problem z wolnymi obrotami

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    Zamieszczone przez jamer
    Mam ten sam problem, dodatkowym objawem u mnie jest jeszcze skaczacy pedal gazu przy falowaniu obrotow. Mechanik powiedzial mi ze tak musi byc :shock:
    Pedał jest połączony z przepustnicą linką. Przepustnica jest zaprojektowana tak, że ma pewną swobodę ruchu klapki ( regulacja wolnych obrotów ), która nie powoduje poruszenia koła na którym znajduje się linka. Jeśli jednak ten założony zakres zostaje przekroczony ( silniczek za bardzo otwiera klapkę ) to oprócz klapki wewnątrz przepustnicy porusza się także zewnętrzne koło od linki, powodując naciąganie linki a co za tym idzie wciąganie pedału gazu w stronę podłogi. Jako że klapka cały czas pracuje to pedał nie pozostaje wciągnięty ale też się porusza co daje efekt "kopania w stopę"...
    Faktycznie przy mocno falujących obrotach jest to normalny objaw, ale samo falowanie jest "nienormalne"; jeśli pozbędziesz się falowania obrotów to pedał też przestanie "kopać w stopę". Jedynym przypadkiem przy pracującym silniku kiedy takie pojedyncze kopnięcie pedału w stopę może "legalnie" wystąpić to moment gdy po mocniejszym wciśnięciu gazu szybko go odpuścimy ( wtedy klapka przepustnicy szybko się zamyka i silniczek w przepustnicy próbując powstrzymać ją przed całkowitym zamknięciem <zdławieniem silnika> na chwilkę otwiera ją powyżej poziomu obrotów jałowych).


    Zamieszczone przez korek63
    co jest grane czemu nikt nie odpisuje??chłopaki ratujcie!!!!!!
    Kurczę, bo tu niewiele więcej można napisać. Z pomysłów jakie przychodzą mi jeszcze do głowy to:
    - Sprawdź czy linka gazu na wyłączonym zapłonie nie jest naprężona ( powinna mieć wtedy delikatny luz na kole przepustnicy, a klapka powinna być wtedy całkowicie zamknięta ).
    - Obejrzyj dokładnie klapkę przepustnicy ( krawędzie i oś obrotu ) czy nie zostały na niej jakieś zanieczyszczenia, które mogą powodować, że klapka się nie domyka.
    - Rozbierz jeszcze raz część elektroniczną i sprawdź ( pokręcając kilka obrotów w odpowiednią stronę małym metalowym kólkiem zębatym na osi silnika - tak jak to robi silniczek podczas normalnej pracy ) czy po delikatnym naprężeniu ( nakręceniu? ) mechanizmu klapki całość wraca bez zacięć do pozycji spoczynkowej ( po delikatnym odpuszczeniu tego metalowego kólka zębatego ). Czasami ta jasnobrązowa krzywka potrafi przycierać się o to białe koło zębate...
    - To już "wróżenie z fusów" ale spróbuj wykonać adaptację, przy zaślepionym wężyku od zbiornika z węglem aktywnym < recyrkulacja spalin> ( zdejmij wężyk z przepustnicy, a otwór na obudowie przepustnicy zatkaj szczelnie np. palcem ). Może coś jest "nie halo" ze zbiornikiem i wytwarza się tam jakieś ciśnienie?
    - Obiło mi się też o uszy, że podobny problem może powodować puszczający zaworek znajdujący się na plastikowej czarnej rurce łączącej kolektor dolotowy z pompą hamulcową ( coś związane z podciśnieniem ), ale nigdy tego nie testowałem i nawet nie wiem czy w AEE to występuje ( w ALM Cordoby było )...

    To chyba tyle... Powodzenie i nie poddawaj się!
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • Janinho
      Rider
      S_OCP Member
      • 2008
      • 390
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #27
      jak szwankuje czujnik temp. to wymieniaj. koszt nie wielki a u mnie po wymianie wszystko wróciło do normy
      >>>Moja Octavka<<<

      Komentarz


      • #28
        czujnik temp.wyminiony,przepustnica wyczyszczona,adaptacja zrobiona i jest jescze gorzej!!!!!co znaczy ten błąd(regulacja biegu jałowego poza specyfkikacją wartosc dolna)może trzeba wymienic przepustnice na nową??

        [ Dodano: Wto 26 Lut, 08 18:16 ]
        Zamieszczone przez Janinho
        jak szwankuje czujnik temp. to wymieniaj. koszt nie wielki a u mnie po wymianie wszystko wróciło do normy
        .............

        Komentarz

        • Matis68
          Ambiente
          • 2006
          • 195

          #29
          Hej. Jakiś czas temu napisałem że jak nie pomoże czyszczenie przepustnicy to już tylko wymiana. Sądząc po roczniku masz niezły przebieg... trzeba się rozejrzeć i kupić , trzeciego wyjścia niestety nie ma.
          http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

          Komentarz


          • #30
            SYNKI WYGRAŁEEEEMMMM!!!!!!!!Po kolejnych próbach adaptacji udało sie autko chodzi jak talala,tylko zobaczymy jak długo :twisted: dzieki wszystkim za pomoc
            POZDRAWIAM

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #31
              i fajnie! Mam nadzieje, że jakiś czas pochodzi... Zresztą po takim "szkoleniu" to następnym razem ( odpukać w niemalowane ) załatwisz wszystko w 15 minut...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • elize11
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 47

                #32
                Zamieszczone przez korek63
                -po przejechaniu kilkunastu km.kiedy silnik ma juz odpowiednią temp.na postoju(w korku lub na swiatłach)obroty skaczą 800obr/min 900obr/min,troszke czuć jak trzepie autem.Nie wiem czy to wazne ale czujnik temp szawnkuje(nie pokazuje temp
                jezeli nie pokazuje lub cos szwankuje ze wskaznikiem temp, to na pewno jest to czujnik, gozej jezeli czujnik jest 2 obwodowy(idą 4 kabelki), to wtedy moze iśc jedem obwód na licznik a drugi do kompa, proponuje wymiane jezeli pokaze jakieś blady komputer, w silniku aee tych czujników jest 4 szt+sonda L. i oprócz opisanych juz wcześniej problemów z przepustnicą, ja przerabiam to samo...
                elize11

                Komentarz

                • wozny83
                  Drive
                  • 2007
                  • 46

                  #33
                  Miałem taki sam problem.

                  NA vag-u wykryło mi czujnik temperatury. Po jego wymianie obroty jednak dalej troche falowały ale na kompie nic nie pokazywało. Dopiero po wyjęciu i dokładnym wyczyszczeniu przepustnicy wszystko się unormowało i teraz nic nie faluje. czy silnik jest zimny czy ciepły

                  Komentarz

                  • OVER
                    Drive
                    • 2008
                    • 51
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Może ktoś ma jakiś link gdzie można ściągnąć polską wersję vag-com do nr 409-1( lub spolszczenie do 404-1 albo 311-2) bo tylko do tej wersji mój interfejs obsługuje vagi :roll:
                    Nie wstydź się kliknij POMÓGł

                    Komentarz

                    Pracuję...