Przerywana praca silnika AUM 1.8T

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tamka
    Classic
    • 2008
    • 2

    Przerywana praca silnika AUM 1.8T

    Jesli chodzi o 1.6 MPIto mi przy QG1 pierwszy przegląd wypadł po 15 tyś km ale ja jeźdżę 75% całości przebiegu po mieście więc może to przez to.
  • maziii
    Classic
    • 2007
    • 6

    #2
    Przerywana praca silnika AUM 1.8T

    Witam
    Przeglądałem na forum wiele tematów o przerywanej pracy tego silnika ale....
    ..nie znalazłem dokładnego opisu mojej sytuacji.
    Pierwszy problem przy odpaleniu zimnego silnika - jak nie poczekam aż obroty na ssaniu zejdą poniżej 1 tyś i ruszę to zaczynają wariować obroty silnika: na wolnych latają góra dół aż do zgaśnięcia a gdy duszę gaz zamula się.
    Jak trochę się nagrzeje to pozornie jest wszystko w porządku ale jest jeszcze jeden problem:
    gdy pociągnę go ostro np. przy wyprzedzaniu to po takim manewrze obroty wariują nawet na rozgrzanym silniku, przez kilka godzin spokojnej pracy silnika sytuacja się uspokaja aż do następnego wykorzystania mocy silnika. Gdy byłem w ASO to powiedzieli że mi że był alarm zbyt bogata mieszanka ale to nic im nie mówi i musieliby zrobić dokładny przegląd silnika. Po czasie kontrolka z grafiką silnika zapaliła się, zgasła a teraz znów się zapaliła i praca silnika jest tragiczna.
    Kiedyś gdy sprawdzałem świece wszystkie były eleganckie ale jedna osmolona. Po przetarciu ją szczotką drucianą silniczek chodził jakiś czas jak ta lala.
    Co to może być czy wymiana świec coś pomoże???
    Ratujcie

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      A może ta świeca się właśnie spaliła albo nie ma styku w mufce która wchodzi na świece i jest za słaba iskra na jednym cylindrze.
      kiedy ostatnio zmieniałeś świece i czy autko jest na gazie :?:
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • maziii
        Classic
        • 2007
        • 6

        #4
        Autko mam od roku i nie wymieniałem świec (poprzedni właściciel niby wymieniał przed sprzedażą ale to oczywiście nic pewnego ), nie mam instalcji gazowej.
        Tylko dlaczego jesna świeca była czarna a reszta OK?

        Komentarz

        • Zoltar
          Rider
          • 2005
          • 722

          #5
          Świece i czyszczenie przepustnicy
          www.soft-car.pl
          www.chiptuning-gdansk.pl


          - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
          - Wyłączanie DPF
          - Hamownia Obciążeniowa

          Komentarz


          • #6
            ja bym tez obejrzał przepływke. u mnie byly takie problemy, silnik krztusil sie i gasł, aż w końcu nie mogłem odpalić(tzn odpalił,ale od razu gasł).

            Komentarz

            • eX
              Elegance
              • 2006
              • 980

              #7
              dokladnie jak Zoltar napisal. u mnie obroty falowaly na zimnym na cieplym, przy odpaleniu jak ssanie zeszlo i skrecilem kiera to sie dusil, raz nawet przestal reagowac na gaz! Obstawiam przepustnice do czyszczenia. wymien tez swiece i powinno przejsc. przez to tez masz zbyt bogata mieszanke. kontrolka silnika tez mi wyskakiwala. po przeczyszczeniu przepustnicy i wymianie swiec jak reka odial. nie zastanawiaj sie dlugo bo nei warto aha i u mnie tez obstawiano przeplywke, ale tym razem nie dalem sie naciagnac

              Komentarz

              • MARKOW
                Classic
                • 2008
                • 34

                #8
                Maziii, to co powiedział Zoltar - czyszczenie przepustnicy jeśli to nie pomoże może być konieczna wymiana a to droga zabawka

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez maziii
                  Tylko dlaczego jesna świeca była czarna a reszta OK?
                  Bo jest padnieta swieca albo cos nie laczy w cewce no chyba ze pierscien pekl ale raczej nie.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    A nie miga czasem kontrolka check engine ja obstawiam na wypadający zapłon i cewki które często padają w tym silniku komplet 460 zł przepustnica rzadko pada w tym modelu objaw także wskazuje na padającą już sondę lambda

                    Komentarz

                    • jkapitan
                      Drive
                      • 2006
                      • 59

                      #11
                      proponuje wymienic czujnik temp silnika, wymienic filtr powietrza,wyczyscic przepustnice

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #12
                        przerywanie najczęściej wskazuje na padniętą cewkę zapłonową wskazuje na to też błąd sondy lambda i nagar na świecy że nie ma iskry lub jest za słaba za chwilę będzie propozycja aby wymienić wszystkie czujniki i zawory.

                        maziii, sprawdź logi vagiem i podaj numery błędów lub wklej te błędy bo zapędzając sie dalej wyjdzie że trzeba będzie silnik wymienić

                        mnie ostatnio padły dwie cewki a sygnalizowała inna która okazała sie sprawna

                        Komentarz

                        • Sev
                          L&K
                          • 2007
                          • 1295

                          #13
                          Mi ostatnio na przeglądzie w ASO powiedzieli że są zaniki zapłonu na 2 i 4 cylindrze. W czasie jazdy ani razu tego nie uświadczyłem. Co prawda na 4 cewy nie wymieniałem ale na 1-3 są nóweczki więc czort wie skąd taki odczyt.

                          Cewki w AUM to jedna wielka ciekawostka ;-)
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz

                          • Geralt
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 589

                            #14
                            u mnie tez jak jest maksymalnie zimny silnik i ponizej 0'C rano po pierwszym odpaleniu chodzi ladnie ale czasem jak ruszam muli i obroty faluja pomiedzy 400 a 700 obrotow... nie reaguje na gaz albo przy wcisnietym nawet sie pogarsza - mam 2 sprawdzone rozwiazwiazania:

                            1 wrzucic na luz poczekac z 30sekund i wszystko wraca do normy
                            2 wylaczyc i wlaczyc silnik - tez jak reka odjal

                            pozniej objaw juz nie wystepuje... mechanik mowil ze byc moze woda w ukladzie paliwowym (szron w odmie) lae za zakup czerwonego STP zabieram sie juz od miesiaca i wciaz zapominam :?

                            [ Dodano: Sro 20 Lut, 08 09:56 ]
                            ps:
                            pamietajcie ze AUM ma elektronicznie sterowany gaz wiec to ze nie reaguje na pedal mzoe wynikac z sterowania komutera.
                            pozdrawiam
                            Adam W.

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              a moze by tak vag'a podpiac i zobaczyc bledy??
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • informatkot
                                Classic
                                • 2007
                                • 38

                                #16
                                Też mi się zdarzają identyczne objawy, zwłaszcza gdy jest duża wilgotność powietrza. W aso podpowiadali, że przyczyną mogą być zawilgocone przewody do cewek. Vag nie wskazuje uszkodzeń. To taki dziwny problem AUM.
                                Najlepsze Skodzidsu

                                Komentarz

                                • EŁ
                                  L&K
                                  • 2004
                                  • 1168
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez informatkot
                                  Też mi się zdarzają identyczne objawy, zwłaszcza gdy jest duża wilgotność powietrza. W aso podpowiadali, że przyczyną mogą być zawilgocone przewody do cewek. Vag nie wskazuje uszkodzeń. To taki dziwny problem AUM.
                                  sprawdź wiązkę idącą do przepustnicy. :wink:

                                  Komentarz

                                  • jkapitan
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 59

                                    #18
                                    Miałem taki problem jak ok 2 lata temu kupiłem moją Oct, jak wspomniałem wcześniej wyczysciłem przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza + czujnik temp silnika (sciągałem jego charakterystyke i w kilku miejscach była tracona, ok 35 PLN ), "missfire" zdarzają mi się czasami ale to już pora na nowe cewki - over 210kkm , VAG generalnie nie wykazywał błędów
                                    Good luck

                                    Komentarz

                                    • eX
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 980

                                      #19
                                      i kolego napisz pozniej co pomoglo.

                                      Komentarz

                                      • NewArt
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 2

                                        #20
                                        Dokładnie mam ten sam problem z 18T 20V (bez gazu), gdy silnik zimny nie mozna ruszyc bo sie dławi, jak puszcze pedał i kawałek jadę bez gazu to po chwili problem znika. Na veg'a nie wykazuje błedu. W ASO nikt nie wie co to jest.

                                        Komentarz

                                        • yoschua
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 339

                                          #21
                                          JA mam to samo - można powiedzieć ten typ tak ma - na zimnym silniku musze czekać do 2 minut, bo jak wcześniej wcisnę gaz to raz że nic z tego nie będzie (gaz elektroniczny i komp robi i tak co uważa za stosowne) a dwa że silnik niema kompletnie mocy i od razu się dławi i stoi.

                                          Ja to robie tak i żonie tak kazałem, że jak się to dzieje to ma wcisnąć gaz do deski i czekać - jak odda kontrole i wejdzie na obroty może jechać - wcześniej nie bo może zęby na kierownicy zostawić, ale podkreślam jeszcze raz - ja gaz elektroniczny więc tak się da.

                                          Nie wiem dlaczego tak się dzieje, ale prawie zawsze po takiej czkawce mam błąd o uciekającym powietrzy pomiędzy turbo a przepustnicą i żeby sprawdzić DV - tyle że on jeszcze nie miał prawa zapracować. Być może jest to coś związane z taką dodatkową dmuchawą/kompresorem co działa tylko na zimnym silniku przy uruchamianiu co podnosi ciśnienie w dolocie czy jakoś tak - u mnie ta suszarka zaczyna pomału żęźić, ale że to ustaje a potem już niema wpływu na jazdę to na razie tematu nie dotykam - zresztą ciężko coś zrobić bo silnik raz dziennie jest naprawdę zimny i długo stał - po nocy
                                          Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                          HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                          Komentarz

                                          • eX
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 980

                                            #22
                                            u mnie byly takie problemy, to winna byla przepustnica + wymienilem swiece, sprawdzili mi sondy i to bylo wszystko, od tamtego momentu wszystko dziala poprawnie. jak mi gaz zamarl i nie reagowal to zgasilem i odpalilem silnik i bylo ok. u mnie tez wypadal blad zeby sprawdzic DVke ale po czyszczeniu przeszlo i narazie nie wyskoczylo.

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              #23
                                              Ja mysle zeby zamknąć temat bo autor tego tematu najwyraźniej juz olał mówiąc brzydko swój temat

                                              Komentarz

                                              Pracuję...