Auto nagle traci przyspieszenie,po restarcie silnika jest ok

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mistry
    Classic
    • 2009
    • 31

    Auto nagle traci przyspieszenie,po restarcie silnika jest ok

    dobra - myślę, że temat wyczerpaliśmy
    wszystkim dziękuję za uwagę :szeroki_usmiech
  • robertkruk
    Classic
    • 2007
    • 7

    #2
    Auto nagle traci przyspieszenie,po restarcie silnika jest ok

    Mam następujący problem z moją Skodą - czasami gdy mocniej ją przycisnę, całkowicie traci przyspieszenie. Wtedy mogę naciskać gaz do dechy a ona idzie jak muł i nie przekroczy granicy 2800 rpm i jednocześnie prędkości 130km/h.

    Jeśli wyłączę silnik i znowu go odpalę wszystko jest ok - do następnego razu....

    Zauważyłem, że problem pojawia się przy bardzo agresywnej jeździe - przy umiarkowanym przyspieszaniu nie ma problemów.

    Przyspieszenie tracę dopiero na prędkościach powyżej 80km/h, ale gdy już je raz stracę praktycznie cały czas auto idzie wolno i nie ma słabe przyspieszenie nawet przy 60.

    Całość jest dosyć niebezpieczna, ponieważ wyprzedzając np. TIRa startując z prędkością 80km/h, może sie okazać że przy 100km/h samochód nagle dostanie momentalnego braku przyspieszenia (odczuwalne jako "czkawka" lub efekt taki sam jak przy bardzo silnym podmuchu wiatru).

    Bardzo proszę o pomoc.

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Problem jest powszechnie znany i WIELOKROTNIE poruszany na naszym forum.

      Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
      Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".

      Awarię musisz usunąć. Przyczyn może być kilka - użyj forumowej szukajki i wpisz słowo notlauf - przyjemniej lektury.

      BTW: Czy aby na pewno masz silnik o symbolu AGR?
      TDI 205PS

      Komentarz

      • robertkruk
        Classic
        • 2007
        • 7

        #4
        Zamieszczone przez MiKruS
        BTW: Czy aby na pewno masz silnik o symbolu AGR?
        Dlaczego pytasz ? Silnik był ostatnio wymieniany i problem pojawił się właściwie po wymianie silnika - przedtem było ok.

        Czy sprawa jest na tyle poważna, że powinienem od razu usunąć awarię - tzn czy nie rozwinie się to w coś większego...

        Mechanik sprawdzał silnik VAG'iem i nic mu nie wyszło.

        Komentarz

        • koja86
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 3178

          #5
          Zamieszczone przez MiKruS
          Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
          Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".
          Nie ma turbiny w silnikach AGR

          Turbiny ze zmienną geometrią żecz jasna :wink:
          Takie zwykłe Ambiente

          Komentarz

          • elemenateur
            Elegance
            • 2007
            • 803

            #6
            Zamieszczone przez koja86
            MiKruS napisał/a:
            Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
            Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".


            Nie ma turbiny w silnikach AGR

            a co to za pomysl? :shock:

            Komentarz

            • koja86
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 3178

              #7
              elemenateur, turbinek ze zmienną geometrią bo w takich zazwyczaj jest notlauf
              Takie zwykłe Ambiente

              Komentarz

              • misiek^wro
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8321

                #8
                Zamieszczone przez koja86
                Nie ma turbiny w silnikach AGR
                Ze co prosze? Chcesz mnie uswiadomic, ze nie mam turbawki w swoim gnojkojadzie ? :P

                No way, man!


                robertkruk, jesli masz AGR'a opcje sa 2. U mnie notlauf pojawil sie, w momencie gdy tato oddal auto do servisu. Po wyjezdzie muł na trasie i tyle. Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze istnieje cos takiego jak VAG, wiec ... wymienialem w ciemno.

                Pierw N75. Nie pomoglo. Pozniej przeplywomierz w ASO. Oczywiscie dalo rade i auto odzylo :twisted:

                Opcja nr 3, to turbina, ale w przypadku AGR'a, nie masz zmiennej geometrii i nie wystepuje problem zapieczonych kierowniczek. Powodzenia
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz

                • robertkruk
                  Classic
                  • 2007
                  • 7

                  #9
                  W takim razie rozumiem, że to N75 albo przepływomierz.

                  Spróbuje oddać do ASO - rozumiem, że powinni taką rzecz bez problemu załatwić ... ? Mam nadzieję, że nie zedrą ze mnie ostatnich pieniędzy

                  Proszę jeszcze o info, czy powinienem spieszyć się z usunięciem awarii, czy mogę spokojnie jeździć i nic się nie uszkodzi...

                  PS. Sprawdziłem ponownie - na pewno mam AGR

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    robertkruk, zamów sobie N75 i sam wymień.Przeplywki bym nie ruszał,bo to nie te objawy.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • chopinnn
                      Drive
                      • 2007
                      • 60

                      #11
                      Z tym ASO to może być różnie - u mnie problemy były takie same. Jak się zjawiłem w ASO to chcieli się do turbo dobierać, a po oddaniu do warsztatu w okolicy, facet trochę się na rozbierał, a wyszło że przewody wysokiego ciśnienia były felerne (przynajmniej ja taką wersje znam) i od tej pory wreszcie sobie przycisnąć mogę. Także oddać do mechanizatora trzeba niech zbada.

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        robertkruk, posłuchaj , jesteś z warszawy to polecę Ci kolegę dobrygrzeswawa nasz fachowiec , On Ci zdiagnozuje i na pewno usunie usterkę

                        ASO Ci powie : Przykro nam niestety padła turbina , koszt regenerowanej 5 tysięcy :wink:
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • misiek^wro
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8321

                          #13
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          ASO Ci powie : Przykro nam niestety padła turbina , koszt regenerowanej 5 tysięcy :wink:
                          Jak bum cyk cyk, oni lubia tak gadac :twisted: Najlepiej wtedy im odpowiedziec : przykro mi, jestem z kontroli jakosci sap'u, wspomne o panstwa metodach naprawy notlaufu w silnikach agr w moim raporcie. I wtedy wyjazd z warsztatu bez sluchania ich

                          Ciekawe czy im sie poziom cisnienia podniesie :twisted:
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Ostatnio miałem AGRa z objawami notlaufu gdzie klientowi w innym serwisie proponowali wymiane turbiny, bo podobno przeładowuje.
                            Przyczyna notlaufu nie było przeładowanie, a wręcz odwrotnie, za niskie ciśnienie doładowania.
                            okazało się, że klient gdzieś przychaczył i był pęknięty intercooler.
                            Co ciekawe, nie było zbytnio słychać syku powietrza i tylko lekko pokapcało.
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzych
                              Ostatnio miałem AGRa z objawami notlaufu gdzie klientowi w innym serwisie proponowali wymiane turbiny, bo podobno przeładowuje.
                              Przyczyna notlaufu nie było przeładowanie, a wręcz odwrotnie, za niskie ciśnienie doładowania.
                              okazało się, że klient gdzieś przychaczył i był pęknięty intercooler.
                              Co ciekawe, nie było zbytnio słychać syku powietrza i tylko lekko pokapcało.
                              Cos takiego jest mozliwe?
                              Moze nieszczelnosc w dolocie wymuszala na sprezarce niestabilna prace i dlatego moze jednak przez moment cisnienie bylo za wysokie???

                              Pytam, bo nie sluszalem o mozliwosci notlaufu (trybu awaryjnego) przy za niskim cisnieniu w stosunku do zdanego. Chyba nie ma takiej opcji?
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Zamieszczone przez MiKruS
                                Chyba nie ma takiej opcji?
                                Jesteś w błędzie, każdy tylko myśli że tryb awaryjny może być tylko z powodu przeładowania turbiny.
                                Silnik przejdzie w tryb awaryjny jeśli aktualne parametry pracy będą odbiegać od parametrów założonych przez producenta.

                                Wiem to z praktyki, a nie tylko z opowadań, że coś tam komuś kiedyś się stało itd, itp....

                                Zresztą sam zobacz, że z powodu niskiego ciśnienia też to jest możliwe.
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • tomasz_ch
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 12

                                  #17
                                  Krzych, z tego co zamiesciles to jak ja mam taki blad
                                  17965 Nie znany kod błędu
                                  brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
                                  to nie koniecznie beda zapieczine kierowniczki ?

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Krzych
                                    Zresztą sam zobacz, że z powodu niskiego ciśnienia też to jest możliwe.
                                    To, ze za niskie cisnienie doladowania zapisuje sie błędem, to doskonale o tym wiem.

                                    Nie spotkalem sie jednak z trybem awaryjnym w takiej sytuacji - co nie znaczy, ze twierdze, ze jest to niemozliwe.

                                    Stąd pytam - tylko może za bardzo retorycznie to wyszlo... hehe
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    Pracuję...