Kontrolka "check engine" w 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djczas
    RS
    • 2005
    • 9612

    #51
    Sev, chcesz więcej to poszperam w archiwum
    naj ciekawszy jest ten błąd

    17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
    P1297 - 35-10 - - - Intermittent
    często mi sie pojawia a potem spokój na jakiś czas i znowu i tak w kółko

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #52
      djczas, a ten samochód jeździ w miarę normalnie ?

      Błąd 17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) to i ja (jak pisałem wcześniej) mam w miare na porządku dziennym

      Dlatego zakupiłem coś takiego jak BlueVAG -> http://www.arlab.it/vc/hardware.html
      bo na stałem mam w samochodzie zamocowane PDA i teraz (dopiero raz jechałem z tym bo nowe) będę jeździł w miarę na bieżąco monitorując silnik. Np podczas tej pierwszej przejażdżki ten wspomniany błąd się pojawił - ot tak. Mam zamiar się rozprawić z problemem, ale czytając forum widzę że to błąd który pojawia się prawie wszystkim z 1.8T.
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #53
        yoschua, czasem jak jest duży mróz to mu bije a tak zupełnie normalnie
        powiedz ile to cudo kosztowało i jak podłączyć to do pda (era mda 3)

        Komentarz

        • yoschua
          Rider
          • 2006
          • 339

          #54
          Cudo kosztowało około 900zł.

          Połączenie z PDA jest po BlueTooth, więc nie mamy kabli :-)
          Program działa tylko na PDA - nie ma wersji na normalnego PCta, ale to dla mnie akurat ok.
          Koszt to legalny soft plus interface. Klucz aktywacyjny soft jest w interface.
          Soft działa na WindowsMobile - ja mam 2003 SE, bo mam FujitsuSiemens 720

          Działanie na razie oceniam na bardzo dobre.
          Z fajnych funkcji to jest to że w czasie rzeczywistym może rysować wykres czytanego bloku.
          Ja np bawiłem się teraz blokiem 115 patrząc na ciśnienie turbo bo chciałem ten niby wyciek pomiędzy turbo a przepustnicą zauważyć, ale niema (przynajmniej podczas tamtych pomiarów).
          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

          Komentarz

          • pajczaki
            Rider
            • 2007
            • 316

            #55
            witam ponownie,
            we wtorek wieczorem odebralem auto z wymiany rozrzadu, swiec, oleju itp. pierwsze 100 km delikatnej jazdy a wczoraj wieczorem, poniewaz w baku wiele juz bylo benki to pojechalem zatankowac. Zalalem tym razem 95 na neste (wczesniej 98 na neste).
            jade dzis rano bez zadnych swirowan, staje na swiatlach i ta je..na check engine znow sie zapalila! od tankowania przejechalem raptem 8 km..
            podrzucilem mame pod robote a na wolnych obrotach widac, ze obroty spadaja i lekko podnosza sie (w pewnym momencie nawet przygasly lekko swiatla). przejechalem ze 3 km i slysze metaliczny gwizd - jakby ktos dmuchal w gwizdek sedziowski zatrzymalem sie, zgasilem auto, odpalam, ruszam i ciagle slychac ale jak na 4 biegu doszedlem do ok 75 kmh to ustalo.
            co ciekawe to pozniej nie bylo swistu, a falowanie - w zasadzie na na 3 kilkunasto- sekundowych postojach pojawilo sie delikatnie tylko raz (spadly obroty na sekundke do lekko ponizej 700 obrotow).
            postaram sie dzis podjechac na vaga i zobaczyc co pokaze..

            ps. spalanie przy prawie "emeryckiej jezdzie" wyszlo na poziomie 10,5l benki
            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

            Komentarz

            • yoschua
              Rider
              • 2006
              • 339

              #56
              Przy takich sytuacjach to nie patrz na spalanie bo może być i kosmiczne.

              Zobacz co za błędy są w komputerze.
              Gwizd może być od turbiny, ale nie musi - może gdzieś coś nieszczelne jest.
              Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
              HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

              Komentarz

              • pajczaki
                Rider
                • 2007
                • 316

                #57
                swistow nie ma, obroty nie faluja..
                wykazalo znow te same bledy - P17705 i P17545. niestety znajomy mial jakis slaby program bo nie pokazywalo pracy sond ani cisnienia doladowania a prace przepustnicy pokazywalo na minusie.
                bledy wykasowane i zobaczymy kiedy znow sie pojawia.. ale wtedy to pozostaje mi jednak serwis..

                ps. w jakim zakresie powinny pracowac sondy lambda oraz przepustnica?
                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                Komentarz

                • futer
                  Drive
                  • 2005
                  • 60

                  #58
                  witam wszystkich
                  jako szczesliwy wlasciciel silnika 1.8T rowniez chcialem sie pochwalic tymi dwoma błedami o których piszecie:

                  17545 Nie znany kod błędu
                  brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
                  17705 Nie znany kod błędu
                  brak osprzętu / nie związany ze sprzętem


                  niestety jak widzicie mam dość dziwaczne kody błedów. czy to znaczy za mam jakis beznadziejny program diagnostyczny?
                  Jeśli tak, to co polecacie? i skad mozna nabyc jakis lepszy soft?
                  futer
                  1.8T
                  czysta benzyna (bez LPG)

                  Komentarz

                  • yoschua
                    Rider
                    • 2006
                    • 339

                    #59
                    Masz niezarejestrowaną wersje programu.

                    Program można kupić na www.vag-com.pl
                    Poczytaj wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2956
                    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                    Komentarz

                    • futer
                      Drive
                      • 2005
                      • 60

                      #60
                      chyba wczesniej sie nabrałem i kupiłem Polski VAG 2.5

                      [ Dodano: Sob 19 Sty, 08 21:20 ]
                      czyli powinienem po zakupie sie zajerestrowac
                      futer
                      1.8T
                      czysta benzyna (bez LPG)

                      Komentarz

                      • pajczaki
                        Rider
                        • 2007
                        • 316

                        #61
                        na problem bledu 17705 zaproponowano mi usuniecie zaworu upustowego (czy jak to sie tam fachowo nazywa) i zainstalowanie tzw MBC (manual boost control). zrobilem tak, tyle ze nie kupilem takiego z allegro za 70 pln tylko profesjonalny za 260 pln. mam teraz nawet mozliwosc samemu regulowac cisnienie doladowania :lol: jak na razie jezdzi sie ok zobaczymy czy znow wyskocza bledy...
                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                        Komentarz

                        • eX
                          Elegance
                          • 2006
                          • 980

                          #62
                          pajczaki, zapodaj linka gdzei kupiles, albo namiar. ja powoli trace cierpliwosc, znow wyskoczyl blad... :evil:

                          Komentarz

                          • pajczaki
                            Rider
                            • 2007
                            • 316

                            #63
                            jak montowalem prinsa w egp to zaproponowali mi to rozwiazanie, wiedza ze to czesta przypadlosc 1.8T grupy VW...
                            energy gas polska miesci sie w wawie - wpisz nazwe i wyskocza dane, ewentualnie moge rano zobaczyc pod maska jakiej mam firmy i zapodam na forum
                            rzekomo jest to o tyle lepsze od standardowego zaworu, ze nie powinien wieszac sie jak maja to w zwyczaju zawory seryjne - inna konstrukcja
                            od ostatniego zapalenia minelo mi juz kilka dni a wyjezdzone kilometry od montazu MBC to jakies 450 km (pare razy byl ciskany po obrotach..)

                            zaznaczam, ze nie reklamuje tego urzadzenia bo nie mam az tylu km wyjezdzonych aby miec pewnosc, ze sprawdza sie MBC (choc mam nadzieje, ze dlugo bedzie ok )

                            [ Dodano: Sro 23 Sty, 08 19:49 ]
                            MBC jest firmy turbo smart

                            [ Dodano: Czw 31 Sty, 08 19:10 ]
                            ponad 1,5 tysiaca km i nic sie nie dzieje.. moze jednak mbc dziala
                            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #64
                              Usterka rozpracowana. Pojawiający się błąd 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean powrócił po wymianie nieszczelnego IC na nowy i uszczelnieniu dolotu. Gmerając szperając po necie wyczytałem że przyczyną może być przepływomierz. No i na 99,9999% to przepływka.

                              Objawy jakie zaobserwowałem:
                              - po deptaniu na 6000rpm i zmianie biegu na drugi następowało przydławienie. Silnik ciągnął ledwo co. Wyraźnie odczuwalne dławienie.
                              - podczas jazdy przy obrotach silnika rzędu 3000 i depnięciu, po ok. 4500rpm silnik ciągnął jakby dostawał kopa ale też wtedy gdy mu się chciało.
                              - zaraz po zresetowaniu błędu silnik nie chciał się wkręcać wyżej niż 4000rpm, wyskakiwały przerwy w zapłonie - migający engine check, po wymianie cewek na nowe.
                              - zaraz po zresetowaniu błędu silnik szarpał na biegu jałowym i po wciśnięciu gazu (na luzie) dławił się.

                              Więc, jeżeli macie 1.8T i występują takie objawy jak wyżej i taki nr błędu to w pierwszej kolejności sprawdźcie przepływomierz po prostu odłączając go. Zapali sie kontrolka (trójkącik z wykrzyknikiem). I jeżeli po odłączeniu przepływomierza (miernik masy powietrza) silnik dostanie wigoru, tzn nie będzie się dławił i ciągnął równomiernie na każdym biegu to znaczy że przepływomierz is dead. Teraz trzeba kupić coś oryginalnego lub regenerowanego w to miejsce.
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • Viniu
                                Rider
                                • 2008
                                • 517

                                #65
                                Sev, żartując, to można powiedzieć, że jest tego dobra strona... auto powinno mniej palić i zanieczyszczać bo przepływka daje więcej powietrza mniej paliwa
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • eX
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 980

                                  #66
                                  Sev, mialem wymieniana przeplywke, blad wyskakiwal nadal. testy byly akurat mi tak nie mulil ale bledy wyskakiwaly

                                  Komentarz

                                  • Sev
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1295

                                    #67
                                    Viniu, niestety mniej nie palił, żeby jechać musiałeś deptać i kółko się zamykało.
                                    Odłączyłem przepływkę i teraz po prostu jedzie.

                                    [ Dodano: Sro 11 Cze, 08 23:20 ]
                                    Przepływka wymieniona, auto zbiera się jak powinno, nic nie muli. Ostateczny koszt - 350zł za przepływkę z 2 letnią gwarancją - oryginalną w ASO (Gall ICM). Faktycznie jest to część regenerowana przez Bosch'a, z literką X na końcu nr katalogowego a świadczy o tym tylko dodatkowa naklejka. W praktyce? Różnicy żadnej ale starą przepływkę trzeba było oddać.
                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                    Komentarz

                                    • akks2004
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 6

                                      #68
                                      Podłącze się pod wątek.
                                      U mnie dwukrotnie w serwisie stwierdzili bład 17608 - zawór obejściowy turbiny - N249-usterka mechaniczna. Dwa razy kasowali check'a i dwa razy wwywalało ten błąd. I teraz mam pytanie zasadnicze: jaki jest koszt wymiany tego zaworu? W jednym serwisie powiedzieli, że koszt ok 1000zł a auto zostawiam na cały dzień. W drugim serwisie koszt to 360zł a auto zostaje na 3-4 godz. Te ceny to częśc i robotta. Proszę o rady, ewentualnie i polecenie jakiegoś zakładu. Pzdr

                                      Komentarz

                                      • futer
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 60

                                        #69
                                        witam,
                                        udało mi sie pozbyc problemu z tą niewdzieczna kontrolna "check engine".
                                        Polecony warsztat w Tczewie usunął mi te usterke w następujący sposób (wg pana mechanika):
                                        a) błąd zaworu turbo sprężarki => przyczyna: urwany przewód przy wtyczce tego zaworu =>sposob naprawy: wymiana wtyczki z częścią przewodu
                                        b) błąd zbyt bogatej mieszanki na wolnych obrotach=>przyczyna: pęknięty gumowy przewód (wąż) przy silniku , ale nie pamiętam który dokładnie => naprawa: zaklejenie taśmą pęknietego węża
                                        c) czyszczenie i adaptacja przepustnicy

                                        koszt całkowity 120zł

                                        efektywność naprawy w moim odczuciu OK, bo przez 5kkm jakie przejechałem od naprawy kontrolka sie nie zaświeciła

                                        aha i przy okazji zniknął mi problem z brakiem mocy rano gdy silnik jest zimny.
                                        futer
                                        1.8T
                                        czysta benzyna (bez LPG)

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #70
                                          odkopie troche temat bo dzis tez dostalem w pakiecie wspomniane bledy 17544 i 17705. Check engine zapalil mi sie w momencie kiedy tak niefortunnie ruszylem z 1nki z pod swiatel ze auto prawie zgaslo (tzn nie dalem prawie gazu). pozniej skasowalem bledy, zaliczylem male szalenstwo po miescie w ramach testów i zadnych anomalii, skaczacych obrotow, szarpania, spadku mocy itp nie uswiadczylem, wiec moze ten silnik MUSI dostawac wiecej pod ogon bo inaczej cierpi :diabelski_usmiech
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • pajczaki
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 316

                                            #71
                                            temat powrocil - 17705 i 17545 :x a przez dobrych kilka mcy byl swiety spokoj..
                                            od paru dni co drugi dzien wywala checka...
                                            z rana auto odpalalo normalni4e a po chwili wchodzilo na 3 gary, potem znow normalnie i znow 3 gary.. wylaczenie silnika odpalenie ponowne i silnik chodzil normalnie..
                                            przypuszczalem ze cewki lub swiece - jedno i drugie wymienione i wciaz wywala te bledy..
                                            w serwisie zasugerowano mi jeszcze dwie rzeczy - sonda lub uszkodzony zawor recyrkulacji spalin. tyle, ze vag nic nie pokazuje aby bylo cos nie tak z sonda..
                                            gdzie szukac przyczyny checka?? auto jezdzi normalnie spalanie w normie.
                                            nie przypuszczam aby cos bylo zle z chipem..
                                            DV mam odlaczony (blow off) a N75 zastapiony MBC..
                                            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                            Komentarz

                                            • Maru 123
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4660

                                              #72
                                              pajczaki, ul. szpacza w wawie 601 955 539 :wink:
                                              1.8T AGU L&K

                                              2.0TDI BKD ELEGANCE

                                              TOYOTA LAND CRUISER J95

                                              Komentarz

                                              • pajczaki
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 316

                                                #73
                                                zanim dryndne rozszerz moze cos wiecej
                                                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                                Komentarz

                                                • Maru 123
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 4660

                                                  #74
                                                  pajczaki, robię zawsze u nich elektronike w aucie ceny dobre obsługa miła dają radę ogólnie :wink: powiedz że od gościa z zielonej o1 kombi z ocp to Ci z ceny spuszczą :szeroki_usmiech

                                                  [ Dodano: Sro 25 Lut, 09 16:42 ]
                                                  pajczaki, looknij tu http://www.autoszpacza.pl/dojazd.htm
                                                  1.8T AGU L&K

                                                  2.0TDI BKD ELEGANCE

                                                  TOYOTA LAND CRUISER J95

                                                  Komentarz

                                                  • pajczaki
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 316

                                                    #75
                                                    dzieki Maru123
                                                    sprawa byla banalna ale z uwagi na fakt, ze slabo znam obsluge vaga sam nie dalbym rady zdiagnozowac w pelni...
                                                    okazalo sie, ze wszystko w aucie jest ok tylko problemy wynikaly z rozbieznosci dawek paliwa na gazie i benzynie... gaz byl mega bogaty i przestawial kompa i jak odpalalem rano na bence to go zalewalo...
                                                    podjechalem do gazownika poprawic dawki i jest juz prawie ok (trzeba zrobic drobne korekty i bedzie git)
                                                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...