździ normalnie (chyba).

                          Do dzisiaj. Po próbie szybkiego włączenia się do ruchu. Ostro dałem w palnik do ok. 6000rpm na jedynce, a po zmianie biegu na "2" kontrolka zaczęła migać i silnik stracił moc.
                          Wibruje na biegu jałowym (kontrolka świeci się ciągle) po dodaniu gazu lekko sie uspokaja a kontrolka zaczyna mrugać. Nie mam jeszcze VAGa żeby to wstępnie zdiagnozować, przypuszczam że dolot się rozszczelnił ale nie wiem czy na pewno. Czy jest możliwe że IC szlag trafił i "cała para idzie w gwizdek"?

                          Acha, auto nie ma instalacji gazowej.

                          Dzięki z góry za wszelką pomoc. Ewentualnie ktoś z Wrocka z Vagiem gdyby dysponował wolną chwilą... :|
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            Sev, cewki zapłonowe jak miga ale niestety trzeba kompa podpiąć, lub jeśli sie rozszczelnił sie dolot to było by słychać jakieś mocne syczenie ale jeśli miga check engine to raczej na 90 procent padła jedna z czterech cewek ten typ tak ma

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              To dlaczego nie miga na jałowym tylko świeci się ciągle? A wibracje ustają po zwiększeniu obrotów a kontrolka wtedy zaczyna migać?
                              Jestem w kropce. potrzebuję VAG'a :|
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #16
                                Sev, bo jak cewka pada to na jałowym jeszcze podaje iskre ale pojawia sie miss fire czyli zapłon wypada a jak sie daje gazu to iskty nie ma i zupełnie zapłon wypada i pojawiają sie wibracje a auto zachowuje sie dziwacznie miałem to już dwa razy z doświadczenia mogę powiedzieć abyś wymienił wszystkie 4 bo one lubią padać jedna po drugiej

                                Komentarz

                                • Sev
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1295

                                  #17
                                  Ale jest odwrotnie, wibracje sa na jałowym a na wyższych obr. znikają.
                                  To dość wcześnie na cewki jak na auto z przebiegiem ledwo 34000km...
                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #18
                                    Sev, one różnie padają tak czy siak trzeba vaga podpiąć

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      No i jasne - brak zapłonu raz na 1, raz na 2 a raz na 3 cylindrze. Wszystko jasne. Teraz tylko muszę znaleźć przyczynę.

                                      Dzięki Zbychu za VAGowanie
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        Sev, cewki zapłonowe

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Tak by wychodziło. Poszukam bo może to jakaś wilgoć, zwarcie czy coś bo myłem silnik i to może być pośrednio przyczyną.

                                          Po ile są cewki? Po 135zl za sztukę czy za komplet 4szt?
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #22
                                            Sev, 135 za sztukę niestety to jest norma ale nie zawadzi sprawdzić kabli

                                            Komentarz

                                            • Sev
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1295

                                              #23
                                              Taki mam zamiar lecz pogoda nie dopisuje a garażu u mienia niet więc czekam na słoneczko.
                                              Mam nadzieję że to tylko kable albo inna pierdółka bo jeszcze grzebałem przy turbinie i moglem coś ruszyć niechcący.
                                              Objawy są takie że raz jedzie a raz nie i misfire pojawia się różnie. Kontrolka też raz mruga raz nie. Gdyby coś padło w trzech cewkach to bym nawet nie pojechał na jednym garze. A na spocie dzisiaj bylem :]
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz

                                              • bubuDE
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 763
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Sev, mam taka gablote jak Ty i pierwsza cewke wymienilem w pierwszym roku uzytkowania a druga w drugim- odpowiednio po 15-u i 30-u tys. Po zauwazeniu usterki (drgania, brak mocy) objawy zanikaly po 100-200km (autostrada). Wymiana obydwu na gwarancji. Wypadanie zaplonu bylo niezalezne od obrotow.
                                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                                Komentarz

                                                • Sev
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1295

                                                  #25
                                                  Niestety auto już dawno po gwarancji.
                                                  Sprawdziłem cenę cewek w ASO we Wrocku - 118zł/szt. Więc taniej niż na allegro :shock:
                                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...