Auto nagle traci przyspieszenie,po restarcie silnika jest ok
Mam następujący problem z moją Skodą - czasami gdy mocniej ją przycisnę, całkowicie traci przyspieszenie. Wtedy mogę naciskać gaz do dechy a ona idzie jak muł i nie przekroczy granicy 2800 rpm i jednocześnie prędkości 130km/h.
Jeśli wyłączę silnik i znowu go odpalę wszystko jest ok - do następnego razu....
Zauważyłem, że problem pojawia się przy bardzo agresywnej jeździe - przy umiarkowanym przyspieszaniu nie ma problemów.
Przyspieszenie tracę dopiero na prędkościach powyżej 80km/h, ale gdy już je raz stracę praktycznie cały czas auto idzie wolno i nie ma słabe przyspieszenie nawet przy 60.
Całość jest dosyć niebezpieczna, ponieważ wyprzedzając np. TIRa startując z prędkością 80km/h, może sie okazać że przy 100km/h samochód nagle dostanie momentalnego braku przyspieszenia (odczuwalne jako "czkawka" lub efekt taki sam jak przy bardzo silnym podmuchu wiatru).
Problem jest powszechnie znany i WIELOKROTNIE poruszany na naszym forum.
Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".
Awarię musisz usunąć. Przyczyn może być kilka - użyj forumowej szukajki i wpisz słowo notlauf - przyjemniej lektury.
Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".
MiKruS napisał/a:
Masz problem z przepompowującą spręzarką, która wytwarza cisnienie wyzsze niz ma zadane programowo.
Ze względów bezpieczeństwa przechodzi wtedy w tryb awaryjny, ktory mozna zrestartować poprzez wyłączanie i właczenie "zapłonu".
Ze co prosze? Chcesz mnie uswiadomic, ze nie mam turbawki w swoim gnojkojadzie ? :P
No way, man!
robertkruk, jesli masz AGR'a opcje sa 2. U mnie notlauf pojawil sie, w momencie gdy tato oddal auto do servisu. Po wyjezdzie muł na trasie i tyle. Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze istnieje cos takiego jak VAG, wiec ... wymienialem w ciemno.
Pierw N75. Nie pomoglo. Pozniej przeplywomierz w ASO. Oczywiscie dalo rade i auto odzylo :twisted:
Opcja nr 3, to turbina, ale w przypadku AGR'a, nie masz zmiennej geometrii i nie wystepuje problem zapieczonych kierowniczek. Powodzenia
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Z tym ASO to może być różnie - u mnie problemy były takie same. Jak się zjawiłem w ASO to chcieli się do turbo dobierać, a po oddaniu do warsztatu w okolicy, facet trochę się na rozbierał, a wyszło że przewody wysokiego ciśnienia były felerne (przynajmniej ja taką wersje znam) i od tej pory wreszcie sobie przycisnąć mogę. Także oddać do mechanizatora trzeba niech zbada.
ASO Ci powie : Przykro nam niestety padła turbina , koszt regenerowanej 5 tysięcy :wink:
Jak bum cyk cyk, oni lubia tak gadac :twisted: Najlepiej wtedy im odpowiedziec : przykro mi, jestem z kontroli jakosci sap'u, wspomne o panstwa metodach naprawy notlaufu w silnikach agr w moim raporcie. I wtedy wyjazd z warsztatu bez sluchania ich
Ciekawe czy im sie poziom cisnienia podniesie :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Ostatnio miałem AGRa z objawami notlaufu gdzie klientowi w innym serwisie proponowali wymiane turbiny, bo podobno przeładowuje.
Przyczyna notlaufu nie było przeładowanie, a wręcz odwrotnie, za niskie ciśnienie doładowania.
okazało się, że klient gdzieś przychaczył i był pęknięty intercooler.
Co ciekawe, nie było zbytnio słychać syku powietrza i tylko lekko pokapcało.
Ostatnio miałem AGRa z objawami notlaufu gdzie klientowi w innym serwisie proponowali wymiane turbiny, bo podobno przeładowuje.
Przyczyna notlaufu nie było przeładowanie, a wręcz odwrotnie, za niskie ciśnienie doładowania.
okazało się, że klient gdzieś przychaczył i był pęknięty intercooler.
Co ciekawe, nie było zbytnio słychać syku powietrza i tylko lekko pokapcało.
Cos takiego jest mozliwe?
Moze nieszczelnosc w dolocie wymuszala na sprezarce niestabilna prace i dlatego moze jednak przez moment cisnienie bylo za wysokie???
Pytam, bo nie sluszalem o mozliwosci notlaufu (trybu awaryjnego) przy za niskim cisnieniu w stosunku do zdanego. Chyba nie ma takiej opcji?
Jesteś w błędzie, każdy tylko myśli że tryb awaryjny może być tylko z powodu przeładowania turbiny.
Silnik przejdzie w tryb awaryjny jeśli aktualne parametry pracy będą odbiegać od parametrów założonych przez producenta.
Wiem to z praktyki, a nie tylko z opowadań, że coś tam komuś kiedyś się stało itd, itp....
Zresztą sam zobacz, że z powodu niskiego ciśnienia też to jest możliwe.
Krzych, z tego co zamiesciles to jak ja mam taki blad
17965 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
to nie koniecznie beda zapieczine kierowniczki ?
Komentarz